1.135 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Ubehagelig oplevelse Ubehagelig oplevelse

I går aftes kom jeg kørende ud af en helt lige landevej, på min højre side er der en ½ meter græstrimmel og så en cykelsti..

Der er ingen trafik i min side foran mig, kun et par biler bag mig. En traktor kørende imod mig, og der ligger en bil bag ham, men hvad jeg IKKE har set er at der ligger en bil HELT oppe i røven på ham..

Denne billist beslutter sig for at overhale, og overser fuldstændig mig,- jeg bremser alt hvad jeg kan, men kan ikke nå at få hold på, så slipper bremsen og trækker ud på græs-striben mellem vejen og cykelstien..

Og med et sus passerer traktor bil og motorcykel hinanden samtidig, jeg har svært ved at holde motorcykel, men får mig kæmpet tilbage på vejen igen..

Alt det her sker i løbet af meget få sekunder, og jeg synes det er mærkeligt,- men det eneste jeg kan huske er at det er en stationcar, ført af en yngre mand,,men hvordan han ser ud, eller bilens farve,,det aner jeg ikke..

Jeg får standset, og holder i 2 sekunder med en puls på 200,- vender motorcyklen og kører efter billisten, for ham vil jeg gerne tale med, men kommer i kø bag selvsamme traktor, så bilen er væk da jeg kan komme forbi..

Min lyst til at køre mere den aften var væk, så jeg trillede stille hjemad, og satte mig ud i haven med en kop kaffe, det er den slags oplevelser man som motorcykelist helst vil undvære..

Pas på jer selv derude,- det er ind imellem en jungle..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ubehagelig oplevelse
  • #1   2. jun 2008 Fy for sytten da!

Godt du slap fra det uden skrammer!

• #2   2. jun 2008 kan satme godt forstå du gerne ville have en snak med føreren! - magen til idiot!!

godt der ikke skete mere end forskrækkelsen, det kunne jo have haft en meget værre udgang! Det er fandme det værste, andre folk som man ikke har nogen indflydelse på.

• #3   2. jun 2008 Godt kørt!

Det er ikke første gang man hører om folk der ikke stopper efter at have lavet noget lignende, hvad f.... sker der med folk!!

• #4   2. jun 2008 Crazy. Det var godt der ikke skete noget...
    Jeg plejer også altid at være ekstra forsigtig når der er "kø" eller hvad man kalder det, i modsatte vejbane. Sænker farten og trækker lidt til højre, man ved fanme aldrig om der er en der ikke fatter noget....

• #6   2. jun 2008 puha, der kunne du sgu nemt have været et tal mere i dødsstatistikken

glad for du var lidt vågen, og er her endnu

• #7   2. jun 2008 Super reageret og kørt - og du slap med at skulle skifte underhylere

• #9   2. jun 2008 Martin -Odense- M : Håber kun du kører meget lidt til højre, for kommer du for langt ud til højre så bliver du forvekslet med en knallert. Jeg har prøvet at komme i bil, hvor en mc kører helt ude i højre side, og der er en traktor der skal overhales, jeg ser ham som en knallert, for hvad fanden laver han ellers derude, hvilket betyder jeg overhaler, det var så en mc, til alt held når jeg lige forbi traktoren og trækker ind da mc´en passerer mig, hvor føreren knytter næven efter mig, der må jeg nok indrømme jeg var ved at overveje at vende bilen, for at fortælle føreren hvordan en mc skal placere sig i trafikken..Pas på jer selv derude, brug alle de muligheder vi har for at vise at her kommer vi, og at det er en mc.

• #10   2. jun 2008 Claus M:

Det er helt rigtigt, hvad du siger. En af de ting, der fremkom med politorapporten om den motorcyklist, der blev dræbt af en frontlæsser på en traktor var, at han ramte frontlæsseren,skøn den kun rakte 90 cm ud på vejen!!!

Det er ingen undskyldning, der skal knal-45 og scootere jo køre, og dem må man heller ikke køre ned.

Det er en rigtig god ide at placere sig, så man har sid røv samme sted i vejens bredde, somman ville have, hvis man sad i førersædet på en bil, eller evt en smule længere til venstre endda:-)

Man bliver også langt lettere at få øje på fra sideveje.

• #11   2. jun 2008 Jens E jeg er ikke enig i dig. Når det er så tæt på skal der fandeme deles kindheste ud.
    Men ellers kan jeg nu godt se din pointe..... smiley

Har selv oplevet ligneden... det er mega ubehageligt og man husker pludselig hvor skrøbelig man er....

• #12   2. jun 2008 Hmm... *G*

Nu kan jeg altså ikke dy mig, Sebastian, Motor Vejle, Jens E :

Dyrk lige denne fra i går:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=83481

• #13   2. jun 2008 Claus M, Under normale omstændigheder er det rigtigt hvad du skriver, men i tilfælde af kø i modkørende retning hvor en bred lastbil eller traktor forsinker trafikken, så kan man altså ikke rigtig ses af de bagved hvis man kører i venstre side af vejen. Det samme når en forankørende skal dreje til højre, og der på denne vej holder en og vil ud, da skal man også ofte ud i højre side af vejen før de kan se en.

Hellere blive set og løbe en lille risiko for at blive forvekslet med en scooter, end slet ikke at blive set.

• #14   2. jun 2008 Puha, godt der ikke skete dig noget!!!

• kim s
    kim s Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #15   2. jun 2008 nåe ja, stave ka hun heller ik

• #17   2. jun 2008 Idiot er han fordi han ikke lige stopper op og evt. giver en undskyldning.... Længere er den da ikke...

• #18   2. jun 2008 Lige for at få det på det rene.. Jeg taler ikke om at manden skal have tæv smiley
    men mere dårlig samvittighed og så det at man er sikker på at han ved han har lavet en fejl og angrer.
    Går ikke ind for selvtægt og vold...

• #19   2. jun 2008 Kim L, Han er idiot fordi han ikke sørger for at kunne sikre sig at der er fri bane inden han overhaler, og dernæst fordi han i den situation overhaler. Hvis man ligger helt oppe i røven af en traktor, kan man intet se

• #20   2. jun 2008 Jeg vælger at se positivt på det,- jeg slap med at skulle skifte underhylere smiley , og et eller andet sted er jeg i grunden glad for at han ikke standsede, og at jeg ikke nåede ham..

Det ville sikkert bare ha resulteret i at jeg havde fået sagt nogle ting jeg havde fortrudt, og så kunne man rende rundt og have dårlig samvittighed over det bagefter..

Jeg håber at han fik ligeså stor en forskrækkelse som jeg gjorde,- for jeg vil ærlig indrømme at jeg lige i det øjeblik blev bange,- jeg så lige i et kort sekundt mig selv køre frontal ind i en modkørende bil, og det går sgu ikke, for jeg har lovet kone og børn altid at komme hjem i et stykke.. smiley

Men som sagt, en grim oplevelse var det,- og mon ikke forskrækkelsen over det er straf nok for billisten,- han gjorde det jo ikke med vijle, og vi kan alle fejle,- og jeg er sikker på at han ser sig bedre for næste gang han skal overhale nogen..

Kommentér på:
Ubehagelig oplevelse

Annonce