2.550 visninger
|
Oprettet:
klippekort / udenlandsk kørekort {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved om klippekort ordningen også indfatter udenlandsk kørekort??? Jeg bor i Sverige, men arbejder i DK, og kører faktisk mest i DK. Hvordan ser det ud hvis jeg får et Svensk kørekort istedet for et dansk?? Kan jeg også få klip i det??
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 285
/Niels
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Men det kan være der er et nordisk samarbejde.
Overvejede oxo at få byttet mit danske til et engelsk kørekort, men det blev nu kun ved tanken.
Men hvis du er dansk statsborger kan du vel ikke bare lade dit danske kort gå ud.
Ellers skal jeg sq ha taget/byttet kørekort i forskellige lande.
jul 2005
/Niels
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
Niels: hvad gjorde politiet ved dig da de tog dig? Hvad skete der?
/Jan
jul 2005
Efter at være kommet hjem, betalte jeg bøden, spurgte det danske Rigspoliti om det havde betydning for mig, og om de svenskere måtte tage mit kort. Jeg fik 2 x nej retur, så ringede fluks til svenskerne og skældte dem hæder og ære fra
Jeg fik så mit kort 8 dage efter, og skrev samtidig under på at jeg var skyldig i foreseelsen, så jeg undgik at skulle i retten i Sverige. Jeg måtte så ikke vise mig i Sverig som fører af noget som helst fartøj de næste par måneder, men for at opsummere:
Jeg fik mit kort igen og det står ingen steder i Danmark....Ingen klip, ingenting!
/Niels
PS. Uddyber gerne mere hvis det er :o)
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
jul 2005
/Niels
aug 2004
Følger: 34 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 391
det er der ikke regler om en kammi jeg har blev stoppet i savden på motorvej med 204 km/h og han bor i sverig.
han fik en bøde på 3500 og kørselsforbud i sverig i 9 md.
han fik med nød lov til at køre i resten af verden på grund af sit job som chauffør.
men han var ikke i retten.
hilsen rené c
feb 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 201
Jeg er dansk statsborger, men kan vælge at indlevere mit danske kort og få det svenske. Den eneste regel er at man skal have boet i sverige i 6 måneder, og det har jeg. Det er jo værd at overveje.
klippekort / udenlandsk kørekort