822 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Andreas L
Andreas L
Emner: 1 Svar: 4

Kymco Xciting 500 R Kymco Xciting 500 R

Hejsa MG, jeg har som titlen siger, en Kymco Xciting 500 R som køre ujævnt. Når jeg kører 0-50 kmt. med rolig gas, så “hakker” den i motoren. Men over 50 kmt. er der ingen problemer. Det føles som om at den ikke får nok benzin, men tror ikke at det er tilfældet. Jeg kom til at tænke på om det kan være variatoren/rullerne? Har ikke så meget forstand på det, derfor spørger jeg hér. Håber at høre fra jer!
Andreas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kymco Xciting 500 R
  • #1   18. jun Hvis du google kymco xciting 500 r engine problems, kommer der lidt frem, blandt andet det du selv skriver angående manglende brændstof tryk.
    Ellers synes jeg der mangler lidt info, årgang, km, service stand m,m.

• #2   18. jun hvilken årgang og hvad har den kørt?
    indsprøjtningsdysen, filter, tændrør, luftfilter.hvordan er det med service på den ?
    har den stået længe med benzin ?
    mange ubekendte ift. at hjælpe med løsning

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    jun 2025

#3   19. jun Sorry. Den er fra 2014 og har kørt 13.000. Og luftfilteret er blevet skiftet ved 11.000. Nyt batteri. Jeg ved ikke så meget mere om den, for der var ikke service bog eller anden dokumentation for andre udskiftede dele desværre. ??

• #4   19. jun prøv evt. med et nyt tændrør. Derefter ville jeg køre noget bellAd dysse rense additiv i med frisk benzin (100oktan)
    Hvis den har stået længe med E10 benzin kan der være aflejring i din dysse. Det kan godt give lidt hosteri som du beskriver..

Din variator og kobling kan også lave numre og give ryk hvis noget er ufunktionelt

Hvis du ikke selv er kyndig ville jeg køre den på et værksted og få det ordnet.
    Det er umuligt at komme med et helt præcist bud når man ikke er ved maskinen.

Den skal køre fuldstændig smidigt og uden ryk, så noget er der i vejen.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    jun 2025

#5   20. jun Tusind tak for svar.
    Jeg har bestilt tid til skift af tændrør, til et Iridium tændrør. For Iridium er vel det bedste, ikk?
    Jeg fik en mekaniker til at tage en tur på den, og han sagde at det er meningen fordi det er så stor en motor, hvilket jeg synes lyder lidt mærkeligt.
    Og ja, det kan godt føles som om at det er variatoren den er gal med - eller det er vel egentlig rullerne der skulle være slidt, ikk?
    Jeg vil også prøve at rense dyserne, som du foreslår.
    Kan jeg fortsætte med at køre med E10 benzin, efter rensningen?
    Luftfilteret har kørt omkring 2.000km, burde jeg også skifte det?

• #6   20. jun Tror ikke at det er luftfilteret, hvis det kun er 2.000 km siden det er blevet renset/skiftet.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    jun 2025

#7   20. jun Okay, det lader jeg være med at få skiftet så.

• #9   30. jun har du fået det løst ?

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    jun 2025

#10   1. jul Hey Jonas, jeg fik igår skiftet variator ruller, tændrør og bælte men problemet er der stadig smiley
    Jeg vil senere idag tage et andet sted hen og få en anden mekanikker til at tage en tur på den.
    Det er bare SÅ frustrerende altså.

Kommentér på:
Kymco Xciting 500 R

Annonce