Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyr styrthjelm ikke bedre end billig
  • #1   18. jun 2008 Syntes nu der er mange herinde der siger så længe den passer så beskytter den. Men komforten er nu også vigtig vil jeg sige. Jeg er meget glad for den hjelm jeg har nu og selvom den måske ikke beskytter bedre, mener jeg det var pengene værd i forhold til den gamle "billige" hjelm jeg havde.

• #2   18. jun 2008 Man skal have en der passer - så enkelt er det.

Testkonditioner er tilpasset et eller andet "uniformeret" sæt af ensartede betingelser. Sådan er vore hoveder desværre ikke .-)

• #3   18. jun 2008 Kun 6 hjelme har fået 5 stjerner forudsat at hjelmen har den rigtige form til ens hoved. Min må nøjes med 4 stjerner (Xlite X801).

Noget skuffende er det dog at Arai RX7 og Suomy Extreme kun får 3 stjerner som ellers er nogle af de dyreste hjelme men kan få smiley

• #4   18. jun 2008 Det er iøvrigt heller ikke nogen ubetydelig faktor, at der gerne må være en hvis "blærerøvseffekt" over det udstyr man nu engang anskaffer sig. Det gør sig jo gældene med så mange andre ting vi går og foretager os, så hvorfor ikke også mht. Mc/udstyr....

• #5   18. jun 2008 Det er klart keyser. Sådan havde/har jeg det også med min hjelm.

Dengang jeg købte den troede jeg også at der var sikkerhedsmæssig forskel på hjelme der var dyre og hjelme der var billige... men det fandt jeg så ud af at der ikke var. Det er ikke nødvendigvis den yderligere sikkerhed man betaler for.

• #6   18. jun 2008 Men jeg vægter nu alligevel mere profesionelle testere end alle de selvbestaltede eksperter herinde. Ellers er jeg enig, køb hvad der passer, men drejer det sig ikke bare om at finde den rette størrelse.

• #8   18. jun 2008 og meget kan nås med ordentlige hørepropper.

• #10   18. jun 2008 M300:

det er da helt rigtigt, og det er da også netop her, der slår regulære forskelle igennem, hvis man nu står med både en dyr og en billig, der sidder rigtig. Så kommer væg, ventilation, støj og mulighed for at tage indmad ud ind i billedet, og det kan da sagtens være en merpris værd:-)

Men stadig, hvad enten man nu vil have luksus eller image, så mener jeg virkelig man skal tænke sikkerhed før noget andet.

Jeg plejer nu også at sig, at man skal prøve, til man har noget, der sidder rigtigt, Så kan det koste en tusse eller det kan koste fem af slagsen.

Vildand: De professionelle testere har ikke testet noget som helst på dit hoved smiley

• #11   18. jun 2008 En ting er sikkert. Jeg kommer aldrig til at købe en hjelm hos Thansen. Om den så sidder super godt på hovedet og er CE godkendt. En ting er helt sikkert. Den er ikke lige så støjsvag som så mange andre dyrere hjelme.

• #12   18. jun 2008 - Christian [Lyngby] H
    Det er bestemt ikke en garanti at få en støjsvag hjelm, hvis man investerer i en dyr hjelm - jeg har prøvet både shoei og arai-hjelme, der havde slem vindstøj.

Sharp-siden virker nu rigtig fornuftig og det er rart endelig at kunne få nogle objektive tests, der ikke er påvirket af en hjelmfabrikant.
    De ligger også meget vægt på, at det vigtigste er at hjelmen sidder rigtigt:
    (link fjernet)
    Den side skal jeg nok holde øje med og jeg ser frem til tests af flip-up/system hjelme.

• #13   18. jun 2008 Mht. de testede hjelme, er det da frustrerende at der ikke er en rød tråd i fabrikant og sikkerhed (f.eks ligger Arai og HJC's hjelme mellem 2 og 5 stjerner). Jeg havde håbet, at man kunne få en rettesnor til hvilket mærke, man skulle kigge efter næste gang.

• #14   18. jun 2008 Komforten ER som MR 300, så korrekt påpeger, sandelig også en meget væsentlig del af sikkerheden... Tag nu f.eks biler, idag er der en væsentlig øget komfort i stort set alle biler - og det er ikke ligefrem "raket-fysik" der skal til, for at vide at jo mere komfort (af alle slags) jo mindre at blive generet af, desto mere kan man holde fokus på det som kræver opmærksomheden. Her tænker jeg b.la. også på pasform, støjniveau o.s.v. disse faktorer kan jo gøre en "helt rundt på gulvet"/ør i hovedet, hvis disse faktorer ikke opfyldes på den "rigtige måde". !!!

• #16   18. jun 2008 - Chris
    Det er sådanne artikler, der rigtigt irriterer mig. Det er en salgsannoce maskeret som en artikel - der er ingen belæg for udtalelserne om top sikkerhed udover hvad producenterne fortæller på deres hjemmeside o.lign. DD-lukning er der, men der bliver ikke nævnt et ord om en god pasform, som en af de største sikkerhedsfaktorer..
    Btw konen har en Shoei Raid II og er meget glad for den - den model passede slet ikke på mit hovede og jeg måtte bløde pengene for Schubeth C2, da den bare sad perfekt.

Kommentér på:
Dyr styrthjelm ikke bedre end billig

Annonce