{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.917 visninger | Oprettet:

Forsikring Hvad er racer, touring osv. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har kontaktet mit forsikringsselskab "TRYG" i forbindelse med kik på ny mc, og følgende har jeg fået oplyst.

Jeg er elite og vil have med 3500,- i selvrisico.

SV 1000 S
GSX 600 R
GSX 750 R
TL 1000 S
RF 900
betegnes alle som RACER mc og derfor skal jeg give 7800 om året i forsikring.
Men
GSX 600 F
GSR 600
Er alm / små maskiner og koster derfor kun 3400
og Bandit 1200 koster 4400,-

Der var forskel på nypris under og over 100.000 og hvilken type mc det var.

Jeg spurgte dem om der var et sted hvor man kunne se hvilken maskine der var den ene slags og hvilken der var den anden eller 3 slags i deres system.
--- Det kunne man ikke nogen steder. man skulle ringe!!!!! Hver gang!!!!

Er der ikke nogen der har en liste eller lignende evt. fra andet forsikringsselskab, om deres sortering. Gider sgu ikke bruge 30 min for hvert spørgsmål. Man vil jo gerne vide hvad det koster inden man køber.

eller er der en anden måde man kan få det oplyst??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring Hvad er racer, touring osv.
  • #1   25. jul 2008 hehe rene j

    men inden du hopper på dit sædvanlige selskab så prøv lige at se på IF
    (link fjernet)
    der er penge at spare for dig hvertfald hvis du kan nøjes med en selvrisiko på 4000 og så MAX betale 5600 istedet.


  • #2   25. jul 2008 pris udregnet efter en SV1000s som i IF indgår under sportsturing :o)

  • #3   25. jul 2008 Nu vælger du vel ikke mcen efter forsikringen, men med hjertet....

    Hos rasmussen skriver den hvilken type det er
    (link fjernet)

    Ved ikke om det passer med andre selskabe


  • #4   25. jul 2008 Hvad gør man så med en TL 1000 S??? Svarer den til en Sv eller `?

  • #5   25. jul 2008 Tja rasmussen siger Sportstouring for TL1000S

  • #6   26. jul 2008 Så mange forskellige cykler er du vel heller ikke super interesseret i...

  • #7   26. jul 2008 @ Carlos.. Jo det kan man godt være... Synes det er surt at bruge 1-2 mdr. på at finde en mc som man godt kan lide og så finde ud af at den koster dobbelt i forsikring.
    Sv 1000 s og TL 1000 s er næsten identiske
    GSX 600 R - Gsx 750 R - RF 900 R er også meget identiske ( hk / vægt / motor)
    Og alle maskinerne findes indenfor samme prisklasse 70-90 tkr.


  • #8   26. jul 2008 Da jeg tegnede min hos TopDanmark var de aldeles ligeglade med bogstav-kombinationer, det eneste der interesserede dem var :Hvor mange ccm og hvor mange Hk til hvor mange Kg..
    Og det synes jeg i grunden er en fair måde at regne det ud på.


  • #9   26. jul 2008 Tror sgu de fleste selskaber er nogle røvere hvad angår priser,- de skal først og fremmest selv tjene kassen, det er en stor jungle det med forsikringsselskaber, helt uigennemskuelig..

  • #10   26. jul 2008 Jeg er rigtig godt tilfreds med IF, har hverken bil eller hus så jeg er lidt ligeglad med det.

    Er 32 år, bor på falster og giver 5000,- for en SV1000S med 4.000 i selvrisiko.

    Jeg gav 10.000 hos GF før IF begyndte med deres Suzuki forsikring.


  • #11   26. jul 2008 Doh.. talte lige efter og jeg er faktisk kun 31.

    Dælme da galt når man ikke kan huske hvor gammel man er.


  • #12   26. jul 2008 Rene J --> Synes nu det er fair nok.. såfremt flugtbilisten bliver fanget kommer han jo til at betale. Synes du at det er fair at han sku betale, når han ikke havde skylden?? Tror ikke helt du forstår hvad ansvar/kasko betyder...

    Havde en ven som ramte en hund ude på landet. Han og kæresten røg i jorden og geden fik nogle skrammer, hunden var ikke forsikret men de fandt ejeren. Der findes en lignenede forsikringsforening der tager sig af sager med hunde. Hvor om alt er blev han betalt af "forsikringen" og forsikringen hentede pengene hos hundeejeren.

    Det er jo en slags service/sikkerhed så du ikke står med snuden i lorten, hvis den anden part ikke er at finde... fx ved dumme hunde/flugtbilister

    ** hvor er den edit funktion


  • #13   26. jul 2008 TopDanmark forlangte ufatteligt mange penge for min, kan ikke huske det helt præcist, men det var omkring de 30k, da det jo var en sportsmaskine. Begrundelsen for at det var en så farlig maskine var, at den havde kåbe, og var på omkring 600ccm. Og alle maskiner der har omkring 600ccm og har monteret en kåbe, er åbenbart sindssyge maskiner smiley

  • #14   26. jul 2008 Jeg har FDM forsikring, de er rigtig billige, hvis man også har bil, jeg betaler 4100 for min Blackbird, men de kræver Sat track , det giver så en udgift på 950 mere pr. år, samt 3000 for montering af udstyret. Men det erjo også dejligt at have. Bilen, huset mm. er også super billigt. Man skal dog have været medlem af FDM i 6 mdr. samme selskab er LB, Runa eller Bauna.

  • #15   26. jul 2008 er det ikke kun susuki af IF de har en aftale med..
    for jeg ved at hos tryk koser en busa 19800 at forsikre med fuldkasko og hos if er det 9800 smiley lige 10000 at sparre der smiley


  • #16   26. jul 2008 suzuki smiley

  • #17   26. jul 2008 mit forsikringsselskab ville næsten ikke lade mig forsikre 2 motorcykler

    de RØH.LLER


  • #18   26. jul 2008 Ang IF har lige haft en laaaang samtale med dem vedr Banekørsel.. eller øvnings kørsel som de kalder det..
    for bmw´'s vedkommende skal "banedagen" være godkendt eller arrangeret af bmw impotøren eller klubben...ALT andet bliver afvist...
    så tjek lige om vilkårende er ligeså tåbelige hos IF suzuki...

    bare et råd ...



Kommentér på:
Forsikring Hvad er racer, touring osv.

Annonce