1.198 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Spørgsmål vedr. kørekort og diverse Spørgsmål vedr. kørekort og diverse

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. kørekort til motorcykel, og de er som følger:

1) Når man lige har taget kørekort, er det så 36 hk motorcyklen maks. må have?

2) Hvordan får man kombineret teorien, hvis man tager kørekort til motorcykel og bil på samme tid? Altså hvordan kan man komme til at kun at have teori det ene sted (f.eks. det sted hvor man tager MC-kørekortet), så man ikke skal have den samme teori to gange?

3) Nogen der kender et sted, hvor man kan tage MC- og bilkørekort det samme sted på samme tid? Gerne et sted nær Aalborg.

4) Hvilke motorcykler kan I anbefale til "nybegyndere"? Altså folk, som lige har taget kørekort til MC?

5) Hvad koster et kørekort til motorcykel ca.? (Skriv også gerne prisen på bilkørekort, hvis du ved det)

På forhånd tak for jeres svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. kørekort og diverse
  • #1   23. okt 2005 Ja kender det godt at være ung og ha drømme.. (o; Så svarer lige så godt jeg kan!!

1) Nix din første kvæn de første to år må max ha 34 HK, med mindre du er over 21..

2) Grib din lokale tlf bog og kontakt en kørelære i nærheden af dig, gætter på der er pænt mange i Aalborg og omegn.

3) Prøv dig frem, hver sin smag.. men hvis du er under 21 er der jo lidt grænser..

4) Se spørgsmål 2!! (o;

5) Sæt ca 15 af de store af til det, måske mere, alt afhængig af dine færdigheDder!!

Svar nok!!

MVH KomA

• #2   23. okt 2005 Taste fejl er med i prisen.. incl moms (o;

• #3   23. okt 2005 1) sådan plejer det at være hvis man er mellem 18-21. Der er en masse sjove regler omkring hvor stor cyklen må være, men man plejer vist at sige 125ccm og 32-36hk.

2) Hvis du tager det på samme tid er teorien den samme til bil og motorcykel.

3) Bo's køreskole skulle være at anbefale.

4) Hvis du er helt grøn kan jeg anbefale en Suzuki GSX250R

5) Tager man det sammen plejer man at kunne presse de forskellige ned i pris men det ligger vidst mellem 8-12kilo. Det kommer an på hvor man tager dem.

Håber det var til lidt hjælp smiley

Mvh. Thomas

• #4   23. okt 2005 Det kan godt være min nr. 5 er sat lidt lavt smiley

• #5   23. okt 2005 Maks. 34 HK/25 KW de første to år eller til du er over 21!! Jeg gav 18000 for begge kort og ja, jeg havde noget dobbeltteori. Mht. cykler, så er det smag og behag, så der vil jeg ikke anbefale noget..!

/Niels

• #6   23. okt 2005 Tror der er oki Thomas os det jeg ville skyde på, men kender jo ikke til priserne hos jer i aalborg så smed lige lidt ekstra på for en sikkerheds skyld.. Kommer vel os an på hvor kompetent pilot man er! (o;

• #7   23. okt 2005 ...og nej, der er noget særskilt teori for mc'ister, da det ikke er som at køre med en madpakke på fire hjul!

/Niels

• #8   23. okt 2005 Ja det er rigtigt, Martin.
    Men nu må han da være rimelig godt informeret smiley

• #9   23. okt 2005 Tak for jeres svar smiley

GSX250R skal vel bare drosles onkring 8 hk ned, og så er den så at sige hvad man kan kalde "lovlig" for en nybegynder :)?

• #10   23. okt 2005 Niels Nemlig!!! (o; Øv er allerede træt af min madpakke!!! )o:

• #11   23. okt 2005 Ja det som GUD og os MC'ister ikke ved, er sku ikke værd at vide!! (o;

• #12   23. okt 2005 En god madpakke i DK koster på den forkerte side af 10 mio. så det gider jeg ikke. Jeg siger istedet velkommen til min elskede R1 anno 2006 til næste år, JUHU!!

/Niels

Ps. Ville have en Mercedes Mclaren SLR, men det ville banken ikke. Dumme bankfolk!!!

• #13   23. okt 2005 Ja det er forresten rigtigt, den skal lige drosles en smule. Det havde jeg lige glemt smiley

• #14   23. okt 2005 Uhhhh!!! Det er klart den fedeste kværn ever! R1 06 er nok så fed.. Tillykke med den.

• #15   23. okt 2005 Når tid er, så kunne jeg nu godt tænke mig en CBR 600 RR smiley

• #16   23. okt 2005 Ja tillykke med den lækker maskine, men ikke den lækreste ever, men det skal jeg jo sige!! (o:

• #17   23. okt 2005 Hvilken er da den lækreste ;)?

• #18   23. okt 2005 Men Niels hvad skal du gi i forsikring på sådan en, du er jo helt grøn!!! (o:

• #19   23. okt 2005 Kenneth en Kawa ZX10R er da klart den mest rå!! -GG-

• #20   23. okt 2005 Den er nu også lækker =)

• #21   23. okt 2005 Ja måske men ihvertfald Masterbike 2004/2005 (o;

• #22   23. okt 2005 Og så er det min bedste maskine ever!! (O;

• #23   23. okt 2005 Puha, overvejede en ZX10, men ville have max antal heste!!! Mht. forsikring så er jeg ved at finde ud af noget til omkring 20 k om året, men hvis det går helt galt, så skal jeg give i omegnen af 50 k om året. Det er de fordømte "R" som de ikke kan lide. Så nu får vi se, men dyrt, det er det. Og så flabet kører jeg da heller ikke...eller....!

/Niels

• #24   23. okt 2005 Niels hmmmm helt ærlig hvad vil du med de ekstra HK, du har hvad, 2 års erfaring på bike... LOL Du kan jo ikke engang udnytte 50 % af cyklens potientiale...

Koma

• #25   23. okt 2005 Hehe, det sir du jo. Men, lad os nu se. Har redet en X-11 i Sverige, pænt spas, så lad os nu se hvor meget potentiale jeg kan udnytte. Hvor intet vover du ved!

/Niels

• #26   23. okt 2005 Jeg kan ikke udnytte min max, men vil mene med min erfaring kan jeg til hver en tid køre dig agterud.. Men lad mig nu se den inde på din profil først, og så kan vi snakke videre!! Og din viden om MC eller rettere manglende viden skræmmer mig, du kan da aldrig sammenligne en X-11 med en R1!! Få du nu lidt erfaring ind i kroppen først os så måske skift til en i 600ccm supersport klassen.. -GG-

Koma

• #27   23. okt 2005 Du har 100% ret i at det er vidt forskellige cykler. Den ene er supersport, den anden er snarere sporttouring. Det er som at sammenligne et køleskab med en håndtaske. Det eneste der er "fælles" for de to cykler er næsten mængden af heste, men igen, X-11er meget tungere.

Men ja, lad os se, der er en vinter skal overståes først, så kan vi kigge på det (og ps, mangler ikke mcviden, bare så det er på det rene!!! Var bare total ringe til at forklare min sammenligning!)

/Niels

• #28   23. okt 2005 Jeg er frisk martin!!!!!! Du må sku godt køre fra mig på landevejene, jeg er altid med på noget spas, heldigt for dig at min kun kører 200km/t. så får du i det mindste set lidt af mit baghjul (:D) :D:D:D:D:D

Jo ik fordi der skal MANGE år til før man får lært trafikken at kende, kun hvis man er lidt langsom! Self. er der altid nogle nye overraskelser, men det tar satme ik 10 år at lærer!

Har kørt motocross siden jeg var 7, så din erfaring på vejene betyder jo intet hvis det er race i svingene det kommer an på, alle kan lærer at tage svingene, især på 2 år så!!! kommer helt an på personen der sidder på kværnen =)

ses derude!!!

• #29   24. okt 2005 Tim skovlunde... Ja og hvad så jeg har da os kørt motocross siden jeg var knægt, og må sige hvis du tager et svig på din gade mc som på en crossmaskine, så held og lykke (o: de to teknikker er jo langt fra hinanden!! Så drop dine karl smart kommentarer.. Tror de fleste herinde på mcgalleri vil gi mig ret i det er lidt meget at gabe over at gå fra en 250'er honda til en R1!! Uanset om i så har 20 års erfaring på jeres pocketbikes og knallert 45.. Måske der er en grund til forsikrings selskabernes høje priser!! Og 2 år.. Hvis det er nok til at gøre jer til komplette mc'ister så godt for jer, tror bare ikke på det!!

Koma

• #30   24. okt 2005 Og du er 18 år come on mand!! -LOL- Vent et par år og kom ind i kampen!! -GG- fordi du kan smide din 400ccm maskine rundt på de snoede veje gør dig ikke til verdensmester..

• #31   24. okt 2005 har selv 400cc'er og er selv 18 år men jeg må nu alligevel holde med "de gamle" smiley
    Man skal satme passe på ikke at blive for usårlig på motorcykel :S det kan gå galt meget nemt og meget hurtigt...... man skal have hovedet med sig hele vejen, det er det vigtigste !!!
    Vil selv have en 600cc'er eller en 750cc'er før jeg hopper op i 1000cc klassen...der er alligevel en pænt stor forskel på to mc'er der stortset vejer det samme, men hvor den ene bare har 100 hk ekstra på baghjulet !!!!
    Bare en mening smiley

• #32   24. okt 2005 dessuden så har cross ikke andet tilfælles med race på vejen end at gearne ligger ens smiley
    Gad godt se en god crosskører give en mc i supersportklassen noget gas på bane for første gang....tror ikke at der bliver sat nye banerekorder, lad os sige det sådan.!!

• #33   24. okt 2005 Kan se at meningerne er mange og forskellige. Ja, forudindtagethed har jeg hørt før (bla. troede ingen på at jeg kunne læse til ballonpilot som selvstudie, det var svært og giver kompetencer som flypilot (gider ikke uddybe). Er nu blevet skandinaviens, hvis ikke Europas yngste, så dem som ikke troede på mig, fik knappet sylten godt og grundigt!). Der er så mange der ikke tror på f.eks. en situation som min, årsagerne er mange, men dem om det. Det har I ret til, jeg gider bare ikke høre på det længere tid ad gangen, for det ender sku næsten altid med at jeg går storgrinende derfra.

Men nok om det, håber Kenneth fik svar på sine spørgsmål!!

...og kanon vejr, må næsten brænde det sidste af dækket af!

/Niels

• #34   24. okt 2005 Flot... Ballon pilot... Tager du pis på mig, eller er det seriøst, for undskyld sproget, hvad fanden har ballon pilot lige noget med at ku køre mc at gøre!! Selvtillid mangler du ikke ihvertfald, men det os dem der dør først derude..

Ballon pilot.. Igen helt sikkert godt gået (tror jeg) men intet med sagen at gøre, du har jo os et mc kørekort, men du er jo sikkert ligeså god som dem der har fløjet ballon i 25 år!!

Koma

• #35   24. okt 2005 Oki doki! jeg er da altid frisk på lidt race martin! du siger bare til!

karl smart? tag det lige personligt? Mener bare at fordi du har kørt i muligvis 11 år så behøver du jo ik ligge dig i svingene bedre? Ja kan desværre ik køre på en større maskine, betyder vidst heller ik lige så meget hvis man kører bane eller sving, ligger jo ik og kører 300km/t vel? Ligemeget om du så har en goldwing der slet ik er til at køre sving, men man gør det stadig hvis man vil! Så om det er på en 400 eller 1000 ccm du gør det på, det da lige flot?

batman

• #36   24. okt 2005 Og ja man skal da os have selvtilliden iorden? Ik fordi jeg kører over mine egne evner, men det betyder stadig ik at jeg ik kunne kører hjulene af dig fordi jeg har kørt 6 måneder, hvis man vil så gør man det og der er nogen der ik synes det er det værd at fyrer den af i svingene! Kan da os godt være du er så sindsyg at du giver mig hjul, så det jo bare super!! så har jeg en at følge efter jo! =)

• #37   24. okt 2005 Tim... Du misser pointen.. Prøv at hør dig selv, hvis jeg er sindsyg nok... dvs du siger selv du kører sindsygt!! Få den 400 ud på en bane istedet så du ikke skader andre mennesker eller vi skal læse om dig i avisen!!

Koma

• #38   24. okt 2005 1000ccm er mere eller mindre spild af penge på de danske veje. Der er ingen, og jeg gentager! INGEN der nogensinde kan udnytte den fuldt ud på landevejen. Og hvis de så kan... Ja så skal der altså minimum køres som ghostrider.

En 600 eller 750'er er en bedre kombination til DK's dejlige veje. Jeg ved det... har prøvet alle 3 slags på landevej!

• #39   24. okt 2005 Btw... en af grundene... En 600/750 tilgiver kørefejl. Det gør en 1000'er slet ikke i samme grad smiley

• #40   24. okt 2005 siger ik jeg kører sindsygt, det var bare et ord der faldt ind! kører friskt når vi nu kører friskt! dig der misser det!

• #41   24. okt 2005 Henrik regner da os selv med at købe en 750, muligvis en z 750!

• #42   24. okt 2005 Martin dig selv der starter med at sige "med min erfaring kan jeg sku give dig agter halløj derud" Ja men ok jeg er frisk på noget kørsel!!!

• #43   24. okt 2005 Tim Z750'eren er kanon. Jeg regner faktisk med at det skal være min næste smiley

Den kører bare som en drøm og efter jeg var ude og prøve en var jeg solgt.

• #44   24. okt 2005 Ja prøvede en her for et måneds tid siden, kørte den en halv time ca og det var pisse fedt, blev også overrasket et par gange, fed mc =) en sv 650 kunne også være på tale, bare for mange der har dem!

• #45   24. okt 2005 Satme da os underligt som tar det personligt og kører den ud, synes du misser lidt af det jeg siger!

suk

• #46   24. okt 2005 hehe, når alt kommer til alt, ja så er det jo føren og hans gaskontrol der bestemmer smiley Så teoretisk er en 1000ccm lige så god som en 125ccm, hvis det er det man vil ha til at starte med.

• #47   24. okt 2005 Ja netop, men der er jo det os jo smartest at købe en mindre en som begynder, for så er det jo at man netop kan give den det mere gas med mere kontrol over det når man har lært cyklen at kende, vil nok mene det tar længere tid med en større smiley

Men den z 750 der, den var sjov at køre på fordi man vidste ik hvad der skete når man lige gav det gas også trækker den jo lækkert hele vejen =)

• #48   24. okt 2005 Helt enig Tim.

Af erfaring kan jeg da sige at man arbejder dobbelt så meget på en 600racer som på en 750racer. Da jeg skiftede motoren tilbage til 600'eren kunne jeg godt mærke, der lige pludselig skulle arbejdes igen for at køre lige så stærkt som de andre. Og det sys jeg egentlig er sjovere end bare ligge i tomgang på en større cykel smiley

Og z750'eren... Den fik mig til at mindes mine dage på min Slider. Damn den kunne kastes rundt smiley Forresten kan du jo også bare smække en Z1000'er lige over i. Forudsat at du selvfølgelig har al elektroniken med smiley

• #49   24. okt 2005 Ja har prøvet en rs125 og en ktm 600 et eller andet dog med drosling og der er total forskel fra sådan 125 der og ktm den rykker asso bare lige med det samme!!

hehe ja nu er det ik fordi jeg har så meget forstand på at rode med cyklerne så, beholder bare det der er på smiley

• #50   24. okt 2005 Martin: Du misser pointen eller også skar jeg den ikke godt nok ud. Det handlede om at "bedrevidende" erfarne folk rystede på hovedet af mig, ligesom nu, men de fik ikke ret!!! Og jo, jeg er ballonpilot og om det er misundelighed, arrogance eller noget helt tredje der får dig til at reagere sådan, så er jeg fløjtende ligeglad, for sådan ligger landet og nogen har altså mulighed for at få sådan en mc som 20 årig!!! Mht. hvem der bliver knaldet i trafikken, så skæbnen ikke altid retfærdig, du kan køre pænt i flere år og alligevel dø, fordi en båtnakke overser dig.

Til slut, så synes jeg det her tager fokus væk fra trådens oprindelige hensigt og kan også klart læse mig til, at vi to aldrig bliver enige og sådan er det. Jeg får en R1 og du ryster på hovedet. Det gider jeg ikke diskutere!!

Fortsat god aften til jer smiley

/Niels

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. kørekort og diverse

Annonce