{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Ferie {{forumTopicSubject}}

Vi vil for første gang prøve at tage mc på ferie men er lidt i vildrede med planlægningen.
Er der nogen der kan hjælpe mig.
Hvor langt er fornuftigt at køre pr dag , vi skal 2 afsted på en cykkel og starter her hjemme fra den 7 eller 8 august og vil til Kroatien.

Håber nogen der ude kan hjælpe

Med venlig Hilsen
Alan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferie
  • #1   20. jul 2008 Det kommer meget an på maskinen I skal køre på og trafikken sydover. Desuden skal I bestemme om der skal køres motorvej, landevej eller en kombination på turen derned.
    Mine erfaringer med lange ture er blandt andet 2x gange til Frankrig på motorvej.
    Man skal ikke køre for stærkt, da det trætter for meget at ligge konstant i overhalingsbanen. Ved cirka 130 km/t ligger man og føger midterbanen på en 3-sporet på autobahnen og det er langt mere behageligt.
    Pauser cirka hver time - det behøver ikke være lange pauser, men det er godt at få strukket benene og få rettet op på væskebalancen. Drik masser af vand, men sveder mere end man lige skulle tro.
    Antal kilometer afhænger af utroligt meget, så i stedet vil jeg sige at man nok ikke bør køre mere end 12 timer ad gangen, 8-10 timer er bedre. Som eksempel kørte vi en af dagene 600km på 12 timer ned til Frankrig (masser af trafik og 40 graders varme), men tog godt 1100km på 11 timer på vej hjem (let trafik og 20 grader).

• #2   20. jul 2008 Forleden kørte jeg ca. 400 km på 3,5 time. Altså på mc.

No problems...

• #3   20. jul 2008 skal i hurtigt derned, og så holde ferie når i kommer frem,eller skal i nyde turen frem og tilbage, også....kører i på en sport mc eller en god gammel tiger 500 eller .. eller.... der er mange ting der spiller ind, og er i gode til at finde vej osv osv .. svar på nogle af de ting og i vil blive over hældt med gode forslag ... og overvej at køb en GPS, det kan være en super hjælp

mvh

• #4   20. jul 2008 -Bonneville
    Der er stor forskel på 400km og 1000km på en dag, så det er ikke bare "no problems", slet ikke når man kører i tæt trafik på autobahnen.

Jeg kan forresten allerede nu advare mod vejbanen ved Hamborg. Det vil nok tage en time at komme igennem, så en alternativ rute omkring der kunne være en mulighed.

• #5   20. jul 2008 Jeppe.
    Hvad fanden taler du om. JEG kørte 400 km og det var "no problems". Det må jeg sgu da bedst selv vide om jeg synes det var.

At du synes at det er anstrengende, at køre 1000 km er da fair nok..

Mener jeg..

• #6   20. jul 2008 -Bonneville
    Jeg tror du misforstod mig. 400km er ikke det stor problem, det vil jeg give dig ret i. Der er bare stor forskel på en så kort distance og så f.eks 1000km km eller de knap 2000km til Kroatien. Det kræver mere forberedelse og omtanke, så man ikke bliver for træt og dermed øge risikoen for en ulykke.

• #7   20. jul 2008 Du kan køre med tog fra hamborg til müchen hvor mcen bliver spændt på toget.

Skrev til en her inde og det kostede 2500 kr for en MC og 2 personer. Og han skrev at det ville være det samme som hvis de skulle ind og overnatte + benzin og dækslid. Så har selv overvejet det når jeg skal på ferie smiley

• #8   20. jul 2008 Går der så ikke en del a charmen ved at tage på mc ferie...

hvis man gør det.... det ville jeg sku ik gører...

my 5 cent

• #9   20. jul 2008 jeppe (amager) A

Takker for dit svar det kan mand da Bruge til noget. Lyder til at du har prøvet det et par gange før, Vi har købt en Honda CBF600 A årgang 2008 og vi regner ikke med at køre med mere en 130 km/h da jeg kender en del til at køre igennem Tyskland men i bil.

Vi ville køre til Østrig på en dag men er bange for at det bliver for langt ca 1100 km. men er det totol tosset at regne med to overnatninger på vejen der ned ca 750km hver dag.

Og toget fra hamborg til Muchen koster 3200 kr for en sove kupe så det har vi droppet .

Hilsen Alan

• #10   20. jul 2008 Henning F
    Takker for dit svar...

Alan

• #11   20. jul 2008 - Alan J
    Når jeg kører sydpå, så regner jeg altid med 2 overnatninger. Kan man nå det med 1 overnatning, så får man en dag gratis dernede. Kører man fredag/lørdag i højsæsonen er der meget trafik i Tyskland, men på hverdage er der meget mindre tryk på (der er dog rigtigt mange lastbiler, da de ikke må køre i weekender).
    Tillykke med den nye mc, det er en fin touringcykel.

Kommentér på:
Ferie

Annonce