{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

mc fra ukraine. {{forumTopicSubject}}

jeg overvejer at købe en mc fra ukraine.
der er ukrainske papirer på den og den har været indreg. der.

den er ved en dansk køber her i danmark.

jeg er selvfølgelig klar over jeg skal betale afgift og for syn/indregistreing...

men spørgsmålet er:

skal jeg betale TOLD og MOMS af den maskine når den står i danmark??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc fra ukraine.
  • #1   11. jul 2008 hmm. jamen det lyder jo godt. hvordan kan jeg se den er fortoldet?
    er det et papir for sig eller noget skat har skrevet på den reg.attest der medfølger?

• #2   11. jul 2008 jeg har fundet det her fra skat:

Fra andre lande
    Ved indførsel af brugte biler fra andre lande end EU-lande skal der normalt betales told og moms. Tolden er 10 pct. og beregnes af fakturaprisen plus fragt og forsikringsomkostninger.

Momsen er 25 pct. og beregnes af fakturaprisen plus evt. told, fragt og forsikringsomkostninger.

Brugte biler, der har været registreret i et land uden for EU, kan i visse tilfælde indføres toldfrit eller til en lavere toldsats end den, der normalt skal betales. Spørg et skattecenter om de mere præcise regler herfor.

måske jeg skulle ringe til skat mandag. eller er der en der kan fortælle mig hvordan jeg kan tjekke helt ekstakt at der er blevet betalt told?
    altså om papiret er særskilt eller hvordan.

• #3   11. jul 2008 okay. så er jeg med... fino.. så tror jeg jeg har styr på det....

enten skal den være fra et EU-land eller der skal være betalt moms og told...

• #4   11. jul 2008 Lad være med at købe den hvis ikke den har været indreg. tidligere i et EU land.
    Hvis ikke den har det, kan den ikke indreg. men kun bruges til reservedele pga. forureningskrav, den skal opfylde Euro 3 kravene.
    Hvis der er en dataerklæring på den der siger den opfylder normen til Euro 3 , er det ok.

• #5   11. jul 2008 jeps... det emd euro 3 er jeg helt med på... ikke noget problem der.

• #6   11. jul 2008 det er en magen til den her jeg har kig på. bare årgang 84....

• #7   12. jul 2008 Jo jeg mener det helt seriøst !!!
    En bekendt har lige hentet en VTX1800 i Tyskland, problemet er bare at den aldrig har været indreg. i et EU land.
    Den kommer direkte fra USA til Tyskland.
    Han var til syn med den idag og måtte køre hjem igen, de sagde at han kun kunne få den godkendt hvis han kunne fremskaffe en data erklæring på den.
    Han prøver nu at kontakte importøren i DK, men lur mig om det lykkes-jeg tror det ikke

• #8   12. jul 2008 Lytter lige lidt med. For har en tysk mc jeg skal betale afgift på. Men ved ikke noget om hvad den er solgt for i tyskland eller om der er betalt told på den. Har kun den tyske reg.atest og slutseddel på af jeg har købt den af en gut i tyskland.

• #9   12. jul 2008 Thomas J:
    Hvis du har en tysk reg. attest er der ingen problemer.
    Tyskland er jo et EU land

• #10   13. jul 2008 Ok tak
    Blev lige urolig

Kommentér på:
mc fra ukraine.

Annonce