{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klippekort / udenlandsk kørekort
  • #1   1. okt 2005 Hvis det er svensk, så sker der intet med dig.!

/Niels

• #2   1. okt 2005 tror det ikke, tror det giver bøvl for det danske politi.
    Men det kan være der er et nordisk samarbejde.
    Overvejede oxo at få byttet mit danske til et engelsk kørekort, men det blev nu kun ved tanken.
    Men hvis du er dansk statsborger kan du vel ikke bare lade dit danske kort gå ud.
    Ellers skal jeg sq ha taget/byttet kørekort i forskellige lande.

• #3   1. okt 2005 Jeg kan fortælle at der IKKE er et nordisk samarbejde. Jeg blev taget i sverige her til sommer og stod til at miste kortet, men da der intet samarbejde var, tja, så slipper jeg i Danmark og skal holde mig væk fra Sverige en tid endnu.

/Niels

• #4   1. okt 2005 MULIGHEDER!!!!

Niels: hvad gjorde politiet ved dig da de tog dig? Hvad skete der?

/Jan

• #5   1. okt 2005 Jeg var på vej hjem om aftenen, havde 650 km foran mig, så trillede derudad med 105 (blev jeg målt til). Det var på en 90 km/t strækning, så jeg tænkte ikke det var så slemt. Jeg passerer så en ca. 300 m lang strækning, hvor man kun må køre 70 og BANG, der blev jeg målt. De vinkede mig ind til siden og konfronterede mig med det. Bent betjent så noget anstrengt ud, da han fortalte mig at jeg havde kørt 50% for hurtigt og sagde den gik ikke her. Jeg forsøgte div. undskyldninger, men faktum var, at jeg skulle legitimere mig, tage imod 1800 SEK i bøde, aflevere mit danske kørekort (fik udstedt et midlertidigt som gjaldt i Sverige (I Danmark ville jeg jo så være på røven!!!)) og derefter venter på en sag i Sverige derhjemme.
    Efter at være kommet hjem, betalte jeg bøden, spurgte det danske Rigspoliti om det havde betydning for mig, og om de svenskere måtte tage mit kort. Jeg fik 2 x nej retur, så ringede fluks til svenskerne og skældte dem hæder og ære fra smiley
    Jeg fik så mit kort 8 dage efter, og skrev samtidig under på at jeg var skyldig i foreseelsen, så jeg undgik at skulle i retten i Sverige. Jeg måtte så ikke vise mig i Sverig som fører af noget som helst fartøj de næste par måneder, men for at opsummere:

Jeg fik mit kort igen og det står ingen steder i Danmark....Ingen klip, ingenting!

/Niels

PS. Uddyber gerne mere hvis det er :o)

• #6   1. okt 2005 Er der ikke et eller andet sindsygt i sverige med at hvis man kører 130+ skal man i retten idenfor 24 timer eller sådan noget.

• #7   1. okt 2005 Det ved jeg ikkke, kan dog sige at jeg fik oplyst at +5 mere hos mig, så havde jeg fået en gratis overnatning i Hotel Gitterly....Den sveg!!!

/Niels

• #8   1. okt 2005 til peter
    det er der ikke regler om en kammi jeg har blev stoppet i savden på motorvej med 204 km/h og han bor i sverig.
    han fik en bøde på 3500 og kørselsforbud i sverig i 9 md.
    han fik med nød lov til at køre i resten af verden på grund af sit job som chauffør.
    men han var ikke i retten.
    hilsen rené c

• #9   2. okt 2005 Peter S
    Jeg er dansk statsborger, men kan vælge at indlevere mit danske kort og få det svenske. Den eneste regel er at man skal have boet i sverige i 6 måneder, og det har jeg. Det er jo værd at overveje.

Kommentér på:
klippekort / udenlandsk kørekort

Annonce