{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

rud o
rud o
Tilmeldt:
12. dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94

Endnu en. {{forumTopicSubject}}

Har lige set på TV2 at der er endnu en motorcyklist der er omkommet, det lader til at han har overset en svingende bil. Og hvor tragisk det end er må jeg bare have dette ud. I går kører hele familien mig selv inklusive, i Nissanen til Slagelse. 80 Km/t i en lille kø- en circa 7-9 biler. Jeg tjekker jævnligt sidespejlene og alligevel, lige med et kommer der en idiot der overhaler hele striben du. Han kørte nok 160. Hold kæft et chok jeg fik. Og så i dag. Vi kommer fra golfbanen i bil. 60 Km/t´s begrænsning- fruen er bag rattet. Så kommer der en SV 1000 blæsende udenom og ind foran, bremser hårdt op så vi også må bremse rimeligt hårdt op, og så kører han til højre ned ad en lille villavej med pænt hammer på. Hvad fanden sker der, dør der ikke nok? Det er farligt nok derude uden at man behøver at medvirke selv. Og hvad tænker andre ikke om mc´ister generelt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en.
  • #1   13. jul 2008 tja jo og

  • #2   13. jul 2008 Hvad andre tænker ?? Lige præcis mit ærinde i denne tråd http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=88812
    Ikke at det falder i god jord at give udtryk for, men jeg har bare skrevet min ærlige mening.


  • Mathias N
    Mathias N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #6   13. jul 2008 Don T: Jojo det har du vel på sin vis ret i, men man er nu nødt til at tage en smule hensyn til det.
    Lovene i det her land bliver jo ikke altid rettet ind efter hvad der er mest sikkert, eller hvad der ville have størst effekt på virkeligheden (eller statistikken)
    De bliver til tider også rettet ind efter hvad hr-og-fru-danmark mener, eller måske rettere, hvad lovgiverne tror de mener.
    Så hvis alle dem i Danmark, der ikke selv har en MC (og et par af dem der har) er enige om at alle MC'ister kører som død og helvede og derved selv er skyld i alle færdselsuheld der sker på vejene, ja så kan vi nemt komme til at se stramninger og forbud der vil gøre det mindre sjovt at være MC'ist.
    Selvom man jo egentlig ikke kan lovgive sig ud af problemet, da dem der måtte køre som død og helvede jo bryder de eksisterende regler, kan det vel dårligt nytte at lave nye og håbe på at de ikke også bliver brudt.
    De eneste der har noget ud af det er lovgiverne som så kan vaske hænder og sige at de har gjort noget.

    Du ved det sikkert allerede, men ellers. Kig dig lidt omkring og se hvor mange af vores samfunds-regler der kunne puttes i den kategori jeg lige har ridset op her.. det er skræmmende.

    Så helt ligegyldigt er det altså ikke, men jeg kan da sagtens se hvad du mener, og skulle man leve hele sit liv efter om man nu kunne komme til at støde en af dem med blød hat, så ville jeg sq også hoppe ud fra den første bro jeg kunne komme i nærheden af. Men der må vel eksistere et kompromis et sted imellem de to ting smiley

    Sikke en smøre for så lidt, nu skal jeg nok være stille.


  • #7   13. jul 2008 enig rud generelt er der for mange tåbelige mc ister i trafiken og lige uden for min dør kommer de tit med fuld skrald forbi selv om jeg hæver min hånd fortsætter de med samme hastighed og tænker sikkert at jeg ikke skal bestemme hvor hurtigt de må køre men det kan jo være der en dag render en hund eller hest ud på vejen og narren på mc ikke for stoppet og ryger af så skulle han sgu nok have sænket farten så kunne det være han kunne have nået at bremse.........tag på bane hvis i vil give gas

  • #8   13. jul 2008 tror desværre også der er nogen der ikke fatter det... jeg får tit at vide jeg kører som en kælling og er tit den sidste der når frem, men nul skader og elite status kommer ikke af sig selv,og når der er børn derhjemme, ja så må de sgu køre som de vil, hellere komme frem i et stykke, end ikke komme frem.... kører trods alt dagligt på mc til arbejde og afleverer den mindste i skolen, så kan ligeså godt lære at køre moderat.

  • rud o
    rud o Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
    #9   13. jul 2008 "Motorcyklist pløjede cyklist ned". Det står netop nu at læse på TV2.dk og selv om det lader til at det var den ældre cyklist der kom for langt ud på kørebanen ifølge TVavisen, så lyder det ikke rart i mine ører. Cyklisten er død og motorcyklisten er i livsfare. Det går rigtigt godt!!

  • #10   13. jul 2008 Fuldstændig firkantet:

    mellem en trediedel og halvdelen af de drræbte MC.ister er slet og ret blevet overset. Skal vi have seriøs opmærksomhed fra vore medtrafikanter, så nytter det ikke at et antal ambassadører for MC-ister igen og igen agerer tåbeligt.

    Det er som med ale andre referencer en eller to dårlige for 200 gode til at blegne - og Don T - som redder burde du vide alt om dette.


  • #12   14. jul 2008 Don T-----> Er du gode venner med dem fra tidligere jagtvej 69? Lyder lidt sådan smiley

  • #14   14. jul 2008 Jeg siger bare - vi skal tænke os om.. Hvis rygere røg udenfor, eller havde taget mere hensyn, var der nok ikke kommet en rygelov..

    Hvis vi MC'ister ikke løser dette selv, bliver det løst for os..!

    Er træt af at læse at idiotn med campingvognen, eller spasseren i lastbilen gjorde dit og dat... Tror i virkelig selv på at folk kører for at slå os ihjel?? Og hvad så om vi har ret eller ej, det giver ikke førlighede, eller livet tilbage.. Vi er den bløde bilist, og bør køre derefter!!!

    Bevares, jeg giver selv gas, og det vil de fleste der har kørt med mig bekræfte, men syntes selv at jeg vælger stederne jeg gør det med omhu. Men skal også være den første til at indrømme - ja jeg har også overset en motorcyklist når jeg har kørt bil.. Har de fleste ikke det??

    Vi er mindre, og er lettere at overse - indse det, og lad os selv passe hvilke love og regler der skal være, og lad det næste år være det hvor der er færrest MC'ister dræbt. Det er vist for sent i år..


  • #15   14. jul 2008 N.B.

    Hvordan kan vi forresten forvente en billist ved hvad vi oplever på en motorcykel, eller hvad de skal være opmærksomme på.??


Kommentér på:
Endnu en.

Annonce