{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Hjælp!! {{forumTopicSubject}}

hej mcg.
jeg har kun haft min yamaha szr 660 i ca en måned og derfor ved jeg ikke så meget om den mekanisk endnu.
her er så mit problem.

I fredags beslutter jeg mig for at køre ned og besøge min lillebror på bogø fra næstved (ca 45 km). og da jeg så har kørt ca 10 km, begynder det at vibrere i hele maskine. og da jeg endelig kommer derned er mine fingre helt følelsesløse så meget vibrere den.
da jeg så endelig når hjem prøver jeg at finde ud af hvad der er galt. og da det er helt tydeligt at det er når den kommer op i omdrejninger at den vibrere meget så udelukekr jeg at det har noget med dæk eller kæde og gøre.
er der nogen herinde der har bare den fjerneste ide om hvad der kan være galt??
hilsen en fortvivlet mc ejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!
  • #1   9. jun 2008 Du har købt en en-cylindret mc på 660ccm...

    Jeg tror bare det er en del af "charmen"
    Den er bestemt ikke lavet til at køre længere stræk på motorvej og giver ret hurtigt sovende fingre etc. når man bevæger sig derud, så det er nok det du har oplevet...

    Men motorveje er imo også kun til nødstilfælde, det er ude på de snoede at der sjovt og der hvor SZR'en brillierer!


  • #2   9. jun 2008 følgende er fundet, ved søgning i forum:

    "Møtrikken som spænder primærtandhjul på krumtapsakslen kan gå løs med totalhaveri til følge."

    Men det er svært at vurderer, uden at have haft fingre i den!


  • #3   9. jun 2008 Hej Christian

    Nej, det er ikke en del af charmen. Der er noget galt. Jeg kørte til BRNO på min. Hastighed over 130 på autobahnen og ingen problemer.


  • #4   9. jun 2008 Charme.. Hmm.. Jeg kørte 220 km på min Motard i weekenden, og den snupper 170+ på motorvejen uden disse rystelser. Så hvis jeg var dig (nu du ikke selv føler for at give dig i kast med det), så ville jeg få en sagkyndig til at kigge på den.

    Lani


  • #5   9. jun 2008 Jo de sovende fingre etc. er da en del af charmen, men nok ikke så meget som mathias oplever.

    Har skrevet privat med mathias og anbefalet ham 1. "at han får den efterset hos en mekaniker hurtigst muligt, inden det bliver alt for dyrt/farligt"

    2. råd:
    Find en der har erfaring med Yamaha'er/evt et autoriseret yamaha værksted!
    - Jeg brugte 3 MEGET LANGE måneder hos "CM GROBØS" (man må jo ikke nævne navne, så gæt selv hvem...), før de løb tør for dårlige undskyldninger og endelig tog sig sammen og fandt ud af hvad der var galt med den.


Kommentér på:
Hjælp!!

Annonce