{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

Hvilken maskine, input ønskes! {{forumTopicSubject}}

Jajaja, jeg er udemærket klar over at valg af cykel er et meget individuelt valg, mend et ændrer dog ikek på at jeg godt kunne tænke mig noget input på de 3 modeller jag har kogt min søgen og økonomiske formåen ned til.

Det drejer sig om en Yamaha R6 (46 Rossi) fra 06, som vist er bygget på 05'er modellen?

En Suzuki GSX R 600 fra årgang 07

og til sidst en Kawasaki ZX6R 636 fra 2006.

Jeg er første gangs køber og 1.80~ høj hvis dette gør nogen forskel. Jeg kunne på sigt godt tænke mig at nuppe nogle trackdays rundt omkring og ellers vil det primært blive til nogle "korte" ture på de små snoede veje.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken maskine, input ønskes!
  • #1   30. maj 2008 og jaja, det oplagt er at prøve dem alle sammen...nu passer det desværre bare ikke ind i mit program at jeg kan ture danmark rundt for at få dem afprøvet, og det kribler jo i fingrene efter at få en maskine.

    Så enhver form for pros and cons vil være værdsat.


  • #2   30. maj 2008 Jeg ville vælge R6 eller ZX6R 636.
    Personligt synes jeg at R6’ern har et lidt federe design og Rossi paintjobbet er jo rigtigt sejt. På den anden side har 636’ern jo en lidt større motor hvilket giver lidt i den sidste ende.
    Har en kammerat som også er over 1.80 og han har ingen problemer på sin 636’er.


  • #3   30. maj 2008 Tag den du sidder bedst på. Som førstgangs køber har du alligevel ikke evnen til at mærke de forskelle der er på deres køremåde.
    Men hør også lige med forsikringen inden du beslutter dig. De er alle dyre.


  • #4   30. maj 2008 Er det ikke lidt hidsigt at starte ud på?

  • #5   30. maj 2008 Tak for inputtet smiley

    Personlig synes jeg ikke Rossi paintjobbet er heeelt mig, men nu skal den jo lige ses i virkeligheden - et er jo hvordan cyklerne ser ud på billeder og noget andet er i virkeligheden. Ja, planen er at handle privat smiley

    @Jesper, har fået en rigtig god aftale i hus lydende på 10.000 i forsikring med kaso og en selvrisiko på 3.800 på alle modellerne.

    @MR300 S
    En honda har faktisk slet ikke været inde at vende i tankerne, selvom sådan en repsol er alt alt alt for lækker - men skal nu heller ikke have en 1000cc eller så mange heste til at starte med. Så er der jo også lige det at jeg ikke har 170+ at smide på bordet.

    Men kan da lige prøve at lure lidt på 600'er RR'en


  • #6   30. maj 2008 @Peter H. K

    Det mener min far pudsigt også nok smiley


  • #7   30. maj 2008 Hvis du tør være anderledes, har triumph også lavet nogel gode maskiner. Den nye 3 cylindret 675 og dens forgængerm Daytona 650 med 4 cylindret motor.
    En lille hjælp her:
    www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews


  • #8   30. maj 2008 Din far er en klog mand, men med omtanke og en rolig højre hånd er de fine nok at starte på. Meeeen det sker tit at drengerøven kommer op i en når man sidder på en MC :o)
    Det er også ganske normalt, at en nybegynder taber sin MC fra støttefoden, eller får den tippet over på andre måder, og så finder man ud af hvor dyrt sådan et stykke plastickåbe kan være :o\


  • #9   30. maj 2008 Udfra hvad jeg har læst af diverse test, skulle Suzuki være den der var bedst til vejene. Eller dvs. faktisk var det Honda Cbr 600 rr, men Suzukien kom bagefter.

    Men du kan jo evt. læse nogle test i bladene eller på nettet, hvis du mangler noget at dømme ud fra.


  • #10   30. maj 2008 @Jesper [Lyngby] P

    Har faktisk luret på Daytonaen og synes den er rigtig rigtig sprød! Men har desværre ikke kunne finde nogen til salg inden for mit prisleje smiley


  • #11   30. maj 2008 @Camilla (Silkeborg) H

    Har du evt. nogle brugbare links? Har googlet uafbrudt de sidste par dage og er stadig ikke kommet frem til så meget brugbart smiley


  • #12   30. maj 2008 Hej Henrik
    Jeg har selv en R6 Rossi og købte den fordi jeg synes det var den fedeste lakering. siden her jeg også prøvet en gsx-r 750 (som vel nærmest er magen til 600'en undtagen motoren) umiddelbart er den største forskel på den to, efter min mening, måden man sidder på.
    På Yamaha'en har du mere vægt på hænderne end du har på Suzuki'en, til gengæld er Suzuki'en lidt mere krampagtig for benene.
    Skal lige siges jeg selv er omkring 182 cm.

    Men ellers er det i detaljer hvilken en der kører bedst. Så som ny begynder er der ikke en døjt forskel på, hvilken en der er hurtigst. Det er cyklen der er hurtigst og dig der er langsomst smiley
    Forresten CBR'en kører også fremragende, så hvis du gerne vil betale mere for at få en Honda, så gør endelig det hehe...


  • #13   30. maj 2008 Desværre ikke, mener bare jeg læste en test i et blad for nyligt, med Suzuki, Honda, Kawasaki og Yamaha omkring deres 600 ccm racere. Kan selvfølgelig ikke huske hvilket blad det var..

    Men håber da du finder nogle test, skal selvfølgelig nok smide et link hvis jeg skulle falde over noget.


  • #15   30. maj 2008 Samilla: Det var så 08 modellerne du læste om (sikkert i Bike), der er stor forskel på de maskiner og så dem tråden handler om.


  • #16   30. maj 2008 Peter V:
    Har tilfældigvis haft begge maskiner du beskriver...
    Yamaha r6 rossi / idag: Suzuki gsxr 750

    Der er stor forskel... Suzukien er væsentlig lettere at køre, meget skarpere styreegenskaber. Mht til acceleration/fart så er der ikke forskel på de to maskiner op til 200 km/t...men derefter hænger yamahaen ikke på længere. Der kommer forskellen!!
    Designet på de to maskiner er jo en smagssag...


  • #17   30. maj 2008 Henrik:

    Ville vælge Suzukien, da den er en smule hurtigere end yamahaen. Den er væsentlig lettere kørt og så er den nyere i designet...
    Kawaen kender jeg ikke så meget til.....
    Held og lykke med købet...!


  • #18   30. maj 2008 Per: Får en begynder brug for en MC der kører hurtigere end en R6 :o)

  • #19   30. maj 2008 Jesper:

    Fik selv min første mc August 07 (R6 Rossi)
    Har skiftet til en Gsxr750 i år...
    Og er allerede lun på en 1000ér....

    Det er selvfølgelig individuelt, men man kan sgu ligeså godt tage springet med det samme hvis man er til en smule fart ind imellem...
    Det er da ikke ret tit man får brug for de sidste heste, men det er sgu da rart når de er der.. Så derfor mener jeg det er relevant me hvor hurtige de er..!

    Og hvis man er på kig efter en racer er man vel til lidt fart..?? eller hvad..??


  • #20   30. maj 2008 Rene:

    Jeg sammenligner absolut heller ikke en 750 med en 1000ér....
    så var jeg jo ikke på udkig efter at købe en 1000ér...

    Min pointe er bare at man skal passe på ikke at købe for småt hvis man er til fart... det bliver for økonomisk dyrt i den lange ende...

    I min tidligere tråd til Henrik informerede jeg ham bare at Suzukien er hurtigst sammenlignet med Yamahaen...Det må da være relevant når man skal ud at købe maskine...

    Men Renè,- det bliver nu sjovt en dag at skifte til en større...:-)




  • #21   30. maj 2008 "Sesper": Nej, det var et engelsk blad. Men beklager da, siger bare at det måske var en idé at læse nogle test og anmeldelser af de MC'er

  • #22   30. maj 2008 Per L
    Sjovt som man oplever ting forskelligt smiley
    Jeg synes netop at suzuki'en var lidt kedelig og ikke føltes spor hurtigere. Hverken i sving eller acceleration. Jeg er godt klar over at det helt sikkert ikke er tilfældet, men nu er det jo netop oplevelsen af maskine der er vigtig. I hvert fald for mig, som ikke kan bruge det til noget om maskinen er 0,1 sek. hurtigere rundt på en bane.
    Dog vil jeg give dig ret i, at hvis R6'eren kører med standart opsætningen, så kan den godt være lidt besk i styringen. Specielt i langsomme sving, det kan rimeligt nemt justeres væk dog.
    Jeg kiggede da også på GSX-R da jeg købte min, men jeg synes Yamaha'en er pænere og har en bedre finish og jeg kan ikke lide de der små potter.

    Igen min egen opfattelse, det er slet ikke fordi jeg er mærke freak eller noget.
    Man får meget cykel for pengene nå man køber Suzuki.

    Det er efter min mening lidt noget fis når nogle de siger, at en 600 er for langsom, for en begynder er den da mere end rigeligt, specielt til det brug Henrik spørger om.
    Et er sikkert jeg har ikke fortrudt mit køb, man kan selvfølgelig altid bruge flere heste, men man kan helt sikkert også nøjes med en 600.


  • #23   30. maj 2008 jeg havde købt den Triumph Daytona 675 asap hvis det var mig og jeg havde penge til den smiley

  • #24   30. maj 2008 Peter:

    Jeg mener ikke en 600 er for langsom...
    Trådstarteren spørger bare om erfaringer...

    Har tidligere haft en r6 og var glad for den...den kørte fint..! Men når undertegnede og min kammerat på hans GSXR600 kørte lidt ræs kunne jeg bare ikke hænge på..
    Det har intet at gøre med 0,1 sek, eller andre ubetydelige tal... Det er bare fakta fra det virkelige liv... Det er pisseirriterende at være langsomst, derfor mener jeg bare trådstarter skal vælge en 600 gixxer... (Ud fra faktoren: Acceleration/fart) Oveni det kommer selvfølgelig design køreegenskaber osv. men det må han jo om...


  • #25   30. maj 2008 Lækkert med lidt response! ;D Angående 1000cc så er det da slet ikke på tale endnu, hverken erfaringsmæssigt eller økonomisk smiley

    At det bliver til en 1000cc'er senere kan absolut ikek udelukkes...men lige nu skal det bare være en let 600'er der også gerne vil fremad og er til at betale for en kommende studerende! ;-D

    Angående økonomi - jeg er mere eller mindre afklaret med det skal være gixeren eller rossien. Hvilken af disse vil holde prisen bedst, naturligvis teoretisk. Mine tanker har været at gixeren har et noget nyere design præg end r6'eren, den er jo midt mere kantet hvor designet bliver mere og mere futuristisk og "barberet". - Ja, der skal desværre spekuleres lidt i økonomi når SU'en begynder at trille ind på kontoen og ved et evt gensalg.


  • #26   30. maj 2008 Hvis du tænker på gensalgs værdi, skal du nok bare holde dig fra sports cykler smiley

  • #27   30. maj 2008 haha, nej...det skal være en sports sports og lidt mere sports cykel..uden tvivl! smiley

    Ville måske bare være lidt nervøs for at det var svært at videresælge R46'eren grundet dens lidt ældre design og er ikke typen der gider at have ting til salg i flere måneder fordi jeg er overbevist om at den er det værd....jeg er absolut klar til at sluge værditab


  • #28   30. maj 2008 i min garage har der holdt at fra cbr 600 rr , gsxr 750 k6 gsxr 1000 k2 R1er fra 05 cbr1000rr osv osv så jeg har prøvet det meste, men købte en r6 rossi a per (vejle) , og der er ikke noget der køre så godt som sådan en r6 det hele virker bare som det skal, men ja rene skal ha lidt ret i at en 1000er er sjovere og det er ikke kun blære hk du får på sådan en smiley Er du til weelie i 3 gear med 180 km/t så er det sådan en du skal ha.
    Men mit råd til dig henrik ville helt klart være og købe sådan en r6 du får meget maskine for pengne . held og lykke med købet håber du finder en ellers kontakt www.bikesbybruun.dk de er gode til og hjælpe med og finde cykler både hjemme og i udlandet.
    mvh nissen


  • #29   30. maj 2008 Enig!!

  • #30   30. maj 2008 Jesper [Lyngby] P: Også derfor man har sat crash pads på, så der sker ca. ingen ting, når man taber cyklen smiley

  • #31   30. maj 2008 Ulrik: Præcis. De par kr er nok givet godt ud.

  • #32   30. maj 2008 Jesper: Jeps, det eneste der gik i stykke da jeg tabte Kiwi var den der nu-er-du-ved-at-få-meget-hældning-på-men-der-er-stadigvæg-massere-af-greb-til-bage-i-dækkene-dimsen.

    Ved ikke lige hvad den hedder smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #33   30. maj 2008 Den hedder "fodhviler".... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #34   30. maj 2008 Enig.

    Og hvis man "vænner" sig til en 1000ccm med 180hk - så udnytter man den ikke tilnærmelsesvis fuldt ud...


  • #35   30. maj 2008 Skal også heeelt sikkert have et par crash pads...en af de første gange var jeg lige ved at tippe med kørelærerens Bandit 1250, den vejede nu også som en færge når man kom lidt ud af hældning.

    Jeg er godt nok i syv sind omkring hvilken af de to det skal være, men umiddelbart tror jeg det bliver til Rossi's favør - men nu må vi se hvad der kommer til at holde i baggården i løbet af næste uge.

    Et er sikkert, jeg kan overhovedet ikke vente med at få en cykel og tiden går alt alt alt for langsom. Det gode vejr flyver fordi og benzinen stiger ;P


  • #38   30. maj 2008 Sajmon: Det er den der lille dims, der sidder på fodhvileren. Peg-feeler/hero blobs hedder den smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #39   30. maj 2008 Sårn noget smart noget har jeg ik. smiley

    Jeg ved sgu ikke engang hvad der går i jorden først på min - det er nok styret eller sidespejlene. smiley


  • #40   30. maj 2008 Ulrik (Lyngby) N. O: Tror også jeg piler min den sidste af. Den er jo pi**e irriterende!!! smiley

  • #41   2. jun 2008 Så blev der jo sørme truffet et valg - mon ikke jeg nok bliver glad for den.

    Tak for al feedback og input!


Kommentér på:
Hvilken maskine, input ønskes!

Annonce