{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Gps. {{forumTopicSubject}}

Jeg er ude og kigge efter gps udstyr til mc'eren.
Jeg forestillede mig en eller anden form for pda og så et stykke software til. Hvilke software er bedst i forhold til pris osv.

Det skal ikke være en fastmonteret gps, bare en jeg lige kan hænge med et par elastikker på kåben.

Det eneste rigtige krav, er at det skal være "billigt" og fungerer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gps.
  • #1   24. okt 2005 en pda løsning vil være yderst påvirket af vejr og vind så er sgu ikke så smart til mc brug .. Skal det være noget skal det nok være en rigtig vandtæt model

• #2   24. okt 2005 Du kan købe en mobiltelefon med styresystemet Symbian60. Dertil kan man købe en bluetooth gps og et stykke software. Men problemet med denne er også, at den ikke er vandtæt.

• #3   24. okt 2005 PDA'en ville heller ikke være mit forslag.
    www.gps.dk
    gå ind under "outdoor" der er nogle billige nogen.
    ellers kan du kigge dba igennem

/
    Jesper

• #4   24. okt 2005 Super... foreløbig tak.

• #5   24. okt 2005 denne acer.
    Har han haft gode efaringer med denne?
    Jeg ser absolut pda. som en fordel, da den kan bruges til andet, end kun gps. Hvis den ikke er vandtæt, kan man helt sikkert lave den, på en eller anden vis.

Tak alle for konstruktive forslag

• #6   24. okt 2005 Jeg har en tomtom 5 licens, eller har i hvert mulighed for at skaffe mig en til fornuftig pris. Er der ligetil at afinstallerer det originale software og så installerer tomtom'en eller skal der en masse til?

• #7   24. okt 2005 man kan uden problemer hælde tt 5 i enhver PDA af nyerere dato ..

• #8   24. okt 2005 Du skal finde dig noget udstyr der kører med CF kort og ikke harddrive, da de ikke kan holde til de rystelser der er på en mc. i det lange løb. !

jeg har selv en garmin streetpilot på min og det spiller, og den er 100% vandtlæt.........og tro mig det bliver du glad for uanset om den sidder bag kåben..for våd det bliver den alligevel.

JEg var selv samme mølle igennem da jeg villle have det på min bike, og alle også garmin selv råder til at bruge præcis den model da den for det førte er vandtæt og direkte beregnet til mc. desuden findes der geniale bealf til at sætte den fast med og som er lige til at klikke af igen.-

og så har den sttemme styring som meget let kan indbygges i hjelmen. samt touch skærm..

I øvrigt hvis du købet en af de andre smarte gps der finde spå markedet som ikke er beregnet til mc og du bruger den til mc, så er der ingen garanti der dækker de skader der med 100% garanti sker pga. rystelser.

MVH
    Kenneth

• #9   24. okt 2005 - Kenneth.
    Rigtig mange tak.
    Du har helt sikkert ret i, der ikke skal være harddrive i en gps, der bliver udsat for så mange rystelser. Dette havde jeg ikke tænkt på, før du nævnte det. En sådan garmin streetpilot. Hvad står sådan en i?

Mvh
    Lars

• #10   24. okt 2005 Jamen det var så lidt, det var nu merer fordi det er sgu ærgeligt at bruge surt tjente kroner, på noget som ikke lever op til det du håber...

men jeg tror desværre den er oppe på omkring 7 kilo, for en ny, jeg fandt min brugt på dba.dk for 3 kilo inklusiv et 1 GB kort, det er stort nok til at jeg kan have hele europa pånær england i den på engang helt ned til husnummer niveau. og det er fedt syntes jeg.

jeg købte så et "ramm" mount beslag fra www.gps.dk, og til passede det så den sad præcis hvor jeg ville have den.. selve beslaget løb op i ca. 1000,- inklusiv holder.

Ang. Ramm mount så søg på det på google, der findes en masse sider der beskriver det.

MVH
    Kenneth

• #11   24. okt 2005 - Henrik
    Ingen kretik overhovedet.
    Mit primære krav er stadigvæk at den er billig.
    Jeg søgte lige lidt rundt og sådan en garmin er ikke just billig. smiley

Mvh Lars

• #12   24. okt 2005 - Kenneth.

Jeg var inde og lurer på www.gps.dk og billige er de absolut ikke. Men jeg kan godt se at det nok er det mest rigtige, hvis det virkelig skal virke.

Din model er en?

Med hensyn til CF kort, er de jo kommet ned i en HELT fornuftig prisklasse idag. Så det skulle ikke være et problem.

tak.

• #13   24. okt 2005 det er helt sikkert at det er ikke just billigt men det virker altså også rigtigt godt.

jeg siger IKKE at andet ikke virker jeg siger bare at man skal sikre sig at den er vandtæt den man nu beslutter sig for at købe. og at den kan holde til det, da der er mange flere rystelser på en bike end der er i en bil.

I øvrigt når man køber en sådanne som jeg nu har gjort så for du også beslag og komplet bilmonterings kit med i prisen, så der kan den også bruges jo.

I min profil kan man se hvor mit holder sidder placeret, på det billed hvor man ser lige ind i kåben forfra, den sidder lige midt i... og det er det geniale med det ramm mount system at den kan ved et klik justres rundt hvor man vil have den. og den sidder ikke i vjen for nogen af urerne ellers.....

MVH
    Kenneth.

• #14   24. okt 2005 Min model er en 2610, det skal det være da det er den eneste der ører på CF-kort.

den der hedder 2650 er på harddisk....

Og ja det er rigtigt at selve cf-kortene er blevet helt rimelige i pris nu.

MVH
    Kenneth

• #15   24. okt 2005 jeg kan tryg anbefale en garmin quest.. den er vandtæt og ret præcis. den koster "med beslag til mc".. ca 5700 kr.. og det er pengene værd.. jeg kører selv med sådan en

• #16   4. nov 2005 Saa lige i Motor at TomTom kommer med en speciel MC navigator der hedder "Rider".

Kommentér på:
Gps.

Annonce