2.109 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Vindtræk i Shoei Raid II hjelm Vindtræk i Shoei Raid II hjelm

Hej med jer,

jeg skriver mit første indlæg her i forummet.

Jeg er næsten ny MCist og har et problem med min nye Shoei Raid II hjelm.

Når jeg kører, så synes jeg, at det trækker ind med vind fra hagepartiet. Hvis jeg lægger hovedet ned, sådan at min hage rører mit bryst (og jeg får dobbelthage), så forsvinder vindtrækket og også vindstøjen. Samme effekt opnås også hvis jeg sætter en hånd under hagen under kørsel. Det er som regel kun fra højre side af hagepartiet.

Nu er spørgsmålet, er det noget I andre med samme hjelm også oplever? Er der nogen løsning for det? Skal man evt. tage en hagepude på? Eller er der andet udstyr? Jeg har selv nogen ideer med at proppe en klud eller lign. ind. Men der må da være bedre løsninger? Eller hur?

På forhånd tak for svar

Kamran Sarwar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vindtræk i Shoei Raid II hjelm
  • #2   30. maj 2008 Hej Frank

Tak for super hurtigt og fyldigt svar.

Jeg spørger lige lidt mere. Dvs det er whisper kittet og altså ikke chin curtain jeg skal købe. For der står i teksten til Chin curtain, at også den beskytter mod vind nedefra og vindstøj. Bare så jeg ikke køber forkert.

mvh

Kamran Sarwar

• #3   30. maj 2008 Man kan købe chin curtain separat, men hvis du køber whisper kit er der både chin curtain og whisper strip med!

• #4   30. maj 2008 Har også lige fået en Raid II hjelm og døjer også med vindstøj (sjovt nok, når jeg kommer fra en Schubert S1...).

De forhandlere jeg har talt med siger at de whisperkits er i restordre og de ik kan se hvornår det kommer.. Pt. kører jeg med ørepropper, men glæder mig godt nok til at få det andet på!

• #5   30. maj 2008 Kører selv med Raid II og jeg satte bare en chinguard på, hvilket hjalp meget. Når jeg så også har min neck guard på, så er der dejlig ro i hjelmen.

• #6   30. maj 2008 Ja Stenskrog - hvordan kan du dog finde på det, når nu MR300 S syntes det er en skod hjelm ???

Godt der findes forskellilg str på hoveder !

• #7   30. maj 2008 Du har nu ikke fornærmet mig....kan bare ikke snuppe folk, der skal rakke andres ting ned.

Som skrevet; Godt der er forskellige str hoveder

• #8   30. maj 2008 MR300 S...--> Nu er jeg jo ny mc'ist, og derfor har jeg brugt en del tid til at undersøge nettet for hvad der var bedst af udstyr... Fik derfor en Schubert som jeg kørte de første 1.000+ km. Rigtig lækker hjelm! Indbyggede solbriller, minimal støj... Alt var perfekt - bortset fra at skidtet ikke passede til min hovedform smiley Dette resulterede i at jeg kunne køre alt mellem tre kvarter og en time og så ku jeg ikke holde ud til mere. Gik jeg en størrelse op så blev den for stor! Herefter prøvede jeg en Nolan med indbygget (udvendig) solbrille.. Det var endnu værre - strammede både foran og i baghovedet... Raid II'eren passer til mit hoved (og det har jeg lært af Knud herfra at det nu engang er det vigtigste...) og så passer den (lige som Schuberten) ganske fin til mc'en.. Støjen er så en stor ulempe, men håber det hjælper med det Whisper halløj, og ellers har jeg planer om at få mine engangs apoteker ørepropper udskiftet med nogle DOT i starten af sommerferien smiley

• #9   30. maj 2008 (link fjernet)

• #10   30. maj 2008 Det er jo det smiley Har også brokket mig til de gamle.. De ku godt ha koncentreret sig lidt mere, så mit hoved passede til en Schubert smiley

Ja jeg håber at de virker… Synes ikke de E*A*R fra apoteket gør så meget… Motorvejshastighed forsøger jeg at undgå indtil at jeg har fået Whisper kittet i hvert fald, og så må jeg ha gang i produktionen af så’n et par DOT når eksamenerne er overstået.. (selvom ikke alle herinde er enige om at de gør underværker, så prøver jeg alligevel)

Tak tak

• #11   30. maj 2008 Tak til Frank Færgedræberen.

Jeg har lige været nede hos min Suzuki forhandler og købt Shoei Raid II Whisper Kit og det var LIGE PRÆCIS det jeg skulle bruge. Så nu er den irriterende fartvind som lige slap ind via hageområdet og direkte op i mit højre øje væk og også støjen fra samme fartvind.

Så nu er jeg 100% glad for min hjelm. Super pasform og ikke nogen unødvendig vind og støj.

mvh

Kamran Sarwar

Kommentér på:
Vindtræk i Shoei Raid II hjelm

Annonce