Vindtræk i Shoei Raid II hjelm Vindtræk i Shoei Raid II hjelm
Hej med jer,
jeg skriver mit første indlæg her i forummet.
Jeg er næsten ny MCist og har et problem med min nye Shoei Raid II hjelm.
Når jeg kører, så synes jeg, at det trækker ind med vind fra hagepartiet. Hvis jeg lægger hovedet ned, sådan at min hage rører mit bryst (og jeg får dobbelthage), så forsvinder vindtrækket og også vindstøjen. Samme effekt opnås også hvis jeg sætter en hånd under hagen under kørsel. Det er som regel kun fra højre side af hagepartiet.
Nu er spørgsmålet, er det noget I andre med samme hjelm også oplever? Er der nogen løsning for det? Skal man evt. tage en hagepude på? Eller er der andet udstyr? Jeg har selv nogen ideer med at proppe en klud eller lign. ind. Men der må da være bedre løsninger? Eller hur?
På forhånd tak for svar
Kamran Sarwar
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
Tak for super hurtigt og fyldigt svar.
Jeg spørger lige lidt mere. Dvs det er whisper kittet og altså ikke chin curtain jeg skal købe. For der står i teksten til Chin curtain, at også den beskytter mod vind nedefra og vindstøj. Bare så jeg ikke køber forkert.
mvh
Kamran Sarwar
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 275
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
De forhandlere jeg har talt med siger at de whisperkits er i restordre og de ik kan se hvornår det kommer.. Pt. kører jeg med ørepropper, men glæder mig godt nok til at få det andet på!
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 275
apr 2007
Godt der findes forskellilg str på hoveder !
apr 2007
Som skrevet; Godt der er forskellige str hoveder
okt 2006
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
okt 2006
Ja jeg håber at de virker… Synes ikke de E*A*R fra apoteket gør så meget… Motorvejshastighed forsøger jeg at undgå indtil at jeg har fået Whisper kittet i hvert fald, og så må jeg ha gang i produktionen af så’n et par DOT når eksamenerne er overstået.. (selvom ikke alle herinde er enige om at de gør underværker, så prøver jeg alligevel)
Tak tak
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
Jeg har lige været nede hos min Suzuki forhandler og købt Shoei Raid II Whisper Kit og det var LIGE PRÆCIS det jeg skulle bruge. Så nu er den irriterende fartvind som lige slap ind via hageområdet og direkte op i mit højre øje væk og også støjen fra samme fartvind.
Så nu er jeg 100% glad for min hjelm. Super pasform og ikke nogen unødvendig vind og støj.
mvh
Kamran Sarwar
Vindtræk i Shoei Raid II hjelm