{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.910 visninger | Oprettet:

Nægtet tankning uden pant {{forumTopicSubject}}

Jeg stod idag på Shell i Hundige, og hev og sled i standeren for at fylde deres 97 på maskinen. Intet skete. Efter et par minutter gik jeg ind i butikken, og fik besked på at jeg skulle aflevere et depositum eller et pant, for at kunne tanke. HVAD - herefter lidt diskussion ( de kunne jo se nr. pl. på overvågningen og jeg havde taget hjelmen af ) - men jeg kørte derfra UDEN at tanke. Så nu er man dømt kriminel og kan kun tanke på selvbetjeningsstationer..........
Har andre været ude for noget lign ? ? ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nægtet tankning uden pant
  • #1   18. jun 2008 det var da ligegodt satens

• #2   18. jun 2008 På Hydro Texaco i Valby har de samme system. Man skal ind i butikken og lægge noget ID i pant før man kan tanke.

Irriterende....... Så der bliver der ikke tanket mere.

• #3   18. jun 2008 Det lyder da utroligt! - de vil åbenbart ikke sælge til motorcykler...

Jeg hørte forleden at der er utroligt mange, der kører efter tankning uden at betale først... Men de har da overvågningsbånd, selvom kvaliteten på de optagelser tit er så ringe, at de ikke kan se tallene på nummerpladerne...

Tag da lige en snak med ejeren

UTROLIGT!

• #4   18. jun 2008 Nej, det har jeg godt nok heller aldrig været ude for.

Nu kender jeg ikke lige Hundiges demografiske sammensætning, men det kunne vel tænkes at de har haft dårlige oplevelser med nogle uheldige elementer, og derfor har taget konsekvensen deraf.

Mvh Mathias

• #5   18. jun 2008 Lad nu være at føle dig truffet, jeg forstår dem godt, de mister altså rigtig mange penge på folk der bare kører fra regningen, det er forpagterens pengepung det går ud over.
    Du kan jo bare lægge din pung eller kreditkort ind til ham, så er standeren åben.

• #6   18. jun 2008 Samme med Hydro Texaco her i hasselager..
    Enten skal du ind og lægge dit kørekort, for at tanke ellers skal du bruge dankort i automaten udenfor, som på en ubemandet station.. smiley
    De har åbenbart haft mange problemer med folk der stikker af uden at betale...

• #7   18. jun 2008 det har jeg nu tit oplevet længer nede syd på... Særlig om natten

• #8   18. jun 2008 Det er vist lige så nemt at sætte en stjålet nr.plade på en mc som på en bil, det er ikke bare dig, men alle der må lægge en form for pant.
    Gad vide hvornår det system kommer til det MidtJydske?

• #9   18. jun 2008 Det er sgu da for langt ude !!!!

Tillæg til tråden

Har endda været ude for ikke at kunne købe drikkevarer på mit shell kort, fordi en irriteret Italiener ikke mente at man kunne købe det - Kun Benzin på kortet sagde han, selvom jeg overalt i Europa ellers har kunnet købe alverdens, og shell selv proklamerer man kan købe det hele.... Hmm... Han fik en svada af Italienske bandeord og armbevægelser fordi jeg ikke kunne købe 2 sodavand i 40 graders varme, og visa´en lå i bilen, laaaangt væk fra tanken smiley Stædig som man nu er, måtte jeg så køre hen på næste tank og købe ind.... smiley

• #10   18. jun 2008 Nemlig LN2 VIOLN2.
    Det hjælper ikke at skælde ud på dem der står bag kassen, de gør kun hvad ejeren/forpagteren har bedt dem om, og han har bedt dem om det af nød.
    Tak hellere de spader der tanker uden at betale, det er sgu mange penge det drejer sig om så jeg i nyhederne for bare et par dage siden.

• #11   18. jun 2008 Det har jeg godt nok aldrig været udsat for ( at skulle aflevere ID, altså..... ) i forbindelse med at tanke.

• #12   18. jun 2008 kan huske her forleden hvor jeg skulle tanke på texaco i fredericia tankede bilen og kørte den over bag i køen for at skulle vaske bil, så kunne jeg se en kom susende ud af døren smiley hehe steg ud af bilen og spurgte om hvad der var galt?? han svarede han troede jeg ville stjæle benzinen smiley hehe

• #13   18. jun 2008 dette forstår jeg skam udmærket, min kæreste arbejder på shell i grindsted, og det er næsten hver dag hun kommer hjem og siger der folk som har skredet uden at betale, dette har dog kun været biler

• #14   18. jun 2008 jeg tanker alligevel altid på de tankstationer hvor man kan betale ved standeren. så behøver jeg ikke tage hjelm af og alt mulig.

• #15   18. jun 2008 præcis mr300 s

det r altid de forkerte det går ud over

• #16   18. jun 2008 - Det er sgu da bare i orden at de vil afkræve sig selv lidt sikkerhed - hvor pokker kan man ellers i samfundet "tage varen" før pengene falder på bordet ?

- Lad dog være med at opføre jer som forkælede småbørn - der ikke magter at se situationen fra sælgers side af ;- /

• #17   18. jun 2008 mr300 s.... glimrende forslag... og med den ekstra service følger jo så lige lidt ekstra pris for benzinen... som så lige vil koste 10 kroner ekstra pr liter... men det gir du gerne ik... jeg forstår dem godt.... men det betyder ikke at jeg gider lægge pant... jeg finder bare en tank med standerbetaling...

• #18   18. jun 2008 Det er efterhånden meget normalt og kan godt forstå at man skal ind først og vise id eller kr.. Der er jo mange som køre rundt med 2 sæt nummerplader netop for at kunne få gratis benzin....
    Der var engang man fik service på div tankstationer... hvor der kom en mand springene ud og spurte om han skulle tanke/pusse vinduer tjække olie... Idag står der som regl en tøs eller en dreng som absolut ikke har forstand på biler/mcer De fatter ik 5 meter af noget som helst hvis man spørg dem om noget................ Hvor blev serivcen af.....

• #19   18. jun 2008 Tanker altid ved selvbetjening. Jeg har ikke tålmodighed til at stå og vente på folk der skal have fransk hotdog, pølser osv. når man skal betale.

• #21   18. jun 2008 præcis strada... jeg syntes at man bare skal have lov at tanke og så betale hvad man selv syntes passer... ud over det syntes jeg også at jo federe en mc man har jo mere skal staten betale i afgift til ejeren, en form for fedheds afgift.

• #22   18. jun 2008 Hvis det var mine penge der forsvandt lidt af hver dag fordi nogle få ikke kan finde ud af spillereglerne , ville jeg også gøre et eller andet og det her er en af metoderne , har selv stået i forretning i mange år , det er tit dem der ser mest ærlige ud der er svindlerne . tag det ikke som noget negativt men bare noget der er en konsekvens af at alle ikke er ærlige, desværre .
    Keld.

• #23   18. jun 2008 Hvis de gør det ved alle kunder, er det jo ikke diskrimination. Og så er de jo i deres fulde ret til at gøre det. Men når man i forvejen betaler 7-10 øre ekstra ved servicestationerne kontra selvtank, vil man vel også have noget for pengene.
    Nu er det ikke de store mængder en MC tanker, men når jeg fylder bilen op, er det da alligevel en femmer ekstra jeg betaler for service. Hvis jeg skal betale 5,- kr. ekstra for et større besvær, kommer jeg fremover til at tanke på selvbetjeningsstationerne.
    Men hvis tendensen fortsætter, skal man vel også betale inden man må sætte sig i frisørstolen, eller betale taxien inden de kører osv. Sørgelig tendens i samfundet.

• #24   18. jun 2008 Brian (Vejle) - ja det er da en sørgelig tendens - men dog ikke mere sørgelig end at mennesker dør - og det gør de jo sørgeligt nok :- /

• #26   18. jun 2008 Orker ikke at læse hele tråden..

men det har været oppe i tv... og det er pga alle de der sætter stjålne nrplader på, og tanker og så kører uden at betale, det vil de undgå på den måde.. det stå sikkert længer oppe i tråden . .

mvh

• #27   18. jun 2008 jepper J - næeee det si´r du ikke *GG*

• #28   18. jun 2008 Jeg er kun blevet bedt om at tage hjelmen af næste gang... Ellers tanker jeg 90% af gangene med dankort... Det kan man jo bare gøre hver gang smiley

• #29   18. jun 2008 Helle

TAK lol lol

• #30   18. jun 2008 Til alle jer der ikke vil betale dep.
    Saa lad vaere med at tanke de steder, og toer saa oejnene.
    Det er jo ikke jeres penge der bliver staajlet, men tankforpagterens.
    Det er bestemt ikke at blive sat i baas, at skulle betale dep. det er nok naermere et; ok jeg har ikke noget at skjule. I oevrigt, hvor travlt er det nu lige man har, hvis man ikke har tid til at gaa ind og smide sit koerekort paa disken inden man tanker.
    P.S.
    Beklager vokalerne, skriver fra udlandet.. er nemlig paa MC-ferie smiley

• #31   18. jun 2008 Hvis de skal mistro "alle".. Så må vi da bare tilbage til de gode gamle dage..
    Hvor tankpasseren servicerede for alvor..

Så må de sku ha en der kan tanke op for en..
    De kan alligevel ikke fange kunderne på prisen.. Så måske lidt på servicen.. =,O)

Jeg ville ikke komme der igen.. Det ligger da helt stramt..

/Rass

• #32   18. jun 2008 Helle: Jo, jeg synes faktisk at det er lidt en uhyggelig verden, hvis de kriminelle elementer i samfundet skal sætte dagsordenen for hvorledes vi andre skal behandles.
    Jeg vil også synes der er en frygtelig tanke, hvis vi fremover skal snakke med bankekspedienten igennem en skudsikker rude eller have en glasrude op imellem taxichaufføren og passagerne.
    Jeg kan ikke lade være med at tænke på et besøg i Mexico City. Der havde man mange bankrøverier, som bankerne ville undgå med bevæbnede vagter. Det resulterede bare i bankrøvere der var endnu voldsommere bevæbnede. Hvilket så resulterede i flere og voldsommere bevæbnede bankvagter osv. Nu er der flere vagter iført skudsikre veste og med maskinpistoler end der er ansatte i bankerne. Er det virkelig den type samfund man ønsker i Danmark? Jeg synes personligt det er skræmmende.

• #33   18. jun 2008 Det er også udbredt i sverige at man skal ind og ha "lukket" standeren op inden man kan tanke, kan ikke se problemet i det udover man får lidt ekstra motion.. DET DØR I ALTSÅ IKKE AF!!!! *gg*

• #34   18. jun 2008 har aldrig hørt om det før - kedelig tendens .
    Hvis jeg fik sådan en melding - kørte jeg igen uden at tanke færdig slut.
    Ved at gå med på den - er det samme som at sige det er i orden - og synes ikke det er iorden at blive betragtet som tyv.
    Hvis der var for langt til næste tank - gjorde jeg det jo nok af nød og ikke andet.

• #35   18. jun 2008 mange steder i spanien ska man betale inde i butikken før man overhovedet ka tanke, så åbner ekspedienten for pumpen med det betalte beløbe... no problem... ganske fin måde at gøre det på. især i multi internationale områder hvor folk har nr plader fra mange forskellige lande...

ka ik se hvorfor du føler dig så støt over det... du ku jo bare bruge dankortet og betale ved automaten så(hvis de ellers har sådan en)

• #36   18. jun 2008 Brian (Vejle) A - Vi mennesker er en sammenblanding af mange ting og mange lever et liv i nød - og derfor må vi forholde os til det samfund - der udvikler sig - og gøre de nødvendige foranstaltninger - og ikke bare se på - og lade sarte sjæle blive fristet over evne.

- Derfor ikke sagt det ikke er sørgeligt - men i den tilsyneladende romantiske tid - hvor "Morten Korch" og fuglene fløjtede om kap - var der bagved også en sørgelig side....

- Skulle jeg nævne noget i mine øjne sørgeligt - så er det menneskehandelen, der finder sted ;- (

• #37   18. jun 2008 Helt præcist må de faktisk ikke bede om pant eller papirer, men de har dæleme altid haft lov at forlange betaling først!!

Vi kommer til at forvente, at dette bliver standard alle vegne i løbet af meget kort tid. Det betyder, at man kun kan tanke frit, hvis det foregår via stationernes automatiske kort eller brikanlæg.

Egentlig kan det ikke overraske - dels mister de en bunke benzin. som folk stikke af fra regningerne for og, og dels er der gevaldig mange administrative fordele i at lade kunderne selv foretage al salgsregistrering:-)

• #38   18. jun 2008 MR 300:

Jeg forstår udmærket din forargelse, men hvad vil du egentlig have den i???

Om måske bare 2 år, kan du ganske enkelt ikke købe brændstof med mindre du betaler elektronisk, eller lægger kontanter forud.

Så sig du bare Nope, Nada, kommer aldrig til at ske.....

Det kan jo kun betyde, at du ikke længere fylder hverken bil eller MC:-)

• #39   18. jun 2008 Knud du skriver

og dels er der gevaldig mange administrative fordele i at lade kunderne selv foretage al salgsregistrering:-)

Hmmm om du betaler først..... eller bagefter...... bliver der så ikke det samme salgsregistring for tanken

mvh

• #40   18. jun 2008 jepper J - nej det gør det jo ikke hvis folk smutter fra regningen ,o)

• #41   18. jun 2008 Kontant eller kort ved standeren, nemmere kan det ikke gøres.
    Så slipper man også for at stå i kø i deres butik og blive fristet til at købe alt muligt, som gør at man lige pludselig ikke kan passe sit tøj længere c",)

• #42   18. jun 2008 hæ hæ det er så ik helt rigtig,,,,, det giver vist extra arbejde ....

• #43   18. jun 2008 Det generer ikke mig, at der kræves fx id inden jeg tanker. Det er fremtiden mange steder.

Det store tab der fremkommer ved "gratis" tankning, er der kun kunderne til at betale, ved fx prisstigninger på varer.

Palle

• #44   18. jun 2008 Jepper:

Det jeg siger er, at kan kunderne foretage en online betaling ved standerne, kan der spares arbejdstimer ved kassen. Yderligere kan risikoen for røverier nedsættes, idet de pænt store beløb, der betales for brændstof elektronificeres (fint hejmmelavet ord) og på ganske kort sigt konteres direkte on-line. Det er en klar besparelse og sikkerhedsforbedring på tankstationerne.

Det med mersalg - hm - jeg har i årevis tanket direkte med kort ved standerne. Det afholder mig slet ikke fra at gå ind i kiosken efter en pakke smøger eller en pose Matadormix smiley

Metoden har forresten været meget udbredt i USA de sidste 10-15 år:-)

• #45   18. jun 2008 Hvis der er mange tyverier så bemand dog tankstationerne bedre -og sæt mere af (det uduelige politi) ud og patrulere istedet for, at jagte lovlydige skatteydende mc'ister og sidde ved computere (istedet for uden videre, at mistænke lovlydige borgere som tanker benzin)....

Hilsen
    Bonneville...

• max p
    max p Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #46   18. jun 2008 Hej Torben

Nu har jeg selv arbejdet som tankpasser på en YX i Århus, her havde vi store problemer med folk som tanker og stikker af for regningen. typisk 4-5 i ugen. Den daværende forpagter havde prøvet utallige gange at kontakte politiet i disse sagen. Men beskeden var at det var barkateller og det ville de ikke bruge tid på. hvad gør man så lige. i dette tilfælde valgte han at få fat i adressen via reg. nr. og så simpelt hen tage på "kunde besøg" pisse ulovligt, men som han sagde, "det er det eneste de har respekt for"

Jeg kan sige dig at det er utroligt frustrerende at stå og se på undskuld udtrykket "Fucking forpulede idioter" som giver dig fingeren og derefter stikker af. så jeg kan sagtens forstå dig.

Der var for nyligt i tv at det kostede forpagteren ca 75.000 kr. om året at folk smutter for regningen. Den avance som forpagteren får når han sælger en liter benzin er lige omkring 0,20 kr. dvs. at en forpagter skal sælge 375.000 L brændstof eller 3750 franske hotdogs med alm. pølse for at regnestykket går op.

Med andre ord så har jeg det helt fint med at man skal betale før man tanker.

• #47   18. jun 2008 hmmmm det er vel svært at køre på hjemme besøg, hvis de bruger stjålne nrplader....

• #48   18. jun 2008 Delte meninger må man sige. Jeg er bare glad for at jeg bor i det mørke Jylland, hvor jeg kan leje en trailer på tanken, alene med eneste sikkerhed at de noterer min nummerplade.
    Og skulle jeg være kommet op på den lokale tank uden pung, er det helt fint hvis jeg kommer op og betaler dagen efter.

• max p
    max p Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #49   18. jun 2008 Det er sandt. men der findes stadig tåber som tager chancen, selv med deres egne plader. Jeg ville nok heller ikke have gjort det samme, men når problemet er så omfattende, om politiet ikke gider at hjælpe, hvad er det så lige man skal gøre?

Skal man gøre som Shell. forære benzin gratis væk i en periode eller hva? Jeg ser næsten ikke andre løsninger end at man betaler på forhånd!

• #50   18. jun 2008 MR 300 S

Har helt klart fat i noget af det rigtige!!!!!!!!!!!!

• #51   18. jun 2008 Tankstationerne er blevet pålagt at kræve et depositium af House of Prince, for at se om de ikke lige kan få de tankene til at købe en pakke smøger nu de alligevel er derinde. *det er min teori*

Syntes udover det at det er noget pjat at brokke sig over det, folk vil jo gerne have mere og mere sikkerhed, for der er satme ingen som skal stjæle deres cykel osv. men de vil ikke have hængt et overvågningskamera op så de rent faktisk kan forbygge at deres ting bliver stjålet, folk vogter jo over deres privatliv som en nonne vogter over sin mødom, men de tænker ikke på os som godt kan lide at moone til kamerarene.

• #53   18. jun 2008 Jeg synes nu også der er lidt paranoia over nogle af reaktionerne.

Jeg føler mig ikke specielt mistænkeliggjort - jeg ved jo godt, at man gør dette, fordi der nogle mennesker der snyder - og staklen inde bag ruden kan jo ikke se forskel smiley

• #54   18. jun 2008 Men hvad kan man også sige, med de her fortsatte prisstigninger går vi jo tid imøde hvor bytteforholdet mellem kvalitetscola og benzin nærmer sig 1:1, folk bliver simpelthen nødt til at substituere over til billig cola og det ender med at Coca Cola company må gå bankerot.

Det er klart Coca Cola der har indført den depositumsregel, og se bare alle deres tilbudsæt med hotdogs osv. de er RØVPRESSEDE!!!

• #55   19. jun 2008 hehe mr300, cyklen har sgu mange fordele smiley
    det eneste minus er bare at den ikke har motor smiley

• #56   19. jun 2008 Mr 300:

ROTFL -- det er sgu da en konsekvent hodning smiley

• #58   19. jun 2008 yes, the good spirit be with you all ;o)

• #59   19. jun 2008 Mr 300...Kan nu godt li din tankegang....*rothf*

• #60   19. jun 2008 Jamen så god tur til dig.... 300... som så skal hedde 15 fremover : )

Kommentér på:
Nægtet tankning uden pant

Annonce