2.772 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fodbremsen "tager ikke fat"..... Fodbremsen "tager ikke fat".....

Lille mors SV650S kører ikke særligt meget. Men da hun skulle ud og have en tur forleden, ville fodbremses slet ikke tage fat. Når man trykker bremsepedalen ned, sker der intet.
Der mangler ikke bremsevæske. Forbremsen virker fint..

Skal jeg til at lufte bremsen ud eller hvad kan jeg gøre....For 1 måned siden virkede den fint.

Er der andre som har været ude for det samme ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodbremsen "tager ikke fat".....
  • #1   14. jul 2008 Du har ikke kommet til at sprøjte kædespry på skiven.. der skal ik så mange dråber til...

er der bremse klods belægning på......

ellers luft ud...

mvh

• #2   14. jul 2008 brug forbremsen !

men bagbremsen er god at have i lyskryds.. prøv at kør et stykke hvor du holder tryk på bagbremsen,.. det kan være den simpelthen lige har noget belægning der skal slides af..

prøv også at tøre skive af med noget affedtende (sprit)

• #3   14. jul 2008 Turbo...

Burde den så ikke bremse lidt.. og så hænge... og ikke slippe igen..... her er der jo ingen virkning fortæller han . .

• #4   14. jul 2008 Han skal jo frem ..... og ikke bremse.. det er derfor ... lol lol

mvh

• #5   14. jul 2008 Takker for alle de gode bud på hvad som fejlen kan være. Jeg kigger på det idag efter job og "lufter" nok ud.
    Og
    "peter S" ideen med at sende "lillemor" ud og køre med een defekt bremse tiltaler mig nu ikke. Man kan jo sige at der er en grund til der er BÅDE fod- og håndbremse smiley

• #7   14. jul 2008 Jeg har lidt det samme problem.. jeg har helt nye klodser på min men den virker stort set ikke... kan lige blokere hvis vejen er fugtig eller jeg virkelig smadre den i bund ved lav fart... det skal siges at vi er kommet frem til det er en stål bagskive.. og der er lige kommet nye pakninger i kaliberen men det hjalp ik på det.. har en ide om det er hovedcylinderen der ik virker som den skal men har ik noget at bygge min mistanke på

• #9   14. jul 2008 Hvor mærkeligt det end lyder.... lidt blæsevejr... lidt forkert vinkel på kædesprey flasken.. ups lidt kæde -fedt på skiven. og den virker ikke.....

affedt skiven inden kørsel.... tag klud og væske med på tur. brug bremsen flittigt, affedt tit .... hvis du kan mærke forskeld efter nogen tid , så er du på rette vej...så forsæt indtil den er optimal...

mvh

• #10   14. jul 2008 Jeg vil nødig undvære min bagbremse, fejl kan opstå på forbremser. og ved bykørsel er den nu meget rar at ha, og med passager rigtig rar at ha.

Kommentér på:
Fodbremsen "tager ikke fat".....

Annonce