{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Baghjulet slipper {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har lige været ude og køre en tur og mit baghjul føles som om det slipper hele tiden når jeg kører i sving. Jeg kører ikke særligt stærkt og da det begyndte at regne var det helt galt.
Er det dækket der er dårligt eller er det opsætningen af cyklen der er helt galt?? Dækket har kun kørt ca. 1500 km.
Er der nogen der har nogle gode ideer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baghjulet slipper
  • #1   7. jul 2008 Hvis hjulet er skævt monteret så giver det en urolig bagende i sving. Er du sikker på at dækket faktisk giver slip???

• #2   7. jul 2008 Dæktryk.....

• #3   7. jul 2008 Martin.: Den gjorde det helt sikkert den ene gang, for ham der hvar lige bag ved mig så det. Alle de andre gange ved jeg det faktisk ikke, men den var meget urolig i svingene. Jeg har kun kørt i 14 dage så jeg ved ikke særligt meget, men motorcyklen har lige fået sit første service i dag, så burde de ikke havde set hvis hjulet er monteret forkert???

• #4   7. jul 2008 Mr300.: Jeg kører ganske rigtig på Dunloop, de var monteret fra start af. Jeg har hørt at de var dårlige før, men er de vikelig SÅ dårlige???

• #5   7. jul 2008 Som thomas så har korrekt dæktryk MEGET at sige

• #6   7. jul 2008 Hvordan opfører den sig hvis der er for lidt luft i hjulet og hvordan med for meget????

• #7   7. jul 2008 for meget så er der nada grip i lortet, og for lidt så kan du mærke den bliver lidt mere træg i det... sådan har jeg oplevet det i hvert fald

• #8   7. jul 2008 min lavede sammen nummer hvor der kun var 36 psi i.. efter at have givet den 42 stoppede den med det

• #9   7. jul 2008 Jeg tjekker trykket i morgen, hvem ved??? Kører i efter fabrikkens foreskrifter eller har i gjort jeres egne erfaringer

• #10   7. jul 2008 kører efter fabrikken sådan ca smiley

• #11   7. jul 2008 ja plus/minus lidt. alt efter tempratur. lavere tryk og det er nemmere at holde dæk varme i forår/efteråret - det tog mig et godt stykketid og prøve mig frem

• #12   7. jul 2008 Morten.: Den fik jeg ikke helt, mener du at du kører med et lidt lavere tryk end anbefalet

• #13   7. jul 2008 Teddy

Mange af de dæk der sidder på en mc -bil når den bliver leveret fra ny er ikke alle af bedste kvalitet......... når det så er sagt, så er det rigtig hvad der er andre der skriver til dig at luftruk betyder mega meget....

og NEJ regn aldrig med at der er nogle som helst der opdager noget som helst til et services....... de fleste har hoved oppe i deres egen røv når de udføre sådan et.... stol kun på dig selv.... dvs føler du at noget er galt så tjek det......

mvh

• #14   7. jul 2008 Tak for den Jepper. Det koster jo næsten heller ikke noget at får lavet et service, så man kan jo ikke forlange alverden.

• #15   7. jul 2008 Det er med næsten 100% sikkerhed dæktrykket. Oplevede det samme på min gamle 636'er på bane, og efter justering var der ikke nogen problemer!

• #16   7. jul 2008 En enkelt kommentar. Det ser ud som om du ikke har kørt specielt meget, og har du primært kørt ligeud, kan dækkene teoretisk set fortsat være "glatte" på kanterne. Altså ......... har du kun slidt de midterste 1½ cm. fordi du primært har kørt motor/landevej (eller har kørt de 1500 km. med lav hastighed) så kan du have dæk der fortsat opfører sig som nye glatte dæk) - dæktrykket skal dæleme være meget skævt hvis dækkene slipper ved lav hastighed.

Måske "a long shot", men kig på dækkets kanter, er der MEGET synlig farveforskel på center af dækket og kanterne (gråsort i center og "blanksort" på kanten, kan dette være problemet (selvom det godt nok så er første ganhg jeg har hørt om dæk der ikke er ordentligt gennemvarme efter 1500 km.).

Blot en idé.

JLL

• #17   7. jul 2008 jeg fandt ud af at jeg kører med op til 6psi for lidt i mit dæk, det har jeg overhoved ikke mærket ?

• #18   7. jul 2008 OK har du været over 8000 rpm, er det nok ikke det (så lige på din profil) :o). men kig alligevel det skader ikke.

JLL

• #19   7. jul 2008 JL L.: God ide, men der var to gule striper på hver side af dækket og de er slidt væk, så jeg tror nok at de er slidt til. Jeg har også været ude og køre på de små snoede hver dag siden jeg fik den. Jeg kører måske nok lidt friskere nu end for 14 dage siden, men slet ikke så frisk at de skulle opføre sig på den måde. De gule striber, er de der til at indikere om dækket er kørt til??

• #20   7. jul 2008 Bliver dig svar skyldig m.h.t. de gule striber, men har du kørt "snoet" de sidste 14 dage er det næppe glatte dæk der er problemet. Hælder så som andre til dæktrykket. For hårdt pumpede dæk har mindre vejgreb, dækkenes sider bliver mindre fleksible.

Affjedringen påvirkes i dette tilfælde hårdere ved ujævnheder i vejen, da dækket ikke kan "give sig" eller absorbere ujævnheden.

Kombinationen af for højt dæktryk og en forkert indstillet dæmpning kan føre til at maskinen "stepper" hvilket kan føles som en række små udskridninger - men det skal dæleme være skævt indstilet (helt enig med Mr 300 S her), og hvis du ikke har mærket det før, virker det underligt.

Kontroller dæktryk (måske har de lige givet den et pist for meget ved servicen), er det OK, så kontroller at dæmper er indstillet efter instruktionsbogen (ved ikke om du selv kan checke/justere på din cykel).

Måske er det bare nogle lortedæk :o) som Mr. 300 er inde på, så tænk også på hvor langt du kører inden du begynder at smide den rundt med agressive nedlægninger ;o).

JLL

• #21   8. jul 2008 Hej alle

Jeg tjekkede dæktryk i morges og der var ikke meget at komme efter, jeg er begyndt at tro på atdet er dækkene der er noget skod for det begyndte at regne og så må dækkene jo blive kolde og det var derefter at det blev rigtigt slemt. Jeg troede først at det var fordi at vejene var lidt våde, men det kan bare ikke passe, når man kører så langsomt.
    Hvis man skal kontrollere monteringen af hjulet er det så bare op på centerfoden og lade det køre lidt rundt???

• #22   8. jul 2008 Teddy, den nemmeste måde at chekke om hjulet er monteret korrekt er at sætte den på centerstøtten og så sætte feks en skruetrækker et par mm fra kanten af dit dæk. Drej så dækket rundt og se om afstanden til skruetrækkeren ændrer sig.

Det er ikke den mest præcise metode, men den klart nemmeste.

• #23   8. jul 2008 Det var lige sådan noget lign. jeg havde forestillet mig. Vil det kunne mærkes ved ligeud kørsel ved lav hastighed, hvis hjulet var monteret forkert

• #24   8. jul 2008 Det kommer selvfølgelig an på hvor skævt hjulet sidder. Men jo højere hastighed jo mere urolig bliver den. Og i sving bliver det ekstra tydligt fordi mc'en hælder.

• #25   8. jul 2008 Ok tak for det. Er der steder der kan teste ens mc eller prøve den eller sådan noget. Jeg mener at det kan være svært at forklare hvordan den opfører sig når man er nybegynder

• #26   8. jul 2008 Jeg går ud fra at den er forholdsvis nyindkøbt (ny), så du triller den bare til forhandleren hvor du har købt den, forklarer dem problemet, beder dem checke at hjulet er korrekt monteret (ordentligt fastspændt).

Dette må ubetibget være indenfor garantien.

JLL

• #27   8. jul 2008 I har nok ret i at der bare skal nye dæk på, Så jeg er jo nok nødt til at lede lommeulden igennem, men det er sgu lidt irriterende, når man lige har købt dyret og så skal bruge flere tusinde kr. på et skide olieskift og så en mindre formue på nogle ordentlige dæk. Det er sgu for DÅRLIGT. Mange tak for hjælpen til jer allesammen, nu vil jeg gå på jagt efter nogle nye dæk og nogle penge.

• #28   8. jul 2008 Nu er der jo også andre dæk end Pilot Power 2 ct.. Hvis du gerne vil have lidt flere km i dem er det måske værd at overveje et sportstouring dæk som feks Pilot Road 2 eller Bridgestone BT021 eller Dunlops nye Roadsmart
    Her er lidt test resultater du kan se på. og såom du kan se er de lovpriste 2ct'er langt nede på listen, så hurtigt går det bare i dækudviklingen....
    http://fpn.dk/motor/mc/article1331180.ece

• #29   8. jul 2008 Peter...

hvorfor er de dæk med flest point nederst på listen.... virker mystisk...

hmmm måske jeg ikke kan finde ud af at læse listen... ellers har reportern taget fejl af listen eller ... : )

• #30   8. jul 2008 listen er delt op i to. Sportdæk og sporttouringdæk. Jeg tror ikke du kan sammenligne de kategorier pointmæssigt.

• #31   8. jul 2008 og tallet før kommaet er placering

• #32   8. jul 2008 Ja og Dunlop løber pudsigt nok med førstepladsen i Sportstouringklassen, hvilket jo nok må siges at være den kategori "Teddy L" kører - pudsigt (selvom dækudviklingen er gået stærkt).

• #33   8. jul 2008 MR300 S "TEAM BASTARDS TINKY WINKY" Baseret på hvad? ønsket om at dine aktier i Michelin de stiger?
    Jeg har ikke prøvet nogle af de nyeste sporttouring dæk (bortset fra BT21, som ligger nederst) så jeg kan kun forholde mig til hvad diverse tests de konkluderer.
    Og de fleste jeg har set siger Dunlop, Metzeler eller Pirelli. ligger i toppen af poppen for tiden.

• #34   8. jul 2008 Var på bane for ikke så længe siden..

Talte med et par Challenge kørere.. Dunlop laver det hurtigste banedæk med mønster for tiden. Så pas på med at disse dem for hurtigt!!

Tror ikke at så længe du holder dig til kendte mærker, at der er den store forskel at mærke på landevejen med den type cykel.. Lyder mere som lufttryk i dit tilfælde.!

• #35   8. jul 2008 Jeg hvar inde og læse et par anmeldelser om Battlax BT-016 og de får meget ros???

• #36   8. jul 2008 Peter V (Holstebro) .

der kan du bare se . . jeg kikkede ik ordeligt efter . . lol lol

nu er der mening med det . . : )

• #37   8. jul 2008 Allan.: Jeg tjekkede mit lufttryk i morges og der stod de højst et par psi forkert. 36 på forhjul og 42 på baghjul. Det er nu sat til at være helt nøjagtigt nu, hvis altså trykmåleren er i orden på den tankstation jeg målte dem på.

• #38   8. jul 2008 Mr300.: De siger da ellers at det er et sportstouring dæk, ikke at jeg ville mærke den store foreskel med min kørsel.

• #39   8. jul 2008 Jeg vil da klart gerne have at der er mange kilometer i dækket også skal det også være billigt og det skal bare klistre til vejen, men den kombination er jo nok temmelig svær at finde

• #40   8. jul 2008 Ja nu ved jeg jo ikke hvad det er for et Dunlop dæk Teddy L kører på. Men fordi de har lavet et dårligt dæk en gang, kan de jo godt lave et der er meget bedre..

Faktum er at Dunlop's Roadsmart før topkaraktere i tests foretaget i både Tyskland og England (ikke væsentligt mere eksotisk end Danmark sidste gang jeg tjekkede)
    Desuden er det de færreste der har penge og tid til at teste alle de nyeste dæk, derfor kan man godt få andre til at gøre det for en. For ikke at tale om erfarringen til det. Så det kan godt være at vores vejr passer til Pilot Road 2, men hvordan kan du vide dig sikker på de andre ikke er endnu bedre??? Har du prøvet dem alle?

• #41   8. jul 2008 Kunne det tænkes at det slet ikke er baghjulet der er problemet, men noget helt andet, der giver følelsen af ustabilitet, særligt i svingene???

• #42   8. jul 2008 Jeg kørte med Dunlop før, jeg mener det hed D220. Du kan evt se om det er den type dæk du har på, Teddy.
    Engang i mellem blev jeg i tvivl om det var lavet af gummi eller hård plastik, for bed, det gjorde det ikke. Til gengæld var der en masse km i det.
    Jeg gad ikke skifte før det var færdigt, men er nu skiftet til Pilot Road 2ct. Det bider meget bedre, men jeg har nu også set at Dunlops Roadsmart skulle være toppen af poppen, og så kan det hvist fåes til overkommelige priser hos THansen

• #43   8. jul 2008 Radissen.: jeg kigger lige på det når jeg får fri.

• #44   8. jul 2008 Grand D.: Det er muligt at stille den i fjedringen, men hvordan og hvor meget og alt det der, det ved jeg ikke.

• #45   8. jul 2008 Mr300.: Du har ganske givet ret, men jeg vejer ca 100 kg så måske skal fjedringen stilles alligevel

• #46   8. jul 2008 Jo tungere man er jo hårdere i fjedringen skal den vel være

• #47   8. jul 2008 tsk tsk minni putter . . : )

• #48   8. jul 2008 Ja der skal pilles ved standardopsætningen, lidt lekture der er god at blive klog af :o):

(link fjernet)

Her kan også læses om symptomer på hvad cyklen gør hvis affjedringen ikke er indstillet korrekt.

Hilsen
    JLL

• #49   8. jul 2008 Tak for det JL den vil jeg studere nærmere

• #50   8. jul 2008 Tak alle sammen. Jeg er igang med at læse om fjedringen nu, så jeg regner med at jeg snart har fundet ud af en løsning på mit problem.
    Det er egentlig ganske spændende og se om man kan optimere køreegenskaberne på sin mc,

• #51   9. jul 2008 Skal der virkeligt 42 bagi sådan en? Det lyder af meget.

• #52   9. jul 2008 Jepper 42 psi hvis vægten på cyklen er over 90 kg. :o) ellers er det 36.

Ved frisk/hurtig kørsel anbefales dog de 36 psi uanset vægt (anbefaler indtruktionsbogen).

JLL

• #53   9. jul 2008 Nu vil jeg gå hjem og stille på min dæmpning og så vil jeg gå ude og fyre den totalt af i nogle sving. På den måde kan jeg at se om det har hjulpet eller om det bare er mig der er en totalt ynkelig kujon der bæver over hele kroppen, bare fordi hans mc er en smule urolig i svingene.
    Det kan jo selvfølgelig også være at jeg nupper en tur i asfalten, men så beviser det jo bare at jeg havde ret i at der var noget galt.

Kan i have det rigtigt godt alle sammen og tak for hjælpen

Kommentér på:
Baghjulet slipper

Annonce