{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

spørgsmål vedr. rd 350 {{forumTopicSubject}}

hej allesammen, har købt mig en yamaha rd350 fra ´94. og har lige lidt tekniske spørgsmål :o)
hvad benzin kører den på? ham jeg købte den af siger 95blyfri. men den der står på tanken af den, at den skal køre på "super". lad os sige at den skal køre på bly-holdigt benzin, og man blander bly-addiktiv i, er benzinen så, så "mættet" at den ikke rigtigt kan tage imod evt. oktan-booster. og dermed næste spørgsmål:o) er der nogen der har god erfaring med oktan-booster??? og hvad skal jeg helst putte på af 2takts olie?? jeg skal vel ikke købe det billigste fuldsyntetiske jeg kan finde??
håber i gider hjælpe? ved jo i har svarene;o)
med venlig hilsen Jimmie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål vedr. rd 350
  • #1   2. jun 2008 hej jimmie.
    først af alt, så er en vel ikke fra 94? nok nærmere 84 smiley
    at der står super på tanken skal du ikke bekymre dig så meget om smiley det er bare den engelske måde at skrive "oktan 95" på.
    oktanbooster eller bly har den ikke brug for, den skal bare have en gang totaktsolie, semi- eller fuld-syntetisk.
    oktanbooster skal man først bruge hvis den er så voldtunet at den antænder blandingen før tændrøret gør. det er spild af penge, og enhver der siger andet har hørt for mange historier, og læst for få bøger smiley

    så 95-blyfri og 2-3% 2takts olie er vejen frem.


  • #2   2. jun 2008 det kan sagtens være en 94'er, så er det en brasilianer, altså en rd350r med 2 runde forlygter, de har let nedsat kompresion og kan sagtens køre på 92 oktan. olien skal hældes i olietanken og ikke i benzinen. bare husk at anvende fuldsyntetisk.

  • #3   3. jun 2008 okay, tak:o) så hverken bly-addiktiv eller booster i benzinen. bare ganske alm. blyfri benzin. og ganske alm. fuldsyntetisk 2takts olie i beholderen?? :o) hvor tit skal sådan en udstødning brændes ud på sådan en??
    med venlig hilsen Jimmie


  • #4   3. jun 2008 hvis du kører frisk en gang imellem og bruger fuldsyntetisk olie, behøver den ikke renses. derimod skal ypvs ventilerne renses ca for hver 15-20000. men der skal der samtidigt nye stempelringe i.

  • #5   4. jun 2008 hvad indflydelse kan det have på kørslen, hvis ypvs er sodet til, eller evt. står forkert??? grunden til at jeg egentlig spørger, er at jeg syntes ikke den kører optimalt, hvad jeg kan læse herinde, er den knap så hurtig i optrækket som andre rd350. og kører ikke så stækt på toppen. dvs. det slutter stille og roligt ved 160, og efter et par km ved den tophastighed, begynder den at sætte ud:o(

Kommentér på:
spørgsmål vedr. rd 350

Annonce