1.175 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

HerVogterJeg *
HerVogterJeg *
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83

En masse kriterier - forslag ønskes En masse kriterier - forslag ønskes

Hej
Jeg beklager at måtte plage jer med en "hvilken en skal jeg købe"-tråd, men jeg vil gerne høre en masse bud ud fra lige mine kriterier, så here goes:

Hvilken mc synes du er bedst, hvis ønskerne er:

- Billig (evt i brugtpris)
- At det er til at finde værksteder, der kan finde ud af at reparere den?
- At man stadig kan få reservedele til den og at man sandsynligvis også kan få det nogle år frem i tiden?
- At den fremfor alt er stabil. Starter og kører "altid".
- At det er en god model (ikke med kendte "sygdomme")
- At den ikke absolut behøver at kunne køre forbi ALLE bilerne ude på motorvejen?
- At der er plads til kæresten bagpå?
- At man kan holde ud at køre lidt længere ture på den også, måske.
- Den må gerne være benzinøkonomisk, men ikke et absolut must.

Altså en stabil hyggeturs-cykel, køre på familiebesøgs-cykel osv. Ikke planer om sindssyge hastigheder. Hvad er jeres bud? En god, gedigen, kendt mc, der kører.. Byd løs! smiley

(beklager hvis nogle af kriterierne ikke hænger sammen; kom da med det der kommer tættest på at passe)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ringlås skal op...nøgle tabt 500 kr.
  • Hækklipning 2.300 kr.
  • Hænge lampe op 600 kr.
  • Skal have sat lamper op ved køkken ø. 500 kr.
  • Udtag til lampen og ny stikkontakt 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En masse kriterier - forslag ønskes
  • #1   4. jul 2008 GS 500 ? Er det den størrelses orden du ligger i ?

• #2   4. jul 2008 Stefan G> Ja, det er faktisk en af dem jeg har luret lidt på.
    Den opfylder måske hovedparten af kriterierne?

• #3   4. jul 2008 en ny pava-behandlet suzuki gs500....

hvad er budgettet??

hvilken stil?

• #4   4. jul 2008 Køb min....24 km/literen. 70.000 kr !!!!!!!!!! Du kan ligeså godt købe næsten nyt, istedet for noget der er 10-15 år gammel, hvor der skal repareres og andet bøvl!

• #5   4. jul 2008 Morten M>
    Budgettet er ikke lagt endnu, kortet skal i hus og kæresten skal tages i ed.

Lad mig sige det sådan:
    Det er meningen at bilen skal være vores primære transport. Pt. kører vi i en bil vi gav 7000 for - den næste bliver nok lidt dyrere, dog.
    Tanken var at den skulle være til hygge og som "bil" nummer 2.

Skulle bilen ikke klare syn næste gang og økonomien ikke lige er til en ny bil, ja så rykker den evt. mc jo pludseligt op og bliver primær transportmiddel. Så budgettet afhænger nok også lidt af bilens fremtidige skæbne.

Men altså vores bil er en gammel slæde og jeg får nok næppe råd til (/lov til *GG*) at købe en meget dyr maskine, sålænge bilen stadig er nummer 1.

Svaret på være så lidt som muligt, men dog uden at det er en gang lort man køber. Budgettet bliver nok lagt efter hvad det bedste til prisen er...

Kan man kun få lort for 15000, f.eks., jamen så bliver det enten ingen mc, eller dyrere mc senere..

• #6   4. jul 2008 Ole Holm>
    Lyder fantastisk, men der er vi nok et stykke udenfor budgettet, desværre.. smiley

• #7   4. jul 2008 - og mht stil, der må jeg rødmende og meget meget flov indrømme at jeg ikke helt er inde i hvilke cykler i klassificerer som hvilken stil.

• #8   4. jul 2008 15.000 er bare ikke nok til at købe en cykel der skal fungere som et transportmiddel for 2 voksne plus lidt pikpak til overnatningsture osv.

i den prisklasse vil det blive noget udrangeret fra start 80'erne og det kan sagtens blive en sjov cykel, men ikke stabil og med tidssvarende køreegenskaber.

• #9   4. jul 2008 Kim>

Nej, jeg kan jo godt se at priserne for f.eks. en ordentlig gs500 ligger højere..

Men er gs500'eren så den jeg bør gå efter at spare sammen til? Er det den der bedst opfylder de øvrige krav? Og mest for pengene?

Er der nogle i en billigere prisklasse, der opfylder kravene næsten ligeså godt, eller er gs500 det billigste man må gå, førend vi kommer over i nogle problemer/skrammel?

• #10   4. jul 2008 (vær søde at bære over med mig, da jeg er en ung kvinde, fra en absolut ikke-mc-kyndig familie, så jeg er totalt newbie)

• #12   4. jul 2008 Carsten K>

Charmerende forslag fra dig der!

- men så vil jeg også have en mælkekasse på den. smiley

• #14   4. jul 2008 Carsten K>
    Ja så pyt med kæresten! smiley

• #15   4. jul 2008 Nåmen..

Vi nåede frem til "spar sammen til gs500"

eller Carstens Puch maxi, altså?

• #16   4. jul 2008 måske den her.. den er fra 92 og med 40.000km. men tag en kyndig med der kan se lidt på den.....

ellers kan du tage et kig på den her. den er da lidt sjov. og meget billig.. incl at lave noget på.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55638409

• #17   4. jul 2008 ja det var så den her jeg glemte at linke til først.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55508713

• #18   4. jul 2008 Morten M>
    smiley Tak for nogle gode bud!

Mine egne evner som mekaniker rækker nok ikke så langt, men Honda'en ser ud som et ok bud (såfremt den er i orden, selvfølgelig).. *noteret*

• #19   4. jul 2008 det er svært at få noget stabilt.. hvor det bare er vedligeholdelse til den pris... ellers skal du købe en endnu ældre. måske en honda cb fra 70'erne. den kan du få meget billigt i forhold. så er det lidt penge tilover hvis noget går i stykker. f.eks. er de gamle honda cb 400 kendt for at være ret pålidlige.

køber du billigt skal du være indstillet på at der skal lægges lidt penge i mcen i ny og næ og man sommetider kan komme udfor at holde stille engang i mellem. men så er det jo rart at motorcyklister er gode til at hjælpe hinanden.

håber du finder hvad du søger. og god sommer.

• #20   4. jul 2008 Morten M>
    Tusind tak igen, for nogle gode, seriøse bud!
    Jeg vil skrive mig dine råd bag øret.
    Tak og god sommer til dig!

• #22   4. jul 2008 Hvis du skal have noget der bare "kører", så køb en honda. Grunden til nyere hondaer ligger ret højt i brugtpris er simpel... Lortet holder smiley
    En spritny cbf 600 koster ca 70000 og så er der cykel til MANGE år.

• #23   4. jul 2008 Rasmus>
    Jo jeg ved godt at skal vi begge op på maskinen, så bør vi have hele balladen - begge 2. Jeg håber at få kæresten interesseret i sagen også - derved vil budgettet nok også udvides.
    Men tak for påmindelsen! smiley

• #24   4. jul 2008 Samuel>
    Dit forslag er noteret!

I bilverdenen kører vi i en gammel Volvo. Den kører og kører trods 20 år på bagen og der er stort set ikke noget på den bil der ikke kan laves med en rulle ståltråd og en klaphammer (citat: familiens bilnørd)

Det er nok mc'ens svar på volvo 240 jeg lidt er ude efter (mht stabilitet og holdbarhed).. *g* Det lyder så somom det er Hondaen, der er svaret?

• #25   4. jul 2008 lig på en pæn vedligeholdt honda cb 400 og kør ud til... tør næsten ikke skrive det for at blive sablet ned... thansen... og køb en fornuftig jakke til jer begge samt et par handsker og en rygbeskytter. kør til en mcforhandler og køb et par hjelme der sidder godt på jeres hoved uden at trykke. så rækker pengene vist nogenlunde.

• #26   4. jul 2008 der skulle stå kig og ikke lig... om du vil ligge på den er din egen sag.. haha

• #27   4. jul 2008 ens første mc bliver som regel skiftet ud efter et stykke tid. jeg startede selv i de små med en suzuki gn400.

ellers kig på sådan en som du måske har taget kørekort på. en suzuki gn250.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55608597

• #28   4. jul 2008 Morten M>
    hehehehe

Okay. smiley Den model bliver i hvert fald noteret, så! smiley Om ikke andet må den jo køre længe nok til at få kæresten hooked. smiley

• #29   4. jul 2008 haha.. ja det er jo nok begrænset hvor længe han finder sig i at være "bagsæde bitch"...

• #30   4. jul 2008 Morten>
    Ja den der, suzuki gn250, ligner ret meget den lille af maskinerne vi har prøvet at futte rundt på, hvis det kan passe? Den virker som en ganske ok lille en, i hvert fald.

Det er måske heller ikke så dårligt at have en lille billig maskine at lave alle sine nybegynder-dummerter på og lave alle skrammerne på den, inden man går i banken og får til den helt store, fine maskine..

• #31   4. jul 2008 Morten M> Hehe..

• #32   4. jul 2008 gpz500

• #33   4. jul 2008 Brugt marked er stort og masser af fine modeller at vælge i mellem.

Jeg valgte selv min cbr 600 fordi den ligner en "racer" og har lidt sportslige køreegenskaber, sammetid med at man sidder bedre på den end "rigtige" racer som fx. en R6. Desuden sad damen rigtig godt bag på den - dog efter et par hundere km bag på synes hun at vibirationerne i føderne bliver for meget. men der er fine maskiner i næsten alle prisklasser, og går du efter maskiner som gs/cb/cbr/vfr får du noget som er kendt for at holde rigtig godt og køre så mange af at dele ikke er noget man skal bekymre sig om.

Held og lykke med din søgen smiley

• #34   4. jul 2008 Morten (Kjellerup) S>
    Tak for dit input! smiley
    I er nogle stykker, der har fanget hvor jeg "er henne" pt. Jeg suger til mig af info. smiley

(tak don cargo også)

• #35   4. jul 2008 men husk for gudsskyld. skal der købes brugt så tag en med ud der selv køre mc og har lidt teknisk viden, kender du ikke nogle så spørg evt. her inde når du skal ud og se på en - jeg synes selv det var utrolig svært som førstegangskøber. og har også siden fundet ud af at min næste maskine nok bliver en nakedbike.

• #36   4. jul 2008 Det er synd, at lægge sin begrænsning lige der, når du skal have noget der ikke går i stykker, er rimelig komfortabelt, stærkt nok til 2.

Der er to kanongode forslag til dette formål_

Honda NTV 650 og Suzuki VX 800.

De er begge "brugsmotorcykler", men kanongod komfort, nærmest vedligehioldelsesfri smadder fleksibel kørsel (V2 med masser af moment ved lave omdr), kardantræk, gode brede sæder god opret kørestilling, tja kunne blive ved. Dekan skaffes fra lidt over 30 Kkr. i hæderlig stand.

• #37   4. jul 2008 Morten (Kjellerup) S >
    Skal jeg huske, tak!

Knud (Vestegnen) J>
    Jamen så er det jo der budgettet SKAL bringes opad, hvis vi skal køre seriøst og have noget der i rimelighed overholder mine øvrige ønsker/kriterier. Så ved jeg jo det. smiley

Jeg noterer dine forslag; det er sikkert.

• #38   4. jul 2008 Lyt du bare til K1 - meget vise ord smiley

• #39   4. jul 2008 k1 er en meget vis mand

• #40   4. jul 2008 Det kræver en vis mand at kende en vis mand !!

• #41   4. jul 2008 Honda CX 500

- Billig (evt i brugtpris): Du kan finde en velholdt brugt i rigtig god stand for 30K
    - At det er til at finde værksteder, der kan finde ud af at reparere den?: Den er så simpel at man selv kan lave service på den, og ellers kan man få hjælp via cx-klubben.
    - At man stadig kan få reservedele til den og at man sandsynligvis også kan få det nogle år frem i tiden?: Intet problem med en Honda. Og CX klubben forsøger også at få en produktion af enkelte dele i gang.
    - At den fremfor alt er stabil. Starter og kører "altid".: Lyder som en CX500
    - At det er en god model (ikke med kendte "sygdomme"): Jo lidt var der da med knastædestrammeren og stator, men igen, find en velholdt og så er der ingen problemer der.
    - At den ikke absolut behøver at kunne køre forbi ALLE bilerne ude på motorvejen?: Tager ikke en Ferrari. Men ellers følger den godt med.
    - At der er plads til kæresten bagpå?: Rigeligt. Der er endda også plads til elskerinden...
    - At man kan holde ud at køre lidt længere ture på den også, måske.: Klarer den også uden problemer. Og du skal endda ikke stoppe på turen for at smøre kæden...
    - Den må gerne være benzinøkonomisk, men ikke et absolut must.: Mine kørte 18-200 km/L

Men som skrevet. En brugt ;C er kun god hvis den er passet.

• #42   4. jul 2008 jesper: ej... 200km/L på en gyllepumpe???

hehe.. nu skamroser du vist. ;o)

• #43   4. jul 2008 Ja, måske en anelse. Lyder 18-22 km/L mere realistisk?

Kommentér på:
En masse kriterier - forslag ønskes

Annonce