1.923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

placering af nummerplade. placering af nummerplade.

jeg blev stoppet af politiet en dag og fik en bøde for at min nummerplade sad for skrå.
nu har jeg så efterfølgende forsøgt at finde ud af hva reglerne siger og er kommet frem til at pladen skal sidde tilnærmelsevis lodret. nu er mit problm så, at jeg ikk ved hva tilnærmelsevis er.
er der nogen som kan hjælpe med at fortælle, hvor mange grader den må sidde i, eller måske har været ude for noget tilsvarende?

ps. jeg har ikke bukket min plade....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  placering af nummerplade.
  • #1   15. jun 2008 Det betyder vel den skal sidde så tæt på lodret som muligt.

• #2   15. jun 2008 hmm hvis den sidder som på billederne i profilen kan jeg da ikke se problemet.

Mener også at der findes nogle faktiske grade-antal for hvor skæv den må være??

• #3   15. jun 2008 "Mener også at der findes nogle faktiske grade-antal for hvor skæv den må være??"

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :o) :o)

• #4   15. jun 2008 tilnærmelsesvis.... det ville da være en fed fortolkning at få indflettet i loven om udstyr på biler og mcér, så skulle tiden der er afsat til syn fordobles så man kunne få tid til en rask lille diskution med den velvillige synsmand, sikke et cirkus smiley

Kim

• #5   15. jun 2008 who cares!!

• #6   15. jun 2008 Jens betjent må sgu ha haft en dårlig dag smiley Han ku jo ik finde andet at skrive hjem om smiley Go vind . Fido

• #7   15. jun 2008 Den ser da ikke ud til at sidde for skrå???

• #8   15. jun 2008 patrick
    de tal du har der, hvor har du dem fra?

• #9   15. jun 2008 tilnærmelsevis lodret. er det ikke når at pladen er mere lodret end vandret?

• #10   15. jun 2008 kan du finde den paragraf som siger det?
    bare for ikke at komme i humoristen igen.
    den betjent som jeg blev stoppet af ku nemlig ikke finde noget om det, udover at det var et vuderings spørgsmål.

• #11   15. jun 2008 mange tak

• #12   15. jun 2008 rene j
    jeg har ikke noget imod bøden som sådan, men hvis jeg skal rette pladen op, bliver jeg nød til at vide hvordan den så skal sidde.

• #13   15. jun 2008 Hans F. S

he he jo han havde rigeligt at skrive hjem om.
    syntes bare ikke at det sku være nødvendigt med så mange sedler smiley

• #14   15. jun 2008 Kan den læses på 20 meters afstand, så burde det være lodret nok. Om ikke andet kan argumentet da bruges overfor politiet.

• #15   15. jun 2008 Hvor meget lød bøden på? 500kr?

Jeg bliver sku nok også snart stoppet - Mindes også noget med 30 grader. Desuden er der vist også noget med nummepladelys som jeg heller ikke har!!

• #16   15. jun 2008 Refleks?, nr.pladelys?, vinkel?

Hvad mener de? Jeg forstår ikke...? smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #17   8. jul 2008 Den må max tippe 15 grader bagover.
    Den må max tippe 35 grader fremad.
    Den skal være læselig fra 30 meter.
    Den skal være oplyst af hvidt lys.

Kan den overholde de krav, må den gerne sidde under bagskærmen.

www.fstyr.dk

Kid under nummerplader.

• #18   16. jul 2008 Ja uha, hvor er det meget svært for vort veluddannede politi, at aflæse en nummerplade.. Det er nemlig også MEGET farligt, at køre med en sidenummerplade eller en skråt monteret nummeplade. Det er derfor de bruger så meget energi på, at tjekke dette .

Uha uha uha..

• #19   16. jul 2008 Bonneville, Nu er det jo nok ikke det sikkerhedsmæssige som er årsagen til den del af færdselsloven...

• #20   16. jul 2008 Netop, you get my point (eller måaske mangler at forstå tydelig ironi), hvorfor jeg netop undrer mig over at det danske politi gider bruge så meget tid og energi på placering af nummerplader når alle vore nabolandes (ja måske resten af verdens) politi sagtens og helt uden problemer kan leve med sidenummerplader -og skråtmonterede nummerplader.. Jeg personligt ville ha troet, at vores ellers udmærkede politi havde andet og langt mere vigtige ting , at foretage sig. Ja måske, at de ville bruge energien og tiden på noget, som kan være af sikkerheds mæssigt karakter...

Mener jeg..

• #21   16. jul 2008 Bonneville, Nej, jeg forstår skam sagtens din tydelige ironi; den er jo netop, tydelig. Intentionen med mit indlæg er blot at det jo ikke kun er sikkerhed der betyder noget og kan være grunden til en lov i færdselsloven. Love med andre intentioner er da også valide. En nummerplade placeret på venstre side kan f.eks. være umulig at se fra højre i nogle afstande og vinkler, ligesom en nummerplade også bliver mindre tydelig når den sidder meget skrå (og grænsen skal jo gå et sted) Loven bliver jo vigtig i de situationer hvor en nummerplade er vigtig at få aflæst, i de situationer hvortil den er skabt.

Derudover bruger de vel ikke oceaner af tid og energi på den del af loven; trådstarter får netop også blot en advarsel.

• #22   16. jul 2008 Som jeg tidligere skrev: Ingen andre landes lovgivere eller politi har noget problem med side og/eller skråtmontereede nummeplader..

"sjovt nok" er det et problem for danmarks lovgivere og politet i (mc u)landet Danmark..

• #23   16. jul 2008 Arrangér et set-up med to motorcyckler; den ene har nummerpladen på siden, og den anden har den lovligt monteret. Den der er lovligt monteret vil du kunne se i vinkler hvor du ikke kan se den anden, og det modsatte vil ej være tilfældet.

Det handler om fakta, ikke andre landes politi og love.

Kommentér på:
placering af nummerplade.

Annonce