945 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Sædehøjde Sædehøjde
Hej
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan sædehøjden kommer ned? Og hvorfor der skal et helt nyt sæde til for at få den originale sædehøjde tilbage?
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 251
Man kan sætte andre fjedre på cyklen så den bliver lidt lavere.
Man kan også fjerne noget af polstringen i sædet (med dårligere komfort). Det kræver så et nyt sæde, hvis den skal tilbage til original stand/højde.
maj 2005
Følger: 32 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 65 Svar: 307
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 439
Når man så have normal sæde igen så kan man få lagt normal polstring i igen hos en saddelmager.. eller må man købe en nyt/bugt sæde.
Det med fjederen synes jeg heller ikke moget om da men kommer til at ændre meget på affjedringen på den måde... desuden er det vigtigt at sænke den lige meget både for og bag.
Da min kæreste ikke er så højhar vi efterhånden sænket et par cykler til hende. Det har vi gjort ved at lade forgaffel benene glie lidt op gennem gaffelbroerne så bliver forenden lidt lavere.
Bagenden kan sænkes ved at skifte "kødbenene". Det er 2 stykker jern lige under bagfjeren (hvis det er en cykel med kun en fjeder) som kobler bafjeder og bagsvinger sammen. Hvis de udskiftes med en lidt længere sænker man cyklen.. en cm længere kødben sænker normalt cyklen ca 3 cm.
Hvi det er en cykel med 2 fjedre, altså en i hvert side bliver man nødt til at ændre selve fjederlængden. enten med en anden fjeder eller en helt ny støddæmper.
I alle tilfælde er det vigtigt at den ikk bliver sænket så meget så hjul og skærme ikke kan ramme sammen når man kører over bump.
og så gælder det om at at passe på når man kører over kantsten osv så man ikke skraber bunden på.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 4
Jeg har lange ben og vil bare have sædet op i original højde for at kunne sidde ordentligt og det har altså krævet investering i et nyt sæde.. Godt med en forklaring på det.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 4
Sædehøjde