{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Simon H
Simon H
Tilmeldt:
15. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Vedligeholdelsesudgifter på gammel MC {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg tager MC-kort til august, og påtænker i den forbindelse at købe en ældre MC. Indtil videre overvejer jeg en Yamaha XS400 eller Suzuki GSX250 fra midt i 80erne. Jeg overvejer jo sådan lidt generelt økonomien i projektet, og kunne godt tænke mig en fornemmelse af hvor meget jeg skal forvente at bruge på reservedele til sådan en fætter. Jeg er så heldig at have en automekaniker-far, så det er vel nærmest kun reservedelsudgifter.

Er der nogle derude der har erfaring med disse motorcykler, og som har en god idé om hvad de årlige vedligeholdelsesudgifter er på sådan en? :o)

Mvh
Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedligeholdelsesudgifter på gammel MC
  • #1   18. jun 2008 Det er umuligt at fortælle dig, hvad det koster. Du kan være heldig at køre flere sæsoner uden andet end olieskift, og du kan være uheldig at skulle fylde flere tusinde i cyklen - det kommer an på alt muligt, når det er en gammel cykel du køber.

    Men når det er sagt, så køb du bare en ældre cykel - der står tonsvis rundt omkring, der kan supplere med reservedele...

    Hvor meget har du at købe for?


  • Simon H
    Simon H Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   18. jun 2008 Hey Dan - tak for svar!

    Mit budget er nok på ca. 10-15 K, da jeg også skal have ordentligt udstyr...


  • #3   18. jun 2008 Dejligt at høre en der tænker på udstyr:D

  • #4   18. jun 2008 Jeg ville nok kigge efter en GS450'er... Det skulle være til at finde en fin én til de penge

  • #5   18. jun 2008 Hej.

    Hvis din frygt at mange rep. og for få køredage, så tag det roligt. Motorcykler er generelt meget bedre end biler af samme årgang.
    Hvis du så også har en automekanikker ved hånden, så tag det helt roligt.
    Med de cykler du omtaler så tænker jeg, pas på de ikke bliver for små. Eller er det noget med stort / lille kort?

    Held og lykke med det og rigtig god fornøjelse.


  • #7   18. jun 2008 Henrik, med et budget der topper ved 15.000,-?

  • #8   18. jun 2008 Thomas A--> he he den der med at have en automekaniker vd hånden er nu ikke altid god smiley har set noget mc der er lavet af en automekker, ikke godt :P...

    Men gamle cykler er ligesom nye ikke bedre end mekanikeren der har lavet den ;).
    Som udgangspunkt vil en motor der lyder godt og køre godt, forsætte på den måde længe, det der er farligt er hvis den er blevet vold-pryglet, for så er det ikke sikert at den hloder.

    Bare kik efter en fin og velholdt cykel, som lyder sund og køre godt, så har du somregel mange mange km i den smiley


  • Simon H
    Simon H Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   18. jun 2008 Tak for svar allesammen. Det er sgu et forum med gang i det her! smiley

    Mht. til størrelsen: Jeg er 27 år, og kan for så vidt vælge det jeg vil. Det er bare som om at cm^3 koster mere, og jeg gider helst ikke låne flere penge end højst nødvendigt, inden jeg er færdig med mine studier næste sommer ...

    Er den GSX250 sådan VOLD-langsom? Jeg vejer ikke mere end 65-70 kg, så jeg forestiller mig at jeg kan få mere ud af en 20 HK cykel, end de fleste andre ....?


  • #10   18. jun 2008 Simon.

    Om du falder i søvn på GSX 250 er du den første til at vide, ikke jeg.
    Men gå på dba og søg cykler mellem 15-20k og se hvad der kommer op. Fordelen ved en lille cykel kan jo også være forsikringen, men så er den mere praktisk end sjov og her er det igen dig der skal vælge.


  • #11   18. jun 2008 Er du heldig finder du en der bare kører og kører, så er det kun dæk/bremser/olie altså vedligeholdelse ens for alle

    Er du uheldig kører du 10 Km og det siger skrald - motor slut

    Gamle cykler er et spil i lotteri.

    Om den er for lille spørger du HK og Moment ludere så ja, men igen alt er relativt, ud og prøv den

    En lille cykkel kan være rigtig rigtig sjov fordi du kan virkelig presse den til maks, og lære at styre en cykel - en lille ting rigtig mange gør omvendt, de køber noget høj potent men lærer aldrig at styre den fordi de skider i bukserne første gang de åbner hanen

    held med din søgning, og søgning i forum er lykketræf lidt som gamle cykler


  • Simon H
    Simon H Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   18. jun 2008 Jeg tror måske ikke det jeg er interesseret i er masser af HK lige nu, så jeg tror bare jeg går efter en bette hyglig MC.

    Tak for svar alle. God fornøjelse til jer ude på de danske veje!!


  • #13   18. jun 2008 En XS400 eller anden tilsvarende 400 maskine er en helt ok begynder.
    Denne ved jeg er i god stand, og den kan du også få råd til på dit budget. De er ganske stabile, og billige i service:
    http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=34701


  • Simon H
    Simon H Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   18. jun 2008 ... Jeg er i øvrigt stadig meget interesseret i konkrete tal på hvad folk f.eks. har brugt på vedligehold af deres gamle cykel ....

  • #15   18. jun 2008 Kan du lave service selv? - det er simpelthen ikke til at sige, men det er meget billigt hvis du selv kan lave noget, og hvis du er heldig med købet...

  • #16   18. jun 2008 Er det en velholdt MC, så er det kun udgifter til alm service. Altså, olie, filtre, tændrør, bremseklodser- skiver og væske, dæk, forgaffelolie, støddæmpere og fjedre mv. Sidstnævnte kan godt være godt slidt på en gammel MC.

    Men altså, ikke nødvendigvis flere omkostninger på en gammel mc ifht en ny.


  • #17   18. jun 2008 Kan du skyde dit budget et par tusind op skulle der være fin mulighed for at kunne skaffe en gsx-r 250... Kunne være et alternativ.

    Det er en meget sjov lille racer mc som har 45 hk, så den er heller ikke så sløv som man umiddelbart tror.

    Skal den være ny så jeg en vist en annonce for den nye yamaha ybr 125 eller hvad den hedder. Den kostestede da vist kun 18 k? Men også bare et alternativ.


Kommentér på:
Vedligeholdelsesudgifter på gammel MC

Annonce