Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  færger og motorcykler?
  • #1   20. jul 2008 De fleste færger har fastspændings-remme til mc. Du bliver placeret langs væggen og skal selv stå for fastspænding. Et lille fif, er at lægge dine handsker imellem remmen og mc´en, så undgår du evt. slidmærker på sædet eller hvor du nu spænder den henover.

God tur

Mvh Rune

• #2   20. jul 2008 Hej Rune,

Fint, tak for tippet. Det prøver jeg og håber det bedste smiley

\Jesper

• #3   20. jul 2008 Yep, som rune R siger. Der er sådan nogle ko øjer ude i siden på færgen, som du spænder skidtet fast med.

• #4   20. jul 2008 odden / æbeltoft ved jeg der er... hentede en cykel med en kammerat for et år siden

• #5   20. jul 2008 Yes, det er ingen problem. Jeg har været med stenaline fra Frederikshavn til sverige. der var det ingen problem. der var gode rimme/stropper. Men jeg har også været med Rødby til Puttgarden. På den overfart sad jeg på min kværn under hele overfarten, fordi at stropperne ikke virkede. Personalet på færgen var ikke ret forstående overfor problemet og de brokkede sig meget over at jeg ikke ville forlade bildækket under overfarten........ På fredag skal jer med molslinien til sjælland og der regner jeg med at der ikke er problemer..... Men ta dine egne forbehold, og evt bliv på bildækket smiley
    Go tur.....

• #6   20. jul 2008 i søndags var jeg med grenå-varberg. Der havde de nogle store gummikiler. en foran fordækket, en bagved bagdækket og en blev kilet ind mellem udstødningsrør og skibsdækket midt på cyklen.
    På hjemvejen var jeg med gøteborg-frederikshavn - der stod cyklerne bare frit.

• #7   20. jul 2008 jeg har været med 2 gange, begge gange frh - göteborg og tilbage igen.

Der satte vi flot maskinerne i gear, holdt forbremsen inde også lå vi en af de store kloder som lastbilerne bruger til deres hjul ind på højre side af kåben så mc'en heller ikke kan falde til den side.

Er virket uden problemer.

(var en svensker som fortalte mig det og han havde en zx12r han havde gjort det sådan MINDST 40 gange sagde han, og aldrig sket noget endnu.)

• #9   20. jul 2008 Jeg har sejlet en del gange med ystad-rønne, der er både gummikiler til dækkene og remme til fastspænding af mcèn, og matroserne hjælper gerne.

• #10   20. jul 2008 Har lige været på Læsø uden problemer - en venlig personale lagde en rem over, og fortalte med et forholdsvis skævt grin, at ugen i forvejen var den ene af to bmw´ere væltet under overfarten! (dem med sidetasker og blålys!)
    Men Hals!
    hvis vi ikke tilfældigvis alle mand havde siddet på maskinerne var det endt med en stak Intrudere og Viragoer filtret ind i hinanden, da skipper for fuld drøn hamrede ind i bolværket! tror han var ved at justere sin GPSér!....
    -Q

• #11   20. jul 2008 På færgen til Bornholm skal man så samtidig være OBS på at der ingen forsikring der dækker hvis din mc vælter eller der sker noget med din bil for den sags skyld. Det har de ingen forsikring der dækker. Så er uheldet ude må man punge ud selv

• #12   20. jul 2008 Ved ikke om der er andre færger der også har sparet den forsikring væk. Nej har heldigvis ikke prøvet det selv. Men det var fremme i pressen for et stykke tid siden at de ingen forsikring havde mod sådan nogle skader. Det var på eget ansvar at bil/motorsykkel stod på vogndækket

• #13   20. jul 2008 Husk, at man ikke skal sætte sin MC på Centerstøtten.... Den står mere stabil med sidestøtten og en strop over sæddet...

• #14   20. jul 2008 Erling: Jep... Et andet godt fif: Når færgen er ved at være i havn, skal du ikke sætte dig op på motorcyklen, før den ligger helt stille, klar til at lodse... Der sker nemlig det at færgen kan rykke lidt fra side til side når den lægger til, og hvis du sidder oven på, er det ikke sikkert at du kan holde den, når det rykker... Meget bedre er det at stå ved siden af MC'en med SIDE-støttefoden ude, og bare holde fast i den. God tur.

• #15   21. jul 2008 Hej tak for alle indlægene

Jeg tog færgerne, Fynshav-Bøjden og Spodsbjerg-Tårs og hjem i dag - Det gik rigtig fint. Spodsbjerg-Tårs er der specielle pladser til MC'erne hvor en strop ryger over cyklen og fast i et øje i dækket (altså det på skibet).

Fynshav-bøjden, der imod er det ikke lige så åbentlyst - men fik at vide at jeg bare skulle bede om hjælp. Dvs. jeg brugte ingen stropper på denne færge og den stod fint på center støttefoden.

Der er nogle indlæg med center eller side støtte fod - min FZ6, hælder den ikke så meget på side støtte foden. Så derfor brugte jeg center støttefoden, hvor der skal en del til at vælte den. På andre cykler kan det være at den er forholdsvis smal og står bedre på side støtte foden. Andre har kun side støtte foden...

Godt fif med handsker eller en gammel t-shirt til at beskytte sædet og med at holde godt fast i cyklen indtil færgen er helt på plads, eller bare lade være med at gøre den fri indtil.

Ellers kan en medbragt strop være fin, til at sikre centerstøttefoden. f.eks til forgalfen, så står den bare og danser i stedet for at ryge ned.

Derfor kan jeg varmt anbefale at man tager sin cykel med på færgen smiley

• #16   21. jul 2008 grunden til at det er bedst med sidestøttefoden er, at hvis MC'en er spændt fast over sædet på centerstøtte, og den så vipper frem af centerstøtten, så er den ikke længere spændt fast, og vælter....

På den sidestøttefod, spænder man den ned I mod støttefoden som der skal noget mere til og få til at vippe op, og dermed fjerne støtte....

Kommentér på:
færger og motorcykler?

Annonce