{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Dennis h
Dennis h
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

er den her noget vær ? {{forumTopicSubject}}

er ny indenfor mc er ved at tage lille kørekort så ved ikke så meget om det men har fundet en billig texas touring 200 og jeg ved godt at det jo er græsslåmaskiner de laver men den ser meget fed ud og jeg skal jo kun køre på den i 2 år så ville høre om der var nogen der vidste om de var noget vær ? og om det kan betale sig at købe den billige ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er den her noget vær ?
  • #1   4. jun 2008 Tjaa nu kender jeg ikke lige maskinen, men den taber jo nok ret hurtigt værdi (Ud fra navnet).. ellers skal den nok køre i de 2 år du har den, og med god vedlighold går den nok ikke i stykker.. Men hvor mange heste har sådan en? Kører den godt? Bremser den ordentlig? osv.

En god ide er at prøvekøre før man vælger noget.. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #2   4. jun 2008 En god ide er at købe et etableret mærke / model og få den droslet til lille MC kort.

99% af alle maskiner kan drosles idag...

• #3   4. jun 2008 og kig for din egen skyld på brugtmarkedet, man kan få så meget mere ved at købe gammelt kvalitet, end ved at købe nyt skrammel smiley

hilsen en førsteårs motorcyklist!

• #4   4. jun 2008 Husk at der er en grund til at 20-30 år gamle cykler stadig er her - jeg tvivler på at en cykel købt idag stadig er her efter så mange år smiley

• #5   4. jun 2008 Noget helt andet er at når den kun er 200cc, så bliver den ekstremt hurtig kedelig at køre på. Så hellere en ældre 400cc eller større så du får noget mere moment. Jeg hørte en Honda Rebel på 250cc til mine køretimer, og den var kedelig allerede før jeg var kommet halvvejs med kortet. Den var ok fra o-50, men der over kunne den ikke rigtig noget, og i svag modvind havde den en topfart på lige under 80km/t. Så kig hellere efter noget større som så kan drosles.

• #7   4. jun 2008 Tjaeeee, kinøjserne er det absolut billigste man kan få, også på sigt. Det den mister i værdi på de år, er ikke mere end hvad man mister på nyere japanske MC'er. Og starte og køre når du har brug for det skal den nok.
    Du skal bare kunne skrue lidt selv.

• #8   4. jun 2008 Altså jeg ville ikke være i tvivl hvis jeg skulle ud og ha en bike på det lille kort idag, jeg vil klart vælge den nye kawa 250 Ninja, du har en helt ny og rigtig fed maskine på plader for ca 50.000, og med de anbefalelser den har fået skal der nok være en go gensalgsværdi på den!! Bare min mening...

• #9   4. jun 2008 jeg tror ikke du har ret jesper

nu skriver du også nyere japanske motorcykler. Hvis det skal matche prislaget snakker vi jo nok ældre japanske motorcykler. Og jeg tror ikke man taber meget ved at køre et par år på en 400-600ccm cykel fra start-midt 80'erne.
    Værditabet er helt klart størst de første par år - men ved en 20 år gammel cykel handler det udelukkende om stand.

altså - køb en ældre cykel og hold den ved lige = du kører nærmest gratis.

Jeg er selv lige røget på den vogn og opdaget endnu en bonus ved de ældre maskiner Klassikerforsikring heder det. 1200kr årligt i kasko smiley

• #10   4. jun 2008 forresten intet ondt om kineserne!

kan skam godt forstå at det trækker lidt at få en helt ny cykel !

dog hjalp en prøvetur på overvejelserne...

• #11   4. jun 2008 Jeppe: Tjaeee en Lifan 250 og deslige koster under 1kr pr km over en 2-årig periode, inkl vægtafgift og forsikring. Ikke mange japanere kan hamle op med det.

• #12   4. jun 2008 Hvordan kommer du til det tal??

• #13   4. jun 2008 nu har jeg ikke tid til at kigge markedet igennem

men fx. den her
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54850546

den bør du kunne sælge igen om 2 år til prisen +/- 2000 kr

derudover kommer måske reperationer- lad os sige 4000kr.

så har du gevet 6000kr. for 2 år...
    det tvivler jeg på er mere end værditabet på en kinacykel.
    og de 6000 kr. er i mine øjne værste udfald - de kunne ligesågodt være 0kr.

dertil kommer forsikringen - som sagt kan den klassikerforsikres til 400kr/ansvar eller 1200/kasko... der burde også være lidt penge at spare...

• Dennis h
    Dennis h Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #15   6. jun 2008 tak for jeres svar har været inde og finde normal prisen og den jeg har set på er sat ned 40% fra ny prisen og den har kun kørt 141km og det er jo ingenting så jeg tror ikke rigtigt på at den kan nå at miste særligt meget i værdi på de 2 år

Kommentér på:
er den her noget vær ?

Annonce