553 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Synsproblemer på en cx500 Synsproblemer på en cx500

Hej
Jeg har såen en honda cx500 fra 79 og har lige haft den til syn hvor jeg fik at vide at bagenden var skåret for langt ind og den larmede for meget og så ville jeg høre om i ved noget med stellet, om hvad man kan gøre og eventuelt en god db killer i vil anbefale (huldiameter 42mm på db killer)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synsproblemer på en cx500
  • #1   19. jul Man må afkorte et stel frem til bagerste tværgående forbindelse. Hvis du søger på billeder af en CX stel, kan du se der efter fæstningspunkt for støddæmpere, er en plade/bro på tværs af stellet.
    Den er fjernet på din mc.
    For at den kan blive godkendt, skal du have genetableret den del af stellet, evt. ved at få svejset en erstatning på, og så skal det godkendes ved autoconsult.

Mht lyddæmpning, så ville jeg finde nogle brugte potter, og montere dem til syn.

Det er ikke en billig affære, så overvej at købe en anden CX500 og brug den du har til reservedele.

• #2   19. jul Dit største problem er ikke potterne, de kan dæmpes uden de store problemer. Fyld dem op med stål grydesvampe, så kan du tømme dem når du kommer hjem smiley
    Men stellet, så brænder lokummet. Når du først er kørt til syn, uden at have undersøgt lovligheden ændringen først, så er problemet noteret i dine synspapirer og forsøget med at svejse en tværstiver på til næste syn, bliver opdaget med det samme og du bliver nakkeskudt omgående, fordi du har svejset i stellet.
    Men hvis den er med løs bagramme, så kan det fixes uden problemer, ellers må du konsulterer folk, der ved noget om ombygninger af Honda.

• #3   19. jul #2: der er derfor jeg skriver det skal godkendes ved autoconsult

• #4   19. jul Tak for hjælpen, har fundet en anden cx 500 som er synet som jeg nok køber og kendte synsmanden så der blev ikke skrevet noget ned med den er skåret. Vil prøve og finde et andet stel og skære det ud jeg mangler og så prøve igen, men det bliver først til vinter engang.
    Men igen tusind tak for hjælpen

• #5   20. jul Det ender som ham jeg kendte der havde skåret kronrøret af sin Harley og svejset det på igen med udlægning af forgaflen. Dumpet til syn fordi han selv havde svejset i stellet.
    Nå, men så måtte han jo gå hjem og skære i stellet endnu en gang og svejse på tilbage til normal udlægning.
    Så blev den synet - men nu med 2 gange hjemme svejsning i stellet.....!!!!

Kommentér på:
Synsproblemer på en cx500

Annonce