981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

er en R6 en god el skidt begyndercykel er en R6 en god el skidt begyndercykel

heysan, er meget tæt på at købe en R6... Men er "kun" 21, og ved ik om det er usmart og investere i sådan en som begynder cykel, eller om man skal starte med noget lidt mindre... den er jo dyr, både i invest, men os forsikring..
Er det skidt og sæt sig i gæld i sådan en??

mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er en R6 en god el skidt begyndercykel
  • #1   13. jul 2008 ja gæld er aldrig godt..... det er dyrt og være fattig... men jeg ville nok købe en billigere cykel der var til og forsikre...

• #2   13. jul 2008 en R6 er bestemt ikke nogen begynder cykel smiley Men det er en af de bedste 600 kubik cykler man kan få! Selvfølgelig kan man køre på den som nybegynder. Man skal bare være forsigtig når man drejer hanen i bund og kommer op på hastigheder man ikke er vant til

• #3   13. jul 2008 Jeg er bar faldet fuldstændig for den.. den er møg fed, og det er rigtigt, det er en kraftfuld maskine man ska ha respekt for, det har jeg os..
    det er nemlig bar det om det er værd og sæt sig i gæld for.. smiley

• #4   13. jul 2008 Chancen for at du laver en bummert som nybegynder, er jo så høj som den kan være, og det er jo både surt og dyrt at lave skrammer på en dyr cykel, så det er ihvertfald en risiko du kan tage med i betragtning.

• #5   13. jul 2008 -Cartman-

det nemlig det, folk sir.. så gør det dog, har undersøgt forsrikring og det hele, hvis jeg ska ha den kan jeg nemlig hente den i morgen... smiley

• #6   13. jul 2008 Sebastian K.. det må du da.. Den koster 18.000 svimlende tusinde om året... smiley
    Men har så beslutet mig for at ska det være, så kan jeg lig så godt gøre det, jeg for min drømme cykel, og jeg ska alligevel starte et sted... ved det er den dyre ende jeg starter i, hehe... men man ska os følge sine drømme, ik. smiley

• #7   13. jul 2008 Ja, det er dumt at sætte dig i gæld, pga. den cykel.
    Men det kommer jo også an på hvad du tjener. Hvis du er studerende er det nok ikke så smart, at sætte sig i gæld smiley

• #9   13. jul 2008 MR300 S "TEAM BASTARDS TINKY WINKY" : så sandt - så sandt - køb den NU - mens det er sommer

• #10   13. jul 2008 Sikkert en super fed cykel....
    men synes også prisen skal med i billedet...hvis det er din første cykel, kan du jo sagtens starte billigere ud (naked 600 ccm klassen), se om hvor meget du kører og så efter et år eller to købe cyklen som passer til dine behov....

personligt kører jeg kun for hyggen skyld dvs weekend og små hyggeturer, og der vil 18k om året i forsikring altså tage lidt af fornøjelsen af det...

men hvis har kassen, og er sikkert på du kommer til at bruge og nyde en R6, så skal det nok blve en succes...

• #11   13. jul 2008 Okay, takker gutter.. der fik jeg lige gejsten... smiley jeg er udlært, så finanserne rækker fint...
    Jeg må eje den... smiley

• #12   13. jul 2008 Det koster at ha det sjovt !!! smiley

• #13   13. jul 2008 Perfekt ordsprog.. smiley haha

• #14   13. jul 2008 Jeg ville nok starte med noget som er billigere at forsikre, men som stadig giver god køreglæde . Måske sv650, cbr600 f2/f3. Man behøves ikke at starte med at købe drømmecyklen og man kan sagtens have det sjovt for mindre penge. At ydnytte mcèns potentiale er den største udfordring og du kommer ikke til at kede dig med mogen af overnævnte modeller, bare min mening.

• #15   13. jul 2008 18.000 i forsikring om året ?? Så skal den fandme også kunne lave kaffe.
    Drøm eller ikke drøm, det havde jeg personligt sgu ikke gadet at give,
    Det er lige 1500 oveni måneden plus HVIS du skal låne til mc'en så skal du vel af med minimum 2000 om måneden. Så er det at håbe at du bor hos de gamle, eller har en god indkomst for at skulle have penge i overskud til resten af måneden.
    Fordi man har en drøm så behøver man ikke udleve den med det samme, uanset hvor let andre folk kan rådgive dig til at bruge dine penge. Drømmen er der også næste år eller året efter.

• #16   13. jul 2008 Jannick P - Fine råd du har fået - tyg lidt på dem og vurder igen - hvad DU vil - du kan risikere at tabe en hel del på mc'en, hvis du fortryder købet - og der er vel også rart at ave råd til andre fristelser her i livet, eller NOT?

• #17   13. jul 2008 Jeg ville ikke af med 18.000,- om året for en forsikring. Det er alligevel 72.000,- du har betalt i forsikring når du bliver 25 år og kan få en billigere forsikring; det er udbetalingen på en ny mc. Startede du på noget som en SV650s kunne du have små 50.000,- mere at betale med om 4 år og skulle låne knapt så mange penge og betale knapt så mange renter.

• #18   13. jul 2008 I realiteten kan du vil starte på alle Cykler fra en Jinlun 125.. til en ZX10´er.

Men hvorfor bruge en formue på en cykel, hvor du som begynder, måske kun kan udnytte 20% af dens potientale. dvs. du finder aldrig ud af hvad den entlig kan...Men selvfølglig hvis du lægger dig i selen, bruger hovedet og kommer på en masse trackdays så skal det da nok komme hurtigt, men det kræver commitment fra din side.

Jimbo.

• #19   13. jul 2008 det er kun din egenbegrænsnig der bestemmer om den er for vild til dig som begynderged.
    om du kører på en mc der går 0-100 på 3 sek eller 7 gør sgu det samme hvis ikke man kan kontrollere sig selv!!
    Held og lykke med det mester;)

• #20   14. jul 2008 Her er en lang, men rigtigt fed tråd om sportbikes vs. beginner bikes:

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=151947

Kommentér på:
er en R6 en god el skidt begyndercykel

Annonce