982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

baghjulskørsel... baghjulskørsel...

Jeg har hørt om en der slap godt fra at blive nuppet af strømerne i Århus mens han var på baghjul, da han ku overbevise dem om at han havde styr på situationen..
Nogen som ved hvorledes man kan komme i kontakt med vedkomne eller kender lignende sager?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  baghjulskørsel...
  • #1   19. okt 2005 Det var under en acceleration, over lyskryds? - jeg mener jeg kan huske artiklen, men det var vist også tæt på at den ikke blev godtaget.

Jonas

• #2   19. okt 2005 Ham Janus mener var Anders Rasmussen (ex Eu superbikemester)
    Under testkørsel af en R1for Touring nyt. Noget med at koblingen huggede.
    Men Betjenten bøffede i det under retsagen og kunne ikke huske farven på mcen mm.
    Så tror ikke der er meget at hente christian medmindre du er super respekteret RR-kører og betjenten lider af demens :).
    Men det er et forsøg værd at nægte alt, er en enkelt gang sluppet med en bøde på den måde.

• #3   19. okt 2005 Skriv evt. til Touring nyt, kan ikke huske om han stadig arbejder for dem.
    Men det er der med garanti andre der ved.....

• #4   19. okt 2005 Der var forøvrigt læser storm på Touring Nyt......folk meldte sig vist endda ud osv pga. artiklen mens andre bekendte gjrode deres sympati.

• #5   19. okt 2005 Anders Rasmussen er ikke ved MCTC længere.. men det kan være han kan træffes i dette forum:
    (link fjernet)

Mener også det var hans egen R1 han blev "bøffet" på

Mvh. Bager

• #6   19. okt 2005 hvad sker der hvis man prøver at køre fra dem og det så ikke lykkes?? har hørt at man kan komme ind i spjældet for det. ka´det nu ow passe?? der var en dag et par gutter i kolding jeg mødte som også var på et hjul. en gsxr 600 og en r6ér fra 2004 tror jeg. nogen der kender dem?? tror ham på yamahaén kaldes store flemming?

• #7   19. okt 2005 Christian A. Nu står ved din forseelse og lad være med at koste skatteyderne penge! Det er for lavt hvis du begynder at trække det hele i retten osv. Du har overtrådt loven, stå ved det!
    Hvis du bare spørger for nysgerrighedens skyld, ja så kan jeg da fortælle, at ham der slap fra touring nyt var testkører og kørte prof ræs! Han fik lov til at slippe pga forenden ikke var løftet særlig meget, og da det var under acceleration! DOmmeren mente han havde 100% kontrol over det, og samtidig var der vist noget med at betjenten havde glemt et eller andet!
    Tvivler på de ser på samme måde med en standard mcist!
    Grunden er vel at med 1. hjul i vejret hører det under uforsvarlig kørsel elelr lign. Man kan jo hverken manøvrere eller bremse ordentligt

• #8   19. okt 2005 Problemet for Christian er jo at de allerede har skrevet rapporten. Dvs han kan ikke tale sig ud af den nu. Det skulle være gjort den dag det skete!

• #9   19. okt 2005 synes det er for lamgt ude Morten!
    Manden har overtrådt loven og skal sq stå ved det!

Men det er så typisk dansk! En god gang selvretfærdighed ja så kører det!
    Minder mig om den dame der kørte min kæreste ned. Efter et par dage nægtede hun pludselig det var hendes skyld, og kom med alverdens undskyldninger! Det er sq for lavt!

• #10   19. okt 2005 Han har jo erkendt hans lovovertrædelse! var det 105km/t i en 50km zone? og på baghjul? eller hvordan var det nu?
    Men lad nu manden selv sige hvad han vil. Kan jo godt være det bare var af nysgerrighed han spurgte!
    Men lige for at vende til bage til det du mener. SÅ er jeg ikke enig smiley Efter min mening betaler man ved kasse 1! Han har selv erkendt han har lavet en lovovertrædelse, så hvis han pludselig får kolde fødder og vil i retten for at undgå bøde m.m. ja så har vi jo den typiske selvretfærdighed! Det komme man ingen vegne med! Forsøgte jeg også at fortælle hende damen der kørte min kæreste ned!

• #11   19. okt 2005 jeg er meget enig med dig sebastian.
    Man må erkende sine fejl og betale hvis man bryder loven. Det er derfor den er der. Hvis man mener de gør en uret, er det ok at anke, men ellers er det klynkeri, der koster mig penge!
    Alt det andet fis gør mig irriteret, fordi det er at få andre til at betale for sine egne fejl!

• #12   19. okt 2005 Netop Allan!
    Alt andet er klynkeri!

• #13   19. okt 2005 Torben. Jeg har aldrig fået en bøde eller er aldrig blevet stoppet i hverken bil eller mc. Hvad det skyldes kan jeg ikke sige. Men hvis jeg får en bøde eller bliver taget i en færdselsforseelse, så erkender jeg blankt, MEDMINDRE!
    at det betjentene siger IKKE er rigtigt! Så vil jeg sq i retten med det. Christian har erkendt herinde, at det han gjorde var rigtigt!
    Der er også en grund til at jeg konsekvent siger nej til mange af de køreture vi har i Odense, da jeg simpelthen ikek vil risikere pappet! Så kan du kalde mig en wuzz eller hvad du vil. Men jeg er ikke fartgal heldigvis. Jeg napper tit de bitttesmå veje udenfor byen, da føles 70km/t som 120km/t. Hvis jeg var fartgal, så havde jeg heller ikke købt mig en MC! så let er det smiley

Johhni.. *suk* det har intet med sagen at gøre.
    læs lige hele baduljen forfra igen! så kan det være du kan forstå.
    Christian er blevet taget med over 100km/t på baghjul i en byzone! Det har endda været i medier osv. Derudover har han erkendt herinde, at han det han er blevet sigtet for rent faktisk passer!
    Så hvad er det lige det har med det at gøre om man skal melde sig selv?!?! forklar lige!

Men nu inden vi begynder at dømme Chrisitan for noget. Så lad ham nu selv komme til orde! Han spurgte jo bare om noget baghjulskørsel
    Folk er åbentbart kørt op over at jeg har MIN EGEN mening, at man er en wuzz hvis man ikke erkender den forseelse man har lavet. Det var det jeg forsøgte at sige til Christian. Men som jeg også skrev, så svarer jeg på det han spørger om, da der jo også kunne være mulighed for at han spørger af ren nysgerrighed, og en mulighed for at det intet har med hans forseelse at gøre!

• #14   19. okt 2005 nu ligger landet sådan at jeg uden tøven er blevet kaldt i retten. Ikke noget jeg selv har valgt. Nu hvor jeg så er derinde vil jeg selvfølgelig prøve at få det bedste ud af det.
    Tak for de mange svar. Jeg kan forstå på det hele at det nok ikke er muligt at redde mig ud af den. Men jeg vil dog alligevel prøve at få fat i ham fra touring nyt for at få et råd eller to.

• #15   19. okt 2005 "Nu står ved din forseelse og lad være med at koste skatteyderne penge! Det er for lavt hvis du begynder at trække det hele i retten osv. Du har overtrådt loven, stå ved det!"
    Jeg er i og for sig fuldstændig enig med dig Sebastian og syntes ikke det er nogen underlig holdning.

Men vi lever i et retssamfund, og man for ingen belønning for at være en engel.
    Man er i sin gode ret til at brokke sig, nægte, være på tværs lyve osv. Hvis man ellers vil være sig selv bekendt.
    Tror Christian skal glemme alt om at hyre advokater mm. så bliver det sq en dyr fornøjelse.
    Om han så vil være bekendt at tage den i retten forsvare sig selv, tabe, irritere Sebastian og stjæle af vores skattekroner. Er fuldstændig op til ham.
    Den her sag er bare en sikker taber efter min mening. Så Christian tror sq bare du skal betale......

• #16   19. okt 2005 der er vel ikke nogen som kan kalde sig selv hellig herinde. hvor mange kan uden at lyve sige de altid overholder loven?? jeg er ikke bange for at sige at jeg selv er en saten til at køre lidt for stærk af og til.

• #17   19. okt 2005 Er der nogen der kender lov teksten omkring baghjulskørsel??? hvad er det de giver bøde for ?

• #19   19. okt 2005 Vil folk ikke nok læse det hele igennem inden de udtaler sig smiley

• #20   19. okt 2005 Peter (Århus) B :

Mange tak for det.. Jeg tror nu lidt at den er tabt på gulvet.
    Jeg møder alene i retten, men vil selvfølgeligt forberede mig så godt som muligt og se om den går.

• #21   19. okt 2005 Peter hvorfor skal du blive personlig?
    Og hvad helvede har min fremtidige planer med det her at gøre?
    Det ser jeg overhovedet ingen grund til. Jeg har mine meninger uanset hvad min fremtid bringer og uanset om jeg kommer ind til politiet eller ej! Jeg er uddannet folkekskole lærer, min drøm er at søge ind til politiet, men chancen er lille da jeg mangler et korsbånd pga en billist der smadrede mig og min motorcykel (han ville heller ikke kendes ved det, selvom både forsikring og dommer gav ham 100% skyld. Han nægtede stadig da jeg gik fra retsalen)

Den moralske forskel? Tja jeg har mit på det rene! Hvis jeg bryder loven så er jeg klar over det, og jeg ved jeg kan straffes for det! Derudover er min mening at en forseelse med fx 5km/t på for meget i en byzone og en forseelse med over 100% og på baghjul er der altså forskel på! Jeg kan give dig ret i at enten kører man lovligt eller ej. Men selv politiet skelner når de ser overtrædelser! Nogle er grovere end andre!

Nu ligger landet sådan at han jo er blevet kaldt i retten. Det er jo fint, og så får han jo muligheden for at forklare sagen set fra hans side! Det vidste jeg ikke da jeg svarede 1. gang! Det jeg startede med at sige! det var at hvis han IKKE vil stå ved det her, og selv trække det for retten, efter han endda har erkendt herinde hvad han har gjort, ja så synes jeg det er svagt!

Så vi er vel i og for sig enige!, netop også da jeg mener, at hvis sigtelsen med sikkerhed var forkert, så er der netop kun en vej. Og det er retten vej
    Men han har altså erkendt det han har gjort er rigtig! Og det er der jeg står af hvis han nu pludselig ikke vil indrømme det mere!

• #22   19. okt 2005 mht til at forberede sig!
    Det er her jeg igen bliver forvirret!
    Nu er det her spørgsmål ikek oplæg til debat, men mere et spørgsmål af ren nysgerrighed!

Er vi ikke enige om at det der er sket er sket? Christian har erkendt det han har gjort! dvs at sigtelsen IKKE er forkert? Hvad er der så at forberde, er det ikke bare at modtage bøden/straffen eller hvad det nu bliver?

• #23   19. okt 2005 og så lige.. Peter hvorfra ved du egebtlig jeg har paner om det? Det er ikke noget jeg går og råber højt om, netop da folk så har det med at "dømme" ens meninger!, og fordi at chancen er lille!

• #24   19. okt 2005 Jeg vil da nævne at jeg alrdig er blevet knaldet for at lave noget ulovligt i bil, eller i det hele taget.
    Vil da os nævne at den er til salg og at den bliver solgt ligemeget hvad dommer lyder på.
    Jeg vil da iøvrigt også gerne ha klarhed over hvad straffen egentlig er for at gå på hjul.
    Det er der jo ingen af os der VED. Jeg vil ikke miste mit kørekort ved at en dommer sidder med en terning og afgører sagen. VIl gerne ha lidt klarhed om enmet. Det kan jeg også forstå at der er mange andre end mig herinde der vil.

• #25   19. okt 2005 Interessant debat, hvis nogen finder lovteksten omkring baghjulskørsel, så vil jeg meget gerne have den.

Christian, hvis de refererer til den i din kommende retssag, så noter lige paragrafferne...

/Niels

• #26   19. okt 2005 Du læser vist kun det du selv vi llæse. Nu skal jeg forklare det i profilen for dig!
    En TL´er er som standard for højt gearet, hvilket betyder at 6. geatret stort set kun kan bruges ved over 100km/t! Dvs det ikke kan bruges på landeveje, da den så sejrtrlkke ralt for meget!! En nedgearing løser problemet! 6. gearet kan bruges. Skriver efterfølgende man skal være OPMÆRKSOM på de første par gear, da den nemt ryger på baghjulet. Jeg gør OPMÆRKSOM på at det altså også får andre konsekvenser at 6. gearet nu kan bruges! Hvad er det lige der pisser dig af i det?!

Jo han skal have lov til at forsvare sig selv i retten. Du læser jo ikke hvad jeg skriver, du læser jo kun det du selv vil!
    læs lige det hele forfra igen!
    Mit 1. indlæg, der skriver jeg at "det er for lavt HVIS HAN begynder at trække det i retten". Nu er det jo ikke ham der trækker det i retten, men han er blevet trukket i retten. Fint nok! læs lige min post kl 18.28 igen hvis du stadaig ikke forstår det!
    Jeg vi gerne lige citere det: Nu ligger landet sådan at han jo er blevet kaldt i retten. Det er jo fint, og så får han jo muligheden for at forklare sagen set fra hans side"
    Og lige for at gentage alt det der åbentbart er misforstået fra mit første indlæg. Fra samme post, 19.28
    "Det vidste jeg ikke da jeg svarede 1. gang! Det jeg startede med at sige! det var at hvis han IKKE vil stå ved det her, og selv trække det for retten, efter han endda har erkendt herinde hvad han har gjort, ja så synes jeg det er svagt!"
    Er du ved at være med på hvad der er jeg mener?
    Ellers så spørg igen, jeg vil gerne se om jeg kan forklare det på en anden måde så!

Nu siger du eneste forskel er at jeg endnu ikke er blevet busted!? Hva fanden taler du om?
    Du kender ikke mig og du kender ikke min kørsel. Du kan da ikke dømme mig på den måde!
    Jeg kører pænt og risikerer ikke mit kørerkort på nogen måder (det siger sig selv hvis jeg skal have en chance for at komme ind til polisen) Så lad være med at dømme mig tak!
    Hvad du så tror eller forestille dig om mig, ud fra lidt tekst i en profil som åbentbart kan tolkes på flere måder, er dit problem.

• #27   19. okt 2005 Nej nu kan jeg altså ikke tie længere.
    Peter, du har min FULDE opbakning. Hvad i h...... er du for en person Sebastian. DU ER SGU DA DET MEST SKINHELLIGE, jeg nogen sinde har hørt på. Jeg håber ikke, at du nogensinde bliver ansat i politiet, men mener nu heller ikke, der er stor risiko for, at det sker. Der er jo en hel del tests, der skal bestås inden. smiley
    Du er sikkert også bedre til at gøre dig gældende over for de små poder, end ude i den virkelige verden.
    Med de tåbelige regler, der nu er blevet vedtaget, er det sidste vi har brug for i etaten en paragrafrytter som dig.
    Jeg tror iikke, der er mange i dette forum, der kan sige sig fri for at overtræde de gældende færdselsregler i ny og næ, men håber og tror, at de gør det uden at være til fare for sig selv og andre.
    Se en anden tråd, der omhandler en stakkels motorcyklist, der er blevet slået ihjel, grundet en billist ikke så sig for, da han drejede ud fra en tankstation. Journalister, skolelærere og mange andre hellige er enige om, at det var hans egen skyl, da han overtrådte den latterligt lave fartgrænse, men faktum er, at bilisten kørte ud uden at se sig for. Det er er IKKE fart eller løftet forhjul, der koster liv, men uopmærksomhed, sprit, dårlige dæk og ringe kørefærdigheder. Det drejer sig netop om at belaste systemet mest muligt, således at der er en chance for, at de nye tåbelige klipperegler bliver lavet om. Som det er nu, er det jo kun et spørgsmål om at være heldig for ikke at blive klippet. Husmødre, hjemmehjælpere og selv enkelte skolelærere bliver jo klippet for tiden.
    Med håbet om mange gode, friske og sikre mc-km til alle de rigtige motorcyklister, tillader jeg mig at foreslå: Måske skulle du hellere købe dig en Berlingo, Sebastian.

Mvh.

Jan

• #28   19. okt 2005 Ja, Jan, hvis du kan, så kan jeg vel også....Sebastian, synes du er en smule galt afmarcheret. Det er ikke farten der dræber, den mangedobler kun skaden, som forårsages af manglende opmærksomhed og køreevner (eks. er motorvejsdræbte faldet efter der er kommet højere hastigheder!!!!).

De gældende regler i dette land er latterlige og man kan snart komme i fængsel for at glemme at tørre sig i røven, groft sagt. Alle er så optaget af ikke at få etklip, at de glemmer trafikken og det koster liv.

Synes det er fint du hygger dig på din egen måde på vejene og overholder den gældende lovgivning, men stop fingerpegeriet af os andre, som kører på en anden måde end dig. Hvis Christian ikke var indkaldt til retten, men overvejede det, så skulle han da stadig hjælpes!!! Er selv lige blevet taget, og politiets første antagelser passer ikke, så jeg går nok i retten!!! Det er min ret, eftersom jeg betaler næsten hele min løn i skat til dette land!!! Vi kører alle forskelligt, sådan er det, men fælles for os, er at vi har en passion for motorcykler, vi bor og betaler til dette land, så stop det navlepilleri og hjælp hinanden, alt andet er simpelthen for plat og så ender ellers fornuftige indlæg, som mange kan lære af, i snavs og mudderkast som dette.

Fortsat god aften

/Niels

Ps. Er udmærket klar over evt. kraftige reaktioner på dette indlæg, og tager det som det kommer!

• #29   19. okt 2005 Jan L.
    Så bliver vi personlige igen! Kan man ikke udtale sin mening uden man skal svines til personlig?!!
    Jeg er fuldstændig ligeglad hvad du håber og tror og mener om mig!. Jeg skriver sq helle rikke hvad jeg synes om dig!! Det har nemlig ikke en skid med sagen at gøre. Hold nu det her nede på jorden og lad være med at blive personlig og kaste med mudder! Det er ikke behageligt! Begynder at snakke om tests osv. Det er sq ikke pænt!

Tro det eller ej, det kan sq godt være du synes jeg er skinhellig, men jeg kører altså pænt, og nu gider jeg ikke at sige det mere! Det er ikke alle mcister der kører for stærkt!! Jeg er faktisk kendt her i Odense som lidt af en morfar når det kommer til mc´er. Har tit fået at vide jeg er kedelig at køre med osv osv, fordi jeg ikke gider give cyklen gas! Sådan er jeg altså bare!. Jeg har lagt på hospitalet i 3 mdr og kender følelsen af at køre ind i siden på en bil med 70km/t. Det kommer nok deraf, at jeg er blevet så opmærksom på mit speedometer.
    Jeg er da ked af, hvis du synes det er skinhellighed! Det kan godt være jeg har en bølle cykel der man tricks osv, men jeg sætter altså ikke mit kort og liv på spil fordi jeg har en bøllecykel!
    Og ja jeg overtræder da loven af og til på vejene, men satme aldrig så meget at det vil koste mig pappet, eller så jeg sætter andres liv på spil! over 100km/t på baghjul i en byzone! Jeg synes det taler for sig selv!
    Dermed punktum!

Nu forklarer jeg lige det hele igen!
    Min første udtalelse gik på, at jeg synes det er for svagt hvis han selv ville trække den i retten og forsøge at slippe udenom. Netop fordi han herinde har erkendt, og også overfor politiet har erkendt det han har gjort!
    Nu er situationen jo så bare sådan at han SKAL møde op i retten, og så skal han da selvfølgelig forsvarer det alt hvad han kan! Ingen tvivl om det! Hvis han er heldig så bliver straffen måske sat ned!

Nu inden du svarer på denne post her, så læs den lige igennem. i sidste ene er vi nok tæt på enige skal du se! Men læs nu det hele med og forstå istedet for bare at begynde og svine løs og blive personlig! Hvis ikke man er enig er der sq ingen grund til at begynde at svine andre til!

• #30   19. okt 2005 Niels det er jo netop det du skriver jeg er enig i!
    Selvfølgelig skal han da hjælpes nu han er tvunget til at gå i retten. Men hvis han selv ville trække den i retten, efter han har erkendt det han har gjort. Ja der står jeg af.

Og jeg fingerpeger altså ikke! Jeg mener bare ikke man skal undvige noget man faktsik har gjort!
    Men jeg tror nok denne diskusion er gået af sporet fordi vi ser forskelligt på det at gå i retten! Det kan betragtes som en hjælp, men også som en udnyttelse. Hvis man betragter det som hjælp, jamen så er jeg enig hele vejen. Men så snart det bliver til udnytteri, så står jeg af. Håber det kunne sætte det lidt i perspektiv! Dvs hælp kontra udnytte!

Men derfor er der altså stadig ingen grund til at blive personlig og grov overfor mig, fordi jeg har min mening!
    Det ses bare for tit herinde efterhånden. Man skulle tro det var scootergalleriet smiley

Giver det mening?

• #31   19. okt 2005 Ja Janus, mit indlæg var vist ikke helt stuerent, det jeg forsøgte at sige var:

1. Selvom vi har forskellige holdninger til det som er sket (Uanset graden af ulovlighed), så kan man da stadig hjælpe hinanden. Hvis man ikke mener personen skal have hjælp, så lad være med at skrive smiley

2. Vi behøver ikke have så ophidset en stemning og blive personlige (Det faldt jeg vist i for og for det undskylder jeg og giver en kvajebajer ved første lejlighed!)

Fortsat fredelig aften

/Niels

• #32   19. okt 2005 Nemlig Janus smiley
    Desværre er der bare folk der bliver nødt til at blve grove istedet for at modargumentere! Men det er jo også meget nemmere med "min far er stærkere end din" osv smiley

• #33   19. okt 2005 Jep Sebastian, det giver 110% mening. Vores holdning afviger nok bare ved det sted, hvor du nok tager bøden, hvor jeg synes at politiet er for stramme i den og derfor ville jeg godt kunne forstå, hvis nogen gik i retten af sig selv. Men det er vist også det eneste og mht. til det at blive personlig: Det er noget af det laveste man kan og det hører ingen steder hjemme, og har set det lidt for ofte herinde på det seneste.

Men som sagt, skylder dig vist en lille en, når vore veje krydses...!

/Niels

• #34   19. okt 2005 Niels, det er nu nok mere Jan L der skylder 2. Mage til frækhed! Er total paf over man kan sige sådan til en man ikke kender!
    Men ja, vi er i bund og grund enige i mange punkter! det harvi vist begge har forsøgt at komme frem til!
    Jeg tager med glæde imod den kvajebajer smiley

• #35   19. okt 2005 Så kan vi vist begge fortsætte aftenen i god stemning smiley Bajeren vil jeg forsøge at huske!

Slutteligt vil jeg sige, at jeg vil gerne høre udfaldet af sagen (Ja, Christian, du slipper ikke:o) ), for kunne godt tænke mig at kende reglerne på baghjulsområdet 100%!

Og mht. kommentarer på kryds og tværs med folk man ikke kender, ja, det er afsendernes personlige vurdering hvordan man gør det, jeg er nok bare ikke tilhænger af tilsvining, da det kan bide sig selv i halen.....Sigter ikke på nogen, mere min generelle holdning!

(Juhu, nu er indlægget også ved at komme på rette spor igen :o) )

/Niels

• #36   19. okt 2005 Nu ikk e for at starte en diskussion mere smiley
    Men NIels, det der du mener med at politiet er for stramme. Mener du også det i det her tilfælde med de 105km/t på baghjul i byen? Eller er det bare mere generelt?
    Det er vel i bund og grund heller ikek politiet, men det er vel politikerne osv der sætter reglerne!

• #37   19. okt 2005 Hmm, hvis man selv ved at man 100% har kørt 105, jamen så ville jeg betale bøden, for man kan sgu nok ikke vinde + man spilder sin og andres tid. Mht baghjul, så skal betjenten være ualmindelig dygtig for at kunne bedømme højden på dækket over vejen og det er nok der min film knækker lidt.

Generelt synes jeg de danske fartregler er usmidige og ikke velgennemtænkte, så der ligger noget af min skepsis også.

Slutteligt blev jeg taget med 69 (sagde politimanden) i 40 km zone. Men med min cykel og de forhold på det sted (totalt lappet asfalt, skarpt sviing, blade på vejen og tåge osv.), så var det hverken muligt for mig, ej heller ville jeg gøre det. Det er det der pisser mig af, og det er derfor jeg gerne går i retten af mig selv, da jeg mener det er urimeligt og forkert!

Mht. Christians situation eller hvis jeg havde lavet den, tja, hvis jeg havde kørt det, så havde jeg taget bøden, men havde nok tænkt over det med baghjulet, men igen, har ikke stået i situationen, så er ikke 100% sikker.
    Men nogle veje indbyder også til mere end man må, men det er en smagssag og den debat kan blive alenlang!

Håber jeg gav svar på dit spørgsmål, ellers så prøv igen smiley

/Niels

• #38   19. okt 2005 Der kan du bare se Niels. Vi er jo enige i sidste ende! Du vil også tage bøden hvis du vidste du havde gjort det! Og omvendt brokke dig hvis du vidste det var forkert!

• #39   19. okt 2005 Det har du så ganske ret i, hvorfor man skulle gøre omvendt, kan jeg ikke se!

Men vil dog også mene, at selvom man selv er ude om det og man ved man har kvajet sig, så skal man da stadig kunne få hjælp og gode råd og sager at henvise til. Jeg mener man har ret til hjælp og vejledning indtil dommeren har smækket i bordet og bestemt den endelige størrelse på dommen. Der er jo kun 100.000 af os derude, så vi kan ligeså godt sprede vores viden mest muligt, det kunne jo være, at næste gang man så får lyst til at rive geden i øret på mindre heldige steder, at man så lige venter 5 min, til man er et sted som er mere heldigt og gør det der.

Håber i forstod den filosofiske historie smiley

/Niels

• #40   19. okt 2005 Netop!
    Derfor jeg skrev hjælp kontra udnyttelse/misbrug! Hjælp er fint med mig, men misbrug eller udnyttelse ikke! Der det hele gik galt!

Så der er vi sørme også enige smiley

• #41   19. okt 2005 Det lader til vi er enige (mon der kommer en tredje gang:-D). Det kan godt være jeg misforstod noget tidligere, men nu er det vist udredt.

Mht. udnyttelse og lign; Jeg vil nu alligevel hjælpe folk så godt jeg kan, og om de misbruger de "redskaber og råd", som de får, det må et eller andet sted være op til dem, men personligt tror jeg at de i sidste ende bare ender med at kvaje sig endnu mere.

På den anden side, hvis man kan slippe udenom noget af det Christian har gjort, ved at få gode råd og lign. så viser det jo, at der er noget galt med enten retssystemet eller den måde loven er skrevet og håndteres på. Det mener jeg er vigtigt at få elimineret, hvis der er en sådan fejl, og derfor vil jeg kunne give hjælp og råd i god tro, for hvis loven virker efter hensigten og håndhæves sådan, jamen, så kan man lave ligeså mange krumspring man vil, man slipper ikke udenom !!!

/Niels

• #42   19. okt 2005 ep der var flere de rmisforstod. Det jeg forsøgte at skære ud flere gange. Men var enten ikke god nok til det, eller også var jeg dømt på forhånd, således der ikke blev nærlæst!

• #43   19. okt 2005 Det er jo sådan noget der sker, og så kan indlægget gå begge veje og miste fokus fuldstændig fra den egentlige mening, altsammen fordi vi laver pjatrøv med indlæg. Man burde kunne uddele kinesiske olferter!!!

Lidt sort humor skader ikke, når vi har "fundet" hinanden og er enige!!!!

/Niels

• #44   19. okt 2005 Undskyld mit sene svar, jeg var lige ude for at kaste op.
    Det drejer sig ikke om personlige angreb eller ej. Det drejer sig om personlig frihed og sikkerhed. Det er helt fint med mig Sebastian, hvis du er en morfar på en motorcykel og har lyst til at være det, bare du holder ind til højre og ikke i det skjulte starter din karriere indenfor politiet ligesom alle de andre fjolser, jeg møder på vej til arbejde hver dag (i bil). Det er nemlig det, det hele drejer sig om: Der skal være plads til os alle, sålænge vi ikke er til fare, scene eller ulempe for vore medtrafikanter. Der er masser af mennesker, der benytter deres motorkøretøj til ren transport hver eneste dag, og det er jo også det, der oprindeligt var tanken med disse tekniske vidundere. Der er imidlertid også nogle, der udover daglig transport nyder det at KØRE, at mærke naturkræfterne, accelerationen, centrifugalkraften, overlegenheden ved at være på to hjul med få kg/HK. Dette kan nemlig, tro det om du vil, sagtens gøres uden at være til fare, scene eller ulempe for vore medtrafikanter, uanset hvad politikere (med privatchauffør) måtte hævde i deres evige jagt efter nemme stemmer.
    Sluttelig vil jeg gerne understrege, at det ikke skal opfattes som et angreb på DIN person (jeg deler gerne en øl eller to), men som et direkte angreb på de tåber, der har indført de nye farlige klipperegler og i særdeleshed på dem, der sætter sig som dommere over andres færden i trafikken uden at begribe hvad der egentlig er årsag til de alt for mange tilskadekomne i trafikken.
    Mvh.
    Jan

• #45   19. okt 2005 hørt! smiley
    Men jeg blev ikke grov og personlig smiley det er der nogle der skal huske fremover således diskussionen ikke ender ude i skoven!

Hygge

• #46   19. okt 2005 Jan L jeg er da enig i det du siger. Der skal være plads til alle.
    En anden gang så synes jeg du skal formulerer dig som du gør her til sidst, for det du skrev sidst om mig var groft og på ingen måde pænt! jeg vil ikke citere det, du kan selv scrlle op og læse!
    Og som du ser er fx Niels og mig jo enige i bund og grund. Vi har snakket forbi hinanden og er nu kommet til at vi faktsik er enige i stort set det hele!

• #47   19. okt 2005 Vi endte med at være stort set enige (99%), men når man læser et indlæg i hovedet, kan det gå galt engang i mellem (det skete jo for mig!), men vi fik redet trådene ud!

/Niels

• #48   19. okt 2005 Vi er enige om:
    Der skal være plads til alle, der ikke er til fare scene eller ulempe.
    Færdselsreglerne i DK er tåbelige.
    Klippereglerne er toppen af tåbelighed og til direkte fare for os alle.
    Vi skal ikke leje politi på vejene, men koncentrere os om egen og andres sikkerhed, få trafikken afviklet og blæse på reglerne. (Jeg blokker ikke bremserne ved gult med et lastvognstog i nakken. Jeg overhaler ikke, fordi der er stiplede linier, men fordi der er fuldt udsyn, linier eller ej)
    Godnat og kør forsigtigt(ikke at forveksle med langsomt); det kan allerede nu være glat derude, ikke mindst i morgentimerne.
    Mvh.

Jan

• #49   19. okt 2005 Har lagt mærke til det er glat Jan, men der var en madkasse som ikke vidste det i morges. Hun skulle være glad for jeg havde travlt, ellers var den madkasse nok et sidespejl fattigere!!!!

/Niels

• #50   19. okt 2005 Det kan godt være, jeg virker lidt PMS, men en laaaang, mørk, kold vinter på 4 (FIRE) vinterdæk står for døren.
    Og selvom der er 10 cm sne på vejene, kan man man ikke vide sig sikker på ikke at blive klippet.
    Godnat

• #51   20. okt 2005 omg stop nu!
    tag en kleenex

• #52   20. okt 2005 Glæder mig du klarede den Niels, vi skal vel snart ud at køre igen..
    Pøj pøj i retten Christian, håber du slipper billigst muligt.
    Undskyld Sebastian, mit første indlæg var på et et par punkter under bæltestedet, men dine holdninger til trafikforseelser kan altså virkelig få mit pis i kog.
    Nb,! Jeg er stadig "langhåret", så længe det varer.
    smiley

Jan L

• #53   20. okt 2005 jeg var godt nok ikke ret meget med i denne diskussion, men har læst den grundigt, og fulgt udviklingen, og ret sjovt at se hvordan folk er kørt op, og senere ned igen. De fleste i hvert fald. Jeg synes der er mange gode holdninger og enkelte dårlige. Det er jo en smagssag hvad man synes vores retssystem skal bruges til. Jeg mener det er til for at klargøre ting folk er uenige om. Jeg mener ikke det er til for folk om at platte sig til en billigere straf, hvis de rent faktist har begået en forbrydelse. Hvis der er indbrud i jeres hus eller jeres børn bliver kørt ved, skal de ansvarlige vel straffes??
    Jeg ved godt at en indbrudstyv ikke render op og melder sig selv, men mener at hvis man er taget i at køre alt for stærkt i en byzone hvor man kan forvolde andre mennesker stor skade, bør man vide straffen kan falde, og man må tage den. Hvis man er uenig med politiet som er anklagere, skal man selvfølgelig tage den i retten. Det er vist ikke tilfældet her, at Christian er uenig. Han har heller ikke selv valgt at skulle i retten. Derfor skal han selvfølgelig møde op, fortælle hvad der er sket og tage straffen. Hvis jeg var ham ville jeg være ærlig, og from. Man skal jop ikke spille smart når man er derinde. Det kan være de er flinke, eller ikke. det må man vente og se.
    Min pointe er at retssystemet er til for at blive brugt, men ikke misbrugt.

• #54   20. okt 2005 straffen kan falde = straffen kan komme

• #55   20. okt 2005 Jan: Jo jeg overlevede også denne gang, og var ude på en fin tur i går fra Roskilde. Desværre ser vejret noget trist ud, og den bliver snart opstaldet for vinteren, men om ikke andet er der jo en ny sæson til næste år, hvor der skal ædes kilometer og brændes gummi!!

/Niels

• #56   20. okt 2005 Hej Sebastian
    Siden du overholder lovene så meget, skal vi så ikke bytte mc? smiley

Mvh
    Martin

Kommentér på:
baghjulskørsel...

Annonce