{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Jacob S
Jacob S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Begyndercykel med power i... {{forumTopicSubject}}

Hey.
Jeg går og kigger lidt på forskellige motorcykler da jeg skal have motorcykelkørekort så snart jeg får lidt mere tid i kalenderen... Men jeg har ikke så meget erfaring på dette område så jeg vil lige høre jeres mening.
Jeg er som sagt begynder på motorcykel. Har ingen køreerfaring endnu. Men jeg går og kigger lidt allerede efter en kommende maskine.

Det jeg leder efter er en racercykel med fuldkåbe da jeg synes de er klart de frækkeste visuelt og de passer også til min forventede kørestil. Jeg leder efter en 4 cylindret som der godt må have noget effekt, men skal ikke være så hidsig så det er en urealistisks begyndercykel. Jeg har kigget lidt på CBR 600 og yamahas R6. Stilen på disse cykler kan jeg godt lide, men jeg leder efter et alternativ som der er lidt mere prisvenligt... Jeg har ikke lige 180.000,- til en r6 smiley

Har i nogle gode forslag til hvad jeg skal kigge efter hvis jeg leder efter en 4cylindret med fuldkåbe og omkring 100 hk til en fair begynderpris? Vil gerne høre jeres forslag...

På forhånd tak.
J.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begyndercykel med power i...
  • #1   13. okt 2005 Synes umiddelbart ikke at en R6 er en begynder cykel. Den smider da forhjulet i vejret når man vrider gassen ligesom større cykler også gør.

Er vel et spørgsmål om hvor meget man drejer højre hånd.

Er lidt svært at hjælpe uden flere krav...hvis 180.000 er for meget, hva havde du så tænkt? 50.000? 100.000? Eller hva?

• #3   13. okt 2005 "Jeg har ikke lige 180.000,- til en r6 ;-)"

Du kan også få en for 95000 :))) Se min profil....

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    okt 2005

#4   13. okt 2005 Jeg vil ofre mellem 50 - 100.000,- alt afhængigt af hvad det er for en model, årgang og km... Men ikke over 100.000... Havde satses lidt på noget omkring 60-80 hvis man kan finde noget ordentligt...
    Jeg regner med kun at have ansvartforsikring på den da jeg ellers ikk kan betale det. Codan vil fx have 20.000 om året hvis jeg skal have kasko på en yamaha fra 95...

Min nabo har lige købt en suzuki gsx 750 R tror jeg den hedder... fra midt 90érne til 55.000,- men den virker tung og kantet i forhold til det jeg søger...

• #5   13. okt 2005 Du er begynder, du vil gerne have en racer med 100 hk, og INGEN kasko??

synes jeg lyder som en dum ide.. men forsikringen er dyr for begyndere, men for det første der er kun 2 hjul på.. den er altså let og ligge ned, og der er kåbe på.. det er dyrt..

ud over det stjæles der rigtig mange MC'er.. alt der er pænt og ikke boltet fast forsvinder.. så jeg ville tænkte over den med kaskoen igen hvis jeg var dig..

• #6   13. okt 2005 Stod over for samme "problem" for ½ år siden...
    Det endte med jeg købte en FZR600R, hvor der kun er ansvar på til 2364 hos GF.
    Den "billigste" kasko jeg kunne få ar 24.000 for 9 mdr. så det blev kun til ansvar.

• #7   13. okt 2005 Mit bud kunne være Suzuki GSX 600f. Det er en fine begynder cykel, der ikke så nemt render af med folk som R-modellerne. Den er også noget billigere i forsikring.

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    okt 2005

#8   13. okt 2005 Jamen hvis jeg, som min nabo, køber en suzuki gsx 750R med 115 hk til 55.000 og skal betale 20.000 i forsikring om året... så skal jeg køre den i havnen så jeg kan få en ny af forsikringen efter 2 år... ellers kan det ikk svare sig! Jeg kan godt se det hvis det er en maskine til 100.000 men det må jeg så se på hvis jeg køber en så dyr maskine... Hader forsikringspriserne lige pt må jeg indrømme. Codan lavede et "tilbud" til mig. Hvis jeg har både bil og motorcykel hos dem kan de gøre det med kasko for 23.000 til bilen og 19.000 til cyklen om året... Hvem har 42.000 om året til bare forsikringer når man er ung og ikke tjener 300.000 om året? Ja, jeg har i hvert fald ikke de penge... smiley

• #9   13. okt 2005 Hey Jacob. Jeg ville helt klart vælge en rimelig billig mc til omkring de 50-60.000kr og køre med ansvar på den de første par år. På den måde skal du ikke slippe en bondegård i kasko, du kan få en fonuftig mc der er ikke er sindsygt hidsig og samtidig ikke er så dyr i stumper pga enklere teknik end de helt nye bikes.

Ronny.

• #10   13. okt 2005 Køb en 2cylindret istedet. super fed potent lyd og masser af bundtræk...

Min kommer nok til salg,men nok en lidt for stor begynder mc.....???

• #11   13. okt 2005 hej ........ min er til salg....... godt nok ik en 600 men en super begynder........en racer med 100hk er ik en begynder ligesom nogle af de andre er inde på.jeg havde heller ikke nogen kørsels erfaring men har fået det.... god fornøjelse med at lede.....
    mvh kristian

• #12   13. okt 2005 Hos Top Danmark kan du få din ansinitet fra bilen ført over til mc forsikringen. Det gjorde jeg, og jef startede med en ansvars forsik. på 2200 som første års kører på mc. Kosko skulle jeg gi 7400 kr, for.
    Jeg har en Honda VFR 750F, som går som sports toure.

De vil sikkert kræve at du skal have alle dine forsikringer hos dem, men jeg er utroligt tilfreds med at være kunde der. Det er gennerelt lift dyrre hos dem, end ved lavpris selskaberne, men du er også MEGET bedre forsikret. Det giver i hvert fald mig en tryghed jeg gerne vil give lidt ekstra for. ;o)

• #13   13. okt 2005 Min er til salg for under 80k.... har haft den næsten lige siden jeg selv fik kørekort. Den har ca 100hk og kan sagtens følge med de større cykler, hvis man kan finde ud af at køre den.

Men begyndercykel.... Det er vist op til en selv om man kan styre sådan noget.

• #14   13. okt 2005
    Ja.. Der skal jo 2 SV650 til, hvis man vil have 4 cyl. :^)

• #16   13. okt 2005 Hej Jacob

Som Christian skriver er SV650 et godt valg til en begyndercykel, har godt nok kun 70hk, men et super moment og lyd.
    de kan fås fra ca 60.000, og du kan få et pænt eksemplar for ca 70,000 årgang 01-02' og en kasko er under 10.000,-

Hilsen Andreas

• #17   13. okt 2005 Du burde kigge på de nye Hyosung GT 650 R, jeg synes selv de er ok fede, og fra ny koster de. ca. 85.000, og har ca. 80-90 Hk..

Mvh.
    Jacob

• #18   13. okt 2005 Lad lige vaere med og koere noget i havnen, det gaar sgu bare ud over vores andre forsikringer i det lange loeb...................

Der er en grund til forsikringerne er saa hoeje, proev lige og tjek hvor mange indlaeg der har vaeret herinde i aar om folk der har vaeret nede og bide asfalt!!!

• #19   14. okt 2005 for 90.000 kan du købe en suzuki GSX R 750 fra 98-99 med indsprøjtning og ca. 30.000km. fin maskine med ca. 118hk på baghjulet og 135 i motoren. har en selv.

Kommentér på:
Begyndercykel med power i...

Annonce