3.563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Dårligt nyt ang. Ninja 250 Dårligt nyt ang. Ninja 250

Hvor er jeg bare skuffet. Jeg er netop blevet ringet op af min forhandler, som kunne beklage og informere mig om at de har fået en skrivelse fra Kawasakis hovedkontor: De kan ikke levere Kawasaki Ninja 250R, da efterspørgslen har været så stor og det er generelt for alle forhandlere og hele Europa.

Jeg var blevet lovet at de ville levere den i slutningen af juni, og nu er det bare helt umuligt at skaffe den. Hvis det så kun var herhjemme, kunne man da overveje om man skulle hente en i Tyskland, men det er åbenbart hele Europa som ikke får deres leveringer.

Øv, øv og atter øv. Jeg er godt nok ret trist over det, havde sgu glædet mig til at komme ud og trille rundt på sådan en lille grøn ninja. Den var bare helt perfekt mht. pris, størrelse og udseende.

Måske man skulle tænke i nogle alternativer. Ved bare ikke hvad det skulle være, lige nu. Det er lidt svært, når man har sat sig noget i hovedet.

Hilsen en meget trist mc'ist smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårligt nyt ang. Ninja 250
  • #1   20. jun 2008 Det er trist at hører...

er mega øv at kawa ikk er klogere... håber du kan holde humøret oppe..

• #2   20. jun 2008 Spørg da lige i denne tråd, hun skriver om 3 forhandlere der har en:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=85961

• #3   20. jun 2008 Et alternativ:
    (link fjernet)

• #4   20. jun 2008 Den store efterspørgsel viser vel bare, at det har været tiltrængt med en fornyelse i 250cc-gade-MC-klassen (som Kawa og Hyosung næsten er ene om pt). Og samtidig har Ninja 250r jo også fået særdeles gode anmeldelser. Den blev på MC-TV på DK4 kåret som en af de 5 bedste MC'er i år. Og de øvrige konkurrenter var væsentlig større kubik-mæssigt. En *cadeau* til Kawa, vil jeg mene ... smiley

• #5   20. jun 2008 Ja hold dig væk fra det kiniser-lort. For det er hvad det er. Og det ka' ikk' diskuteres.

• #6   20. jun 2008 - Lars -FZ1-N SOLGT smiley D
    Bortset fra, at det er koreansk - så det kan det godt.

• #7   20. jun 2008 Sikke kloge Thomas og Lars er.... Hyosung er ikke mere kineserlort end Honda og Yamaha er.
    Og hvis det var noget skrammel i dag, tvivler jeg stærkt på at fyren her havde udskiftet sin 2005 GT650r med en 2008 GT650r
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=4751

• #8   20. jun 2008 - Jesper [Lyngby] P
    Ifølge testen her fra MCN, så er byggekvaliteten ikke oppe på japansk niveau endnu, men motor og køreegenskaber skulle være i top - Det lyder næsten som en Ducati:-D
    http://www.youtube.com/watch?v=WkqDzeCVkX0&eurl=http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2008/june/jun0308-kawasaki-250r-ninja-v-hyosung-gt250r/?&R=EPI

• #9   20. jun 2008 Korea, ta' en geografitime.

• #10   20. jun 2008 Der er da masser af andre cykler at vælge til bykørsel end en John Deere-grøn 250, min x har lige købt en kineser-yamaha YBR 125, den gør det jo ligeså godt i byen ( Hvor de begge hører hjemme ) hvis den ikke gør det bedre da man sidder ordentlig på den og den kostede kun 10000kr, så brug og smid væk, i stedet for brug og græd over værkstedsregninger og kæmpe værditab

• #11   20. jun 2008 Det er sjovt som folk er efter Hyosung og kalder det kinalort. De samme sidder garanteret med et eller flere Samsung eller LG-apparater derhjemme, som netop er koreanske mærker. På bare få år er disse to virksomheder blevet totalt dominerende på lcd-panel markedet. Så godt som alle producenter har paneler fra netop de to siddende i deres skærme. Hvis man studerede Samsungs fremgang og udvikling de sidste 10 år, så ville man nok holde lidt mere øje med Hyosung.

• #15   20. jun 2008 Ha, min Honda er fra Japan :o)
    Men Honda er også lavet i Italien og Spanien. Det er de dårlige af dem.... Nånej. der findes ikke dårlige Honda'er :o)

• #16   20. jun 2008 -rasmus a
    Meningen med mit eksempel med Samsung er, at Samsung var et lavprismærke for 10-15 år siden og de har udviklet sig superhurtigt og er nu blandt de største i elektronikverden.
    Det har udspring i hele den koreanske virksomhedskultur, der minder meget om den japanske for 30 år siden med kæmpestore konglomeratfirmaer. Meget interessant, hvis man altså interesserer sig for sådan noget:-)

• #17   20. jun 2008 Nu var det ikke meningen at det skulle være en "sviner" tråd til hverken Hyosung eller andre asiatiske motorcykelmærker.. Fint nok I har jeres mening, og jeg har heller ikke lige tænkt mig at købe en Hyosung istedet. Jeg ville gerne have Kawasakien fordi jeg faldt for dens udseende, den var til at komme til for penge og så synes jeg den kører rigtig godt, i hvert fald hvad jeg kunne vurdere, udfra de 20 minutters prøvetur jeg havde på en.. Jeg har jo kørt i snart 2 år, og har lyst til at prøve en anden type end min nyværende, men ikke det store at gøre med i kroner og øre. Så tanken om en spritny MC til 50.000 kr, synes jeg var reigtig tillokkende.

Jeg forstår bare ikke hvordan nogen kan have dem til at stå på lager, med den kæmpe efterspørgsel der er. Men jeg vil da ringe til Rydberg, selvom jeg nok får samme besked som de andre steder jeg har snakket med.

Ellers har forhandleren snakket om at de har en GS 500 F stående, som han gerne ville give mig en god pris på, når de nu ikke kunne levere Ninjaen.. Så det kan da være jeg skulle prøve den og se om det kunne være en mulighed.

• #18   20. jun 2008 hvordan kan sammenligne skærmpaneler og motorcykler?

Hvis du køber motorcykel ud fra en makro-analyse om at det går godt for de koreaneske elektronik producenter, så er du, undskyld udtrykket, fandme underlig :O)

Når det er sagt så ved jeg godt hvad du mener, men som du netop selv siger så er der sket en udvikling gennem flere år, hyosung må siges at være i den tidlige del af udviklingen. Det er vist blevet bevist flere gange. Tilgengæld er de jo røvbillige....

• #19   20. jun 2008 - Camilla
    Du skal ikke købe en ny GS500, det er penge ud af vinduet. Det er en fin og meget holdbar maskine, men det er også en model, der har været fremme i maaange år (ganske vist i lidt forskelig udseende) og kan derfor findes billigt brugt. En ny vil falde rigtigt meget de første par år.

• #20   20. jun 2008 Den var vist også fra 2006, og havde gået 6000 km. Men ja, det er jo ikke helt det samme, som den nye Ninja. Men hvis jeg får samme svar fra de andre forhandlere, så kan det da være jeg tager ud og prøver den. Det kan der jo ikke ske noget ved at gøre.

• #21   20. jun 2008 -Stefan M
    Det er nu ikke så underligt, at sammenligne nationale virksomhedskulturer og deres succes - se bare japan, der var/er dominerende over en bred række af produktområder og fik deres gennembrud inden for en relativ kort årrække. Nu var Samsung bare et eksempel på den koreanske succes

Anyway, vi er enige at Hyosung mangler noget/en del endnu. Jeg vil nu ikke give 43000,- for Hyu GT250R, når man for 7000,- mere kan få Kawa'en (ja, ok det kan man så ikke lige nu).

• #23   20. jun 2008 Jesus....
    Han snøftede lidt over leverings tiden på den fine baby Ninja, og straks er det en kamp for og imod Korea/Japan/Thai/India/Afghanske MC'ere ?

Slap lige af og tag kold....

• #25   20. jun 2008 Brian A - Får du blandet 2 tråde sammen? Er det ikke Mariannes tråd du skriver om?

• #26   20. jun 2008 Nå ja det er jo ik til at vide hvor tråden ender... Jeg er pro-Hyosung. Eneste anken er prisen på kun 7 kilo op til kawaen. Det samme på GT 650 S er der kun 10 kilo op til Suzuki GSF 750.
    Så kom ind i kampen hyosung, ned med prisen.

• #27   20. jun 2008 Det er surt for dig med ventetiden, men prøv at ringe rundt til andre kawa forhandlere og spørge om de har samme leveringstid.

Og det med at Hyosung skulle være så godt. Det er muligvis blrvet bedre ja, men talrige test inden for de sidste par år har altså påpeget at kvaliteten er mega ringe, også i forhold til bl.a. 250 ninja!! Desuden må det klart forventes at de har en større afskrivning end japanske cykler. Jeg har set nok dårlig omtale om hyosung til at det ikke er noget jeg investere i de næste år!

• #28   20. jun 2008 Camilla : Øv, føler med dig!! Men prøv at ringe til Rydberg så hurtigt som muligt og se om de ikke har en... Jeg ville nok ikke hoppe på en GS 500, da du ville have et relativt stort værdi tab, når den skal sælges igen, og så er den vidst forholdsvis svær at komme af med, pga at der er så mange på markedet af dem!!!

• #29   20. jun 2008 Rasmus - Der er vist slet ikke tale om nogen som helst leveringstid lige pt. når ingen har mc'en ;o)

• #30   20. jun 2008 Jamen nogle har som kawasakien til at stå rundt omkring, men om de er solgt ved jeg ikke?:)

• #31   20. jun 2008 Oki - synes bare Camilla skrev der ingen var at få ;o)

- Hvad med dig? Er du snart på de vilde våger igen, Rasmus?

• #32   20. jun 2008 Camilla (Silkeborg) H ... Mandag morgen ringer du til impotøren og brokker dig , så må han sq da finde ud af hvor der evt. står en på lager det er godt nok også dårlig service af din forhandler at han ikke gør mere for at hjælpe dig når du nu har skrevet under på slutseddel

• #33   20. jun 2008 Jeg synes godt nok det er underligt, det lyder som om der er nogen der får deres og andre som ikke gør.. Så vidt jeg forstod min forhandlere, var det en skrivelse som alle forhandlere havde fået i dag, så der var ingen MC'er at komme efter. Jeg ringede også til to andre forhandlere og fik samme besked, at de havde modtaget den skrivelse.

Men jeg ringer selvfølgelig til Rydberg i morgen. Tvivler dog på at de har en, men nu må vi se. Det er simpelthen for surt, jeg skrev under på slutseddel midt i maj og så får man sådan en besked nu.. Har dog også ringet til min forhandler og sagt at de ikke skal annulere min slutseddel, så må de sgu give mig den første de får, om jeg så skal vente til oktober, som de har fået leveringstid på.

• #35   20. jun 2008 Helle> Nej får ikke 2 tråde blandet sammen, men tak for din interesse.
    Ja mente HUN ikke han.

• #36   20. jun 2008 Så forøvrigt min fortrukne pusher (Midtfyns MC) havde en stående.
    Men den røg ret hurtigt...de er satme populære de små...
    Og den er afgjort lækker, og meget meget let...og lyder ret fed smiley

• #37   20. jun 2008 Stakkel:(! Nu ved jeg ik hvor stor/lille du er, men brug da i stedet pengene og køb en brugt ZX6R fra 97-98. Dejlig nem at håndtere selvom det self er lidt større en 250cc! Men håber du finder din 250'er...var jo trods alt det du drømte om! Bare det er en Ninja...Huske de grønne er de hurtigste;)

• #38   20. jun 2008 Emil> Tænkte også i brugt cykler, men nogen....kan li' lugten af en ny cykel, og det bebrejder jeg dem slet ikke smiley

Og markedet har forøvrigt aldrig været bedre, hvis man står med cash, og skal købe nyere brugt bike...

• #39   20. jun 2008 Hvis i snakker afskrivning er der vist ikke noget værer end de små look a like racere for folk ved jo de har fået tæsk, køb en 500 der er et par år gammel

• #40   21. jun 2008 Ja der er mange forslag til hvad hun kunne gøre , men nu har hun jo bestemt sig for den Kawa ellers havde hun jo nok ikke skrevet under på en slutseddel ..
    Med en pris på 50K er det da også begrænset hvor stor den afskrivning kan blive.
    Der er nu også noget særligt ved en ny mc som man ved ingen andre har voldtaget ;o)

• #41   21. jun 2008 Eller rundt i landet og lede :o)

• #42   21. jun 2008 Jeg har snart ringet rundt til alle de forhandlere jeg kan komme i tanke om, men det er den samme besked man får alle steder fra. Nogen siger at de får en sending om tre uger, men de er jo allerede afsat..

Nu forsøger vi at finde ud af om man kan få en fra udlandet. Der står en i Italien, så måske kan jeg få fingrene i den, men den kommer til at koste mere - omkring 7000 mere end de 50000 de koster herhjemme. Surt, men det kan godt være det er den mulighed der er..

Men jeg er godt nok sur på min forhandler, synes godt nok de har taget mig i røven smiley

• #43   21. jun 2008 Hvis det er så besværligt ville jeg finde en anden løsning. Du kan jo altid vende tilbage til den senere. Det vigtigste er vel at komme ud og rulle.

• #44   21. jun 2008 Jeg har skam allerede mulighed for at komme ud og rulle, på min gamle motorcykel. Den har jeg stadig til at stå. Så hvis ikke jeg kan få Ninja'en, så beholder jeg nok bare den gamle et år endnu.

Men ja, det er godt nok meget besværligt. Det lader dog til at min kære fader har fået opstøvet en på Sjælland, den skulle komme om en uge. Godt nok i sort, men hellere det end ingen. Så jeg håber virkelig at den kommer, nu lægger vi depositum for den, så der skulle gerne stå mit navn på smiley

• #45   21. jun 2008 Camilla> Lækkert, men du gik efter en Grøn eller ?

• #46   22. jun 2008 Ja, jeg havde bestilt den i grøn fra den første forhandler, men som sagt, så vil jeg hellere have en i sort, end slet ingen.

• #47   22. jun 2008 Camilla : Håber du får din maskine smiley
    Prøv at tjekke den her artikel :

(link fjernet)

• #48   22. jun 2008 Camilla, du kan jo altid bare tage en GSX-R250, det burde være muligt at finde et godt eksemplar, der er rigtig mange af dem til salg - en værdig modstander til ninjaen, trods dens alder.

• #49   28. jun 2008 Godt sagt, sig det igen!
    Dog er det ikke den samme motor. De har bare haft noget samarbejde med Suzuki. Det har været debateret en del herinde.

• #50   28. jun 2008 Ja det ser ud til at Ding Dong laver pragtfulde maskiner:
    http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8126

• #51   28. jun 2008 arh robert .. de laver da sikkert okai maskiner, i forold til hvor mange der er så er det jo heldigvis ikke så mange der er ligeså uheldige som Stephan.. og hans sag er jo ligeså meget forhandleren den er gal med som cyklen.

• #52   28. jun 2008 Robert: Ja, i dag laver de dem en del bedre. Faktisk så godt at Peter her valgte en 08 GT650r som afløser til hans 05 GT650R
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=4751

Stephans historie handler om en dårlig forhandler og importør, ikke en dårlig MC.

• #53   28. jun 2008 Mads Mølgåaard: Du må så være en elendig MC mekanikker siden du påstår de motorer er ens. En hver med bare en anelse viden, kan med det blotte øje se, at dæksler på motoren ikke er de samme. Men ok, det kan jo byttes ud. Men vandpumpens palcering er ikke den samme på de to, og det samme gælder oliefilter og oliepumpe. Kikker man på tekniske oplysninger opdager man at boring og slaglængde heller ikke er ens.
    Det er ikke samme motor, og det er heller ikke en licens bygget motor på Hyosung.
    Det er Hyosungs egen motor, udviklet i Østrig.

Hyosung har et samarbejde med Suzuki, og bygger nogle af deres motorer, det er der deres veje krydsen.

Men siger det igen. DET ER IKKE SAMME MOTOR.
    Sæt en SV motor ved siden af, så kan du se forskellene.

• #55   28. jun 2008 Man behøver ikke kigge på dem , man kan bare lytte så er man da slet ikke i tvivl ... DET ER IKKE DEN SAMME MOTOR :o)

• #56   28. jun 2008 Hoysung tæt på Sukki SV 650? ja 2 cyl. og ja så ophører enhver sammenligning. En Hoysung kører og styrer som en pose kartofler og tilmed bremser den som en tunet Puch Maxi. Kvaliteten er YDERST tvivlsom, gensalgs værdien er håbløs, det image den giver er som en dårlig kopi af en dame taske.

Kald mig en snoppet idiot eller uvidende, men i min verden kommer Hoysung meget langt fra på højde med de japanske mærker - og kan derfor sammenlignes med de tvivlsomme Kineser kopier.

• #57   28. jun 2008 Kan I ikke diskutere alt det der Hyosung/Suzuki osv et andet sted? Det var jo ligesom ikke det denne tråd handlede om..

Tak for det smiley

• #58   28. jun 2008 Camilla - Er det ikke lidt for meget at forvente at, du kan bestemme over en tråd der forøvrigt også er 7 dage gammel og vel nærmest afgået ved døden eller ? - Det er vel et frit forum smiley

• #59   28. jun 2008 Sådan har de tråde det jo med at tage en drejning ikk ;o)

• #60   28. jun 2008 Camille: Du skriver jo selv i første indlæg, at du måske skal tænke på alternativer, og det er der Hyosung kom ind i billedet.

• #61   28. jun 2008 Jeg ved det, det var mere bare alt den der "mudderkastning" omkring motorcykelmærker og hvorvidt det ene eller det andet var noget lort..

Men okay, sådan fungerer det åbenbart herinde, så fortsæt endelig.

• #62   28. jun 2008 Ellers vent til nyhedens interesse for Ninja 250r har lagt sig (hvis du kan .. smiley ) - så er den nok nemmere at få fat på. Men der er ik' noget at si'e til at der er rift om den. For den har stort set kun fået rosende ord med på vejen ... smiley

Kommentér på:
Dårligt nyt ang. Ninja 250

Annonce