{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor så mange uden afgift?
  • #1   4. jun 2008 Fisk...... hvorfor

• #2   4. jun 2008 folk der prøver at undgå de dyre afgifter . eller vil tjene en skilling .

• #3   4. jun 2008 Mc'er uden afgift er super når man skal have bygget sin egen op efter at have styrtet.... Flere end man tror racer desuden på prøveplader:)

• #4   4. jun 2008 I disse tider er det bestemt ikke sælgers marked, hvorfor jeg tror fortjenesten er begrænset i forhold til besværet.

Næh jeg tror ofte det handler om at nogle mennesker gerne vil have en fed mc som de kan fortælle vidt og bredt om -men oftest har de ikke til den dyre del af fornøjelsen nemlig afgiften og forsikringen..

Hilsen
    Bonneville.

• #6   4. jun 2008 Nu snakkede Rasmus om prøveplader. Det er ikke nemt mere. Man får en engang prøveplade fra skat som man klistere på. Det er en som man ikke skal levere tilbage men der står en dato derpå som man tydeligt kan se når man kører bagved. Så de med at låne en prøveplade i flere dage er slut.

• #8   5. jun 2008 Nu skal man jo ikke skære alle over en kam.

Det er jo oftest at det ikke er cyklen der mister den store værdi, men derimod falder afgiften - endda hurtigere en selve MC'ens reelle værdi som i markedet uden om Danmark er uden afgift. Er man som forhandler så dum at man betaler afgiften før end MC'en er solgt - overlever man ikke længe.
    Mange bruger jo også denne ret til at kunne sælge MC'en til evt. re-export. Har den være indregistreret i DK og skal eksporteres, fratrækker SKAT 15% i tilbagebetalingen af den betalte registreringsafgift i indeværende år. Dog forbeholder de sig retten til at vejre værdien, således at de altid skal betale mindst muligt tilbage til borgeren.

Nogle bygger deres eget hus uden at betale moms og skat, andre har råd til en Porche og nogle kører en fornøjelsestur på en MC med prøveplade. Misundelse er en grim ting..............

En, dygtig håndværker som bygger sig eget hus meget billigere end vi andre kan, eller en fyr der kører i sin Porche med prøveplade, eller for den sags skyld Danskeren der flytter til sverige og køber Ferrari, kan simpelthen ikke bringe mit pis i kog. Asocialt eller ej...

Nyd i stedet livet og det gode vejr.

Hvis man virkelig skulle pisses af - så prøv at overveje hvad afgifterne på motorkøretøjer i virkeligheden spærer for.

Ses derude folkens og kør fornuftigt

smiley

Thomas E

• #10   5. jun 2008 Henrik:
    Jeg kan stadig ane undertonerne i dit svar. Du læser ikke mit indlægs betydning. Nemlig at nogle kan og andre ikke kan.... Jeg taler ikke om pris på køretøjet - sammenligningen med håndværkere var kun skatten og at de kan noget andre ikke kan.

Hav en god sommerdag.

Mvh
    Thomas E

• #12   5. jun 2008 Thomas >> Respekt for dine indlæg i denne tråd!

God dag ;O)

• #13   5. jun 2008 Thomas - Dragtdesigneren. E

Jeg er 100% enig ...

Kan du også have en super sommer dag....

• #14   5. jun 2008 Hej allesammen - og tak for en dejlig sommerdag - var der en meteolog tilstede ville jeg bukke og neje. Sikken en dejlig dag det har været idag og det fortsætter imorgen og lørdag samt søndag - hold da op hvor skal jeg på Langelinie og spise is........

Jeg ønsker jer alle en rigtig god aften

/Thomas E

Kommentér på:
Hvorfor så mange uden afgift?

Annonce