860 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kørekortregler i Australien Kørekortregler i Australien

Da jeg skal læse et semester i australien kunne jeg godt tænke mig at pleje min MC hobby. Jeg skal hovedsageligt bare køre fra den værtsfamilie jeg skal bo hos og så ind til skolen midt i Sydney. Derfor vil jeg gerne hører lidt omkring reglerne for kørekort dernede hvis i ved noget.

Kan man uden videre køre med sit kørekort som man har taget i Danmark down under eller skal der noget mere til?

Og hvordan forholder det sig hvis man kun har kørekort til lille mc?

Yderligere har jeg hørt noget med at hvis man er under 25 kan man ikke få mere end 250 ccm at gøre med. Er dette rigtigt?

Håber i kan hjælpe. Kunne værken finde noget i forum eller google.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekortregler i Australien
  • #1   30. jun 2008 Prøv at ringe til den danske ambassade i australien, det kan være de kan hjælpe?

Mathias

• #2   30. jun 2008 Eller snakke med den australske ambassade i DK, ihvertfald en del billigere end at ringe til down under... smiley

• #3   30. jun 2008 Ulrik (Lyngby) N. O >> Helt enig - nuppede en enkelt - dog i bil...

Prøv at sende en mail til den danske ambassade i Sydney - de må kunne svare på det...

Held og lykke på rejsen - Du vil elske Auzzie!!!

// Lund

• #4   30. jun 2008 tag mig med. Savner det smiley

• #6   30. jun 2008 Da jeg var dernede medbragte jeg et internationalt kørekort, just in case Det køber du på kommunen, lissom dit alm. kørekort. Dog skal du have begge kort med. Jeg fik heller ikke brug for at vise kortet dernede.
    Og ja, pas på, der er mange dyr der skal/vil over vejen, og nogen er store og solide, bl.a. kænguroer og wombats.
    Men rigtig go tur - du vil helt sikkert komme til at elske det kontinent.
    Dog misunder jeg dig ikke "Sydney"....... den er stor!
    smilende hilsner med de godeste ønsker om en god tur
    Peter

• #7   30. jun 2008 Fik aldrig brug for mit internationale kørekort, men køb et så er du sikret.

Men pas for helvede på de satans dyr og roadtrains.

Vejene omkring byron bay lige syd for grænsen til queensland er fantastiske.

• #8   30. jun 2008 Ja, det er rigtigt at "....Vejene omkring byron bay lige syd for grænsen til queensland er fantastiske." men men men, Great Ocean Road slår alt. Der er godt nok et stykke vej fra Sydney men får du chancen, skal du tage derned, og huske at passe på.
    Det er ikke hver weekend der bliver slået en mc-ist ihjel dernede på vejen, men der sker rigtig mange og nogle meget grimme uheld fordi vejene er så smukke og skrappe, at man ikke kan nyde både skønheden og føre motorcyklen forsvarligt, så vælg, eller kør turen flere gange. Great Ocean Road er ca. 1000 km lang, men det er de første ca 250 der er de flottteste, skrappeste og kræver størst opmærksomhed at køre....

og ja, Rikke, misundelse er en grim ting, så vi er ikke spor misundelige...... øh jow vi er

• #9   30. jun 2008 Hehe jeg kan hører på jeres fremhævede misundelse at jeg nok skal få en god tur smiley Men jeg glæder mig også heeeeeeeeeeeeeeeelt vildt. I skal have tusind tak for jeres svar. Tænkte nok at hvis postede det her før jeg gik i seng i går så ville der nok være en masse svar på en trist mandag morgen smiley (muhahaha)

Men jeg må få mig sådan et IDP hos kommunen og så skulle jeg forhåbenlig være kørende. Så er det jo så bare lige om jeg stadig må når jeg nu er knap så gammel? Nogen der ved noget om deres ristriktioner? hvis de har nogle...

• #10   30. jun 2008 Peter, Peter og Rikke. Jeg skal huske jeres gyldne ord smiley

• #11   30. jun 2008 >Z< du kan se lidt fotos fra Australien i et af mine fotoalbums..... (-;

• #12   30. jun 2008 Det ser for fedt ud peter smiley Håber også jeg kan komme lidt ud i out baken og køre. Hvor lang tid var du afsted?

• #13   30. jun 2008 Du skal op på kommunen og ha et internationalt kørekort (husk billed),
    Jeg har lige været dernede i 2mdr, havde mit internationale kort og org kort med, blev stoppet af polisen, og viste dem mit internationale kort, han kikkede bare skævt på det og spurgte efter mit org. og så var han mere glad. Så ved ikk helt om det kan betale sig at få lavet et intornationalt, men det er nok en god ide. Den koster kun 20-25kr at få lavet.

• #14   30. jun 2008 Og ja glæd dig til Great ocean road og turen fra melbourne til sidney, fuck nogen fede veje. Hvis du skal den vej på.

• #15   30. jun 2008 Tak for det Klaus. troede godt nok det var dyere men det var da en glædelig overraskelse at det er så billigt.

Jeg kan også hører på det hele at Great Ocean Road er noget man skal opleve som MCist smiley

Kommentér på:
Kørekortregler i Australien

Annonce