1.025 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor så mange uden afgift? {{forumTopicSubject}}
Har tit tænkt over at der er utrolig mange motorcykler til salg her i landet, som står uden afgift... hvad kan det være at der er så mange tror i?
Mvh René W.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.581
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.038
Næh jeg tror ofte det handler om at nogle mennesker gerne vil have en fed mc som de kan fortælle vidt og bredt om -men oftest har de ikke til den dyre del af fornøjelsen nemlig afgiften og forsikringen..
Hilsen
Bonneville.
apr 2005
Følger: 81 Følgere: 79 MC-er: 3 Emner: 194 Svar: 937
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.442
Det er jo oftest at det ikke er cyklen der mister den store værdi, men derimod falder afgiften - endda hurtigere en selve MC'ens reelle værdi som i markedet uden om Danmark er uden afgift. Er man som forhandler så dum at man betaler afgiften før end MC'en er solgt - overlever man ikke længe.
Mange bruger jo også denne ret til at kunne sælge MC'en til evt. re-export. Har den være indregistreret i DK og skal eksporteres, fratrækker SKAT 15% i tilbagebetalingen af den betalte registreringsafgift i indeværende år. Dog forbeholder de sig retten til at vejre værdien, således at de altid skal betale mindst muligt tilbage til borgeren.
Nogle bygger deres eget hus uden at betale moms og skat, andre har råd til en Porche og nogle kører en fornøjelsestur på en MC med prøveplade. Misundelse er en grim ting..............
En, dygtig håndværker som bygger sig eget hus meget billigere end vi andre kan, eller en fyr der kører i sin Porche med prøveplade, eller for den sags skyld Danskeren der flytter til sverige og køber Ferrari, kan simpelthen ikke bringe mit pis i kog. Asocialt eller ej...
Nyd i stedet livet og det gode vejr.
Hvis man virkelig skulle pisses af - så prøv at overveje hvad afgifterne på motorkøretøjer i virkeligheden spærer for.
Ses derude folkens og kør fornuftigt
Thomas E
apr 2006
Jeg kan stadig ane undertonerne i dit svar. Du læser ikke mit indlægs betydning. Nemlig at nogle kan og andre ikke kan.... Jeg taler ikke om pris på køretøjet - sammenligningen med håndværkere var kun skatten og at de kan noget andre ikke kan.
Hav en god sommerdag.
Mvh
Thomas E
jun 2004
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 99
God dag ;O)
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
Jeg er 100% enig ...
Kan du også have en super sommer dag....
apr 2006
Jeg ønsker jer alle en rigtig god aften
/Thomas E
Hvorfor så mange uden afgift?