972 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Pris på CBR 600 Pris på CBR 600

Hey mc-galleri
Er ved at være der ude, hvor jeg skal invistere i min første MC, og vil godt være sikker på at jeg gør en god handel.
Har været ude og se på en CBR 600 fra 96 (97 model) som er impoteret fra syden, og med ca. 30.000km på klokken, cyklen ser fin ud, uden alt for mange skræmmer, og der er heller ikke nogel mislyde fra motoren. har fået presset ham ned i 65.000kr. hvilket også er en udemærket pris ifølge dba's priser. Men er i tvivl om cyklen kommer til at tabe for meget i værdi, da det jo er en ældre cykel?? Vil også godt høre om der er nogen god måde at kontrolere at cyklen kun har de km på bagen, som står på speedometeret??
På forhånd tak, hilsen Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på CBR 600
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.929
    #1   18. jun 2008 Der er en måde som er nem og rimeligt sikker.

Tag en CBR600 kyndig person med ud og kigge cyklen igennem.

HUSK nu at få lavet købskontrakt hvor ALT står på - man kan hente den på fdm's hjemmeside.

• #2   18. jun 2008 Værditabet skal du ikke bekymre dig om på en Honda. Se bare denne der er sat til salg for mere end hvad nyprisen var:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=34787

Når man køber en MC, skal man vælge ud fra andre kriterier end værditab. For der kan være mange andre faktorer der spiller ind her. GSXR1000 er et godt eksempel. Den har f.eks tabt +40.000,- i værdi fra sidste år og til i år, fordi importøren har dumpet prisen med 40K.

Mht. om km tallet passer, så er bremseskiverne en god indikator. De bliver på sådan en slidt til minimum på ca. 60-70.000km. Så hvis de er slidte, eller helt nye, er det en indikation for den har kørt mere.

Prisen på 65K er ikke urimelig, men forvent ikke at den er belagt med guld når du selv skal sælge den, og det ligegyldigt hvor meget rizoma skidt du smider på den.

• #3   18. jun 2008 jesper, den med skiverne vil jeg ikke give dig ret i - for er de med flydende ophæng kan ophængene slides hurtigere, så den holder ikke.
    Eksempelvis har jeg for nyligt skiftet mine af den grund - den havde en klonk lyd foran som jeg umiddelbart troede var kronrørslejerne, men da jeg checkede skiverne var det ophængene på skiverne ( min F3'er havde da gået 33.000 ).
    Så jeg tog skridtet fuldt ud og måtte ofre 4k på Flame skiver og klodser smiley

Kasper, jeg har i øvrigt sat min til salg da jeg godt kunne tænke mig at skifte til en CBR1000 eller R1'er - kunne være min var noget for dig......

• #4   18. jun 2008 lige sat min ned...var det ikk noget???:-) en cbr 600 f
    lækker cykel

• #5   18. jun 2008 Er sikker på kasper godt vil have jeres MC'er hvis de kostede det samme som F3'er han har fundet til 65.000,-....

• #6   18. jun 2008 *G* de sidste 4,5k for mit vedkommende er for nye skiver etc.
    ( det er sgu i småtingsafdelingen, så det kan da løses ! ).

• #7   18. jun 2008 Christian:

Og du har selvfølgelig haft din F3´er fra ny, og VED derfor at den kun har kørt 33.000km? smiley

• #8   18. jun 2008 nej, den har gået 35.547 nu - den havde gået 29.000 da jeg købte den ( er anført i slutsedlen ) og det stemmer overens med den stand den er i !

Kommentér på:
Pris på CBR 600

Annonce