{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Cigaret-stik fra batteri {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har været ude og investere i en forlænger til cigarettænder, som jeg vil mointere på min motorcykel.

Jeg har endvidere købt en sikringsholder til fladsikring, samt nogle kabelsko.

Men mit spørgsmål er:
Hvor skal nullen monteres? På batteriet eller til stel? Hvad er bedst?

Og er der andre ting man skal være opmærksom på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cigaret-stik fra batteri
  • #1   11. jul 2008 Du skal jo alligevel trække plusklablet helt fra batteriet, så jeg ville sætte stelkable på batteriet også.

Sikringen skal sidde så tæt på batteriet som overhovedet muligt!

• #2   11. jul 2008 Tak

Og den aftapper ikke batteriet for strøm når der er konstantspænding til den? Der er jo ikke noget forbrug på, så det burde vel ikke have noget at sige?

• #3   11. jul 2008 Den dræner ikke batteriet når der ikke er noget forbrug.
    Strømmen forsvinder jo ikke bare ud i den blå luft.

Nu ved jeg ikke hvilken type stik du har fået fat i, men til brug på mc er det en rigtig god ide at have et at de stik med en gummihætte så du slipper for fugt.

• #4   11. jul 2008 Bare nysgerrig - er strømudtaget til gps, roterblink, kølebox, kaffemaskinen, DVD, mobil lader eller bare som cigarettænder?

Lau (hvis bil er udstyrret med op til flere ekstrastik til den slags, når familien skal på ferie)

• #5   11. jul 2008 Jan, hvis man har en mere eller mindre fast strømsluger i stikket som f.eks navigation er et relæ en god ide. Men hvis der er for at lige kunne få strøm til f.eks en pumpe til luftmadrassen ville jeg ikke sætte relæ på.

Thomas, ja havgus kan godt give lidt problemer, derfor er et vandtæt stik en rigtig god ide... Og så lige sørge for at montere det så der er noget hældning på... Det er ikke en god ide med et åbent stik der er kombinaret med en nedbørsmåler.

• #6   11. jul 2008 strømudtaget er til GPS, og til luftpumpe.

• #7   11. jul 2008 Morten H: Hvor har du købt stikket? Ved man kan få det i Biltema, men hvor ellers?

• #9   11. jul 2008 Jeg har købt min hos harald nyborg. Tror vidst jeg gav 30 kroner...

Det hele er monteret nu, og fungerer glimrende.
    Der er dog ikke en hætte til stikket, så jeg satser på den ikke bliver våd..:)

Kommentér på:
Cigaret-stik fra batteri

Annonce