{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Olie på vejen... {{forumTopicSubject}}

Tidlig morgen, stadig mørkt og regnvejr.
Jeg kører igennem en rundkørsel på vej på motorvejen - i højre vejbane. Hastigheden er 25-35 km/t.
På vej ud af rundkørslen, mens jeg stadig ligger i "drejet" begynder cyklen at "stalle" vildt og jeg forsøger naturligvis, at holde den - forgæves...

Jeg kurer på ryggen med det ene ben under cyklen - og jeg kæmper for, at komme fri.
Endelig ligger cyklen (og jeg) stille og jeg får mit ben hevet fri. Der kommer en løbende og spørger om jeg er okay og jeg svarer bekræftende, han hjælper med at få cyklen op at stå.
For at gøre en lang historie kort:
En eller anden idiot har glemt at skrue tankdækslet på sin DIESEL-bil og olien har pisset ud af tanken - ud over vejbanen.
Jeg kurer tværs over 2 vejbaner, ind i autoværnet og hele vejen tilbage over de to vejbaner, hvor jeg ender i nødsporet.
Jeg kom, jeg gled, jeg lå!

Bliver kørt med ambulance til sygehuset - behørigt fikseret, og efter en ordentlig omgang røngtenfotografeering konstateres det, at jeg er sluppet heldigt med knubs.
Min venstre skulder har fået stort set hele slaget - jeg har en kæmpe blodsamling i den og massive smerter.
Mit tøj og min rygsæk er flået i stykker - det har gjort sin pligt og gjort den godt; tak til HELD!

Nu venter jeg på besked om, om taksatoren dødsdømmer cyklen (totalskade) eller den skal repareres.
Der er revet hul ind i motoren og al olien er sprøjtet ud - mens den kørte.
Styrtøjet er måske også skadet efter mødet med autoværnet.

Jeg har været utroligt heldig - dét er jeg glad og taknemmelig for!
Samtidigt er jeg ked af, at cyklen ser sådan ud - se billeder i min profil.

Pas på jer selv derude - min sæson er slut nu...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie på vejen...
  • #1   29. sep 2005 Hej Lars....
    Det gør mig ondt at høre, godt der ikke skete mere med dig. Selvom det egentlig var slemt nok. Håber du får cyklen på højkant igen, det er jo ikke rigtig noget man selv er herre over. Når der ligger sådan en gang lort på vejen, så tør man jo slet ikke køre nogle steder mere. God bedring...
    Mvh.
    Ronni G.


  • #3   29. sep 2005 jeg havde aldrig troet at et styr med 30 km/T kunne lave så store skader på en cykel... jeg er faktisk lidt chokeret over det..!!

  • #4   29. sep 2005 og foresten god bedring

  • #5   29. sep 2005 Hey Lars min ven !!
    Det var super godt at se dig smile i går. Du gav os alle et kæmpe chok. Træls med den blå, men du slap billigt, og det er det vigtigste.

    Knus fra Tulle


  • #6   30. sep 2005 Tak for alle jeres gode ønsker og sympati - det luner!

    Den angivne hastighed er ikke nødvendigvis 100 % korrekt da jeg ikke havde tid til, at kigge på speedometeret - men det er den hastighed jeg plejer at gå ud af en rundkørsel i regnvejr med.

    Jeg er også selv ret overrasket over omfanget af de skader cyklen har fået - og jeg tilskriver blandingen af olie og vand ansvaret for den - ret - lange glidetur.


  • #7   30. sep 2005 Avs... Men som de andre skriver, er det godt der ikke skete mere med dig!

    Skete det i morges?


  • #8   30. sep 2005 Hej Mads,
    Det er jeg også ekstremt glad for!
    Nej, det skete onsdag morgen ved starten af motorvejen i Herning.


  • #9   30. sep 2005 lars der er jo kun en ting at gøre nu... hayabusa!!!!!!!! forsat god bedring

  • #10   30. sep 2005 Æv æv -det er godt nok surt show. Håber at dig og din bike kommer 'over det'.. Satans til folk der ikke tager hensyn til andre billister.. De sku prøve samme tur selv. så ville de nok tænke sig lidt om.

    Ronny.


  • #12   30. sep 2005 hej.
    håber du er hurtigt på benene igen..
    det tog mig næstenh et år at være helt 100%
    Mht cyklen, tror jeg du skal håbe på en totalskade. min var desværre kun ansvar dækket, og derfor betalte jeg selv. Dedt er altid bedre at få en helt anden cykel. jeg var længe om at stole på min, fordi den var længe om at køre som den skulle. også efter diverse mekanikerbesøg.
    til sidst skiftede jeg motoren, så det er snart kun stellet der er dset samme.
    held og lykke med den


  • #13   30. sep 2005 God bedring !
    Håber ikke du er blevet skræmt så meget at du aldrig kommer på 2 hjul igen....

    Morten


  • #14   30. sep 2005 Har lige snakket med forhandleren/værkstedet - taksatoren er kørt for 5-10 min. siden men jeg kan ikke få noget at vide endnu...
    Mekkeren er til frokost.

    Morten - mange tak smiley
    Der skal nok mere til, at skræmme mig - venter kun på, min skulder bliver ok, så jeg ka låne en kværn og få kørt "chokket" ud af kroppen..

    Allan - jeg håber da du er fit 4 fight?
    Et eller andet sted håber jeg da også på en totalskade - og så alligevel, for den blå kørte 100% optimalt...

    Popeye,
    Jeg ved det godt - kører selv lastbil til dagligt.
    Men de mængder, der lå på kørebanen kan ikke stamme fra en overløbsventil.

    Ronny,
    Mange tak smiley

    PS. vender tilbage når jeg ved mere...


  • #15   30. sep 2005 Takker Morten J,
    Ja, det er sq surt!

    Har snakket med mekkeren nu...
    Får ny forskærm, tank, hele venstre side, GIVI taskerack og topbox + motoren repareret.
    Han får god tid til, at finde ud af om motoren og styrtøj har taget skade samt, han sætter den på rullefelt i en times tid og hvis jeg vil gi lidt ekstra sætter han computeren på også - så kan vi sammenligne med testen jeg fik lavet på Roberts MC´s rullefelt på Thy Træf.

    Hmm... så er der kun mig tilbage.
    Har lige været ved lægen - han siger, at hvis det ikke har bedret sig væsentligt mandag skal jeg en tur på Skulderambulatoriet på Herning Sygehus og måske(!) opereres i skulderen...

    Go week-end og god tur til jer alle!


  • #16   30. sep 2005 god bedring med skulderen, har selv prøvet det samme,men forhjulet fik fat i sidste sekund igen,hvorefter jeg fyldte begge vejbaner,mens den var ude af kontrol, det var mere held end forstand,og jeg havde endda en bagpå.

Kommentér på:
Olie på vejen...

Annonce