Bell Qualifier DLX alternativ ? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens !
Jeg har efterhånden haft lidt forskellige hjelme ( shark, X-lite, Nolan, scorpion mv ) og har aldrig fundet en hjelm der passede perfekt - lige indtil jeg prøvede og købte min nuværende hjelm , Bell Qualifier DLX Mips med protint visir. Den passee mig bare spot on i en str M , og modsat alle andre hjelme jeg har prøvet, så syner den heller ikke så stor når jeg har den på.
Så alt godt, lige bortset fra… den støjer. Der er alt for meget vindstøj i den
Ville derfor høre, er det andre som har eller har haft denne hjelm , og hvad købte i istedet for ? Hjelmen skal jo passe til hovedet så måske i kender til en hjelm med samme pasform og kan give et hint ?
Pft. for hjælpen
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.914
Hvad andre har af erfaringer med hjelme, kan du ikke bruge, hvis ellers ikke de kører på samme cykel og har samme højde.
jan 2025
Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 5
Så skal man bruge sine AirPods , men tænker det er svært at få det til at sidde ordentligt når man tager hjelmen af / på - det var også forhandleres råd. Men ellers havde han jo nok heller ikke solgt et dobbelt intercom til 3500kr
jun 2004
AudioNova Drive Pro.
De virker super og man mærker dem stort set ikke. Alm. skumpropper er også fine, men kan i mit tilfælde være lidt mere bøvler at få til at sidde ordentlig.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.864
jan 2025
Så vil jeg da undersøge lidt omkring dem og købe et sæt til mig og fruen. Troede ikke man kunne høre intercom hvis man havde sådan et sæt propper i. Synes i øvrigt ikke sena spider kan skrues specielt højt op, men det er nok fordi der er så meget støj i hjelmen. Måske hjælper det med ørepropper - det skal prøves !
Tak for hjælpen guys
jun 2008
jan 2025
jun 2008
jan 2025
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 34
jun 2004
jan 2023
Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 68
Så stor opfordring til at finde et høreværn, der virker på dig, og som du har nemt ved at bruge. Det må være vigtigere end at samtale eller lytte til alt muligt uvedkommende
MEN tilbage til det primære: hvad fremkalder "din" støj?
På mange mc med kåber opstår markant større støjniveau omkring styrthjelmen.
Hvis der er kåbe eller vindskærm på din mc, så prøv på næste tur at sætte hastighed omkring 80-100 km/t, gerne modvind, Fornem lydtryk/støj i din normale siddeposition. Prøv at rejs dig langsom op til stående position. Sker der ændringer.
På min BMW R100RS blev jeg så træt af larmen, at jeg har pillet kåbeglasset af. Det skæmmer motorcyklen og folk tror, at jeg har været i asfalten. Men lydtrykket blev mindre.
Årsagen kan også komme fra sprækker eller andet på din hjelm (kører du med go-pro eller andet uvedkommende tilbehør på hjelmen). Gør dine egne forsøg ved at fornemme, om der er forskel, når du drejer hovedet i forskellige retninger.
vh. Poul
jan 2025
#12 Poul, jeg har taget beslutningen og får ( måske julegave ønske
Jeg har både kørt Versys 650 med justerbart kåbeglas og naked mc - støjen er det samme. Men når jeg læser om hjelmen er støj også et minus der fremhæves, troede bare ikke det var så slemt. Men hjelmen er lækker og kan ørepropper fikse det, så jeg stadig kan tale i intercom, så er det win win
Lige pt står jeg uden mc og søger noget her i vinter, ønsker mig noget alá triumph Bonneville / moto Guzzi v7 , noget helt simpelt mc og uden vindskærm mv. og den må gerne lyde af lidt
Bell Qualifier DLX alternativ ?