{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Motorcykelisters dårlige ry? {{forumTopicSubject}}

Hold da helt op hvor vi dansker er meget dobbelt moralske.
I de sidste par år har der været meget focus og mc'er og ulykker hvor de har været indblandet i.

90% af alle mcister giver bilisterne skylden når det går galt. Vi brokker os over at de ikke overholder vigepligt osv. Men er vi selv bedere??? NEJ det er vi nemlig ikke.

Jeg har ikke noget imod at folk køre stærkt, leger på de små veje eller hygger sig med lidt stunts ude i industrien. I mine øjene er det op til dem selv.

Men nå man sætter andre folks liv på spil så er det sku ikke okay længere.
Flere gang i denne weekend har jeg mødt mc'er som virkelig køre med hovedet under armen.

Var på vej til standen sammen med et par venner. Da vi bliver overhalet af en rød SV1000. Problemet var bare at der kom modkørende og der var overhaling forbudt. Men Idioten lage sig bare lige i midten på de hvide streger og fyrede den af op mellem de 2 rækker biler. Flere af bilerne foran os begyndte at svinge meget. Højest sansynligt forbi de blev pisse forskrækket over at mc'en kom forbi dem med sådan et raseri.

Senere på weekenden var vi ude og få en is. Denne gang kørte jeg selv i bil. Inden vi kørte afsted havde vi lige stået og kigget på 2 rigtig flotte mc. En ombygget Yamaha Dragster og en Honda Shadow. Da vi så kommer til den næste by, bliver vi indhentet af de 2 mc. De ligger sig helt opppe i røven af bilen. Jeg trækker så lidt ind til siden så de bedere kan se når der er fri. Dragsteren overhale så og svinger ind lige foran bilen. Der har nok kun være 20-30cm mellem mc'en og bilen. Jeg bremser for ikke at ramme ham, hvilket resultere i at hondaen næsten køre op i røven af mig. Heldig vis sker der ikke noget. 500m længere henne så vil hondaen overhale. Men da der ikke er plads pga trafik, så vælger han sku at køre op på cykelstien og fyre den af der. Så han tager den inden om på cykelstien.

Heldigvis så er det ikke alle mc'er der køre sådan. Men husk nu på at de dårlig oplevelser som folk husker bedst.

Prøv at tænk lidt over det når I er ude og køre næste gang.
Dette er ikke ment som en prædiken om hvordan vi bør køre. Blot en lille reminder om at der er forskel på hvor og hvordan man vælger at have det sjovt på mc.

Det var så mit lidt sure opstød.

Mvh

Lasse








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykelisters dårlige ry?
  • #1   28. jul 2008 Hej Lasse

    Den sidste idiot er ikke født endnu.. og heller ikke mødt endnu. Og det er hvadenten vi snakker om billister eller motorcyklister


  • #2   28. jul 2008 man behøver ikke have en hjerne eller bruge den man har fået ! for at have et kørekort smiley

  • #3   28. jul 2008 på cykelstien, det var da alligevel alternativt...han må have haft en kage i ovnen.

  • #4   28. jul 2008 Ja Aktiv/frisk kørsel har jeg ikke noget imod. Men synes sku at disse tilfælde var for meget. Der skulle ikke meget til før det kunne være gået galt.

  • #5   28. jul 2008 Jeg meget enig med dig Lasse tid og sted skal passe til hvad man laver..

  • #6   28. jul 2008
    Lasse enig...... så du det . . : )

    men men ..... hvorfor stopper du ikke de gutter og fortæller dem det... du har jo haft flere mulighedder for at komme i kontakt med dem.... og det er trods alt dem der skulle have dette af vide....


    my 5 cent


  • #7   28. jul 2008 Det værste er så når man fortæller dem at de køre lidt for vildt, så griner de bare og er ligeglade.



  • #8   28. jul 2008 Ja jeg oplevede det samme forleden dag. Tuller rundt i madkassen med 120 på landevejen og der er modkørende trafik og så kommer der en racer skydende forbi mig mellem mig og den modkørende trafik! Det syntes jeg godtnok var rimlig modigt.
    NÅR jeg ligger med 200+ er det altid uden modkørende og uden at overhale nogen; men kun på "frie" lige strækninger.
    Har også den underlige vane at holde mig til overhalingsforbud og mere eller mindre til hastighedsgrænser i byer, for dernæst at skyde den af efter byskiltet! Dobbeltmoralsk: JA; men synes også man kan køre "ordentligt" når der er tilskuere smiley


  • #9   28. jul 2008 Marc JJ: Nej det er ikke dobbeltmoralsk. Der er nemlig forskel på at tænke over de steder man kører hurtigt (vildt) og på bare at køre med hovedet under armen.

  • #10   28. jul 2008 Marc JJ: Præcis, fartgrænser på landet er vejledende, overhalingsforbud osv. er gældende, det er nemt at køre stærkt, men man behøver jo ikke køre åndsvagt, vent til der er plads og udsyn, så skal du nok nå det..

  • #11   28. jul 2008 Jeg er meget enig Lasse, og de eksempler du nævner hjælper os overhovet ikke med de reelle problemer, der ikke stammer fra MC-isterne selv!!!

    Os der snakker med forskellige myndigheder en gang i mellem, har det helt klare indtryk, at f.eks. RSFS ofte hælder til, ikke at have motiver for at hjælpe forlk, der ikke vil hjælpe sig selv.

    Og så kan det nok så meget være et mindretal af MC-isterne det handler om, men de danner desværre image for en masse andre - smadderærgerligt!


  • #12   28. jul 2008 Rene J: Problemet er jo det indtryk folk får så mc'er. Når der er nogle idioter som køre som om de har stjålet det hele. Jeg giver for det meste også plad til at folk kan komme forbi hvis de vil køre stærker end jeg vil. MEN jeg synes nu stadig ikke at det er okay at køre så rådent at andre folk er ved at køre galt eller komme til skade pga de skal køre sådan. Og stadig væk er der efter min mening stor forskel på hvor man gør sådan noget i trafikken.

  • #13   28. jul 2008 Rene J:

    Jeg tror ikke, der er noger, der har ondt i røven over at en MC krer forbi, hvor det nu kan gøres rimeligt - forbud eller ej, men læs nu lige indlægget igennem.

    Og husk så, at det er skrevet af en mand, der faktisk selv kører MC, og som derfor ved, at nogle af de manøvrer andre opfatter som halsbrækkende, ikke nødvendigvis er det.

    Og så må jeg også medgive Lasse i, at hver gang en MC-ist siger "Fanden heller - her kommer jeg og gør, hvad der passer mig!", så forsvinder 100 hensynsfulde MC-ister ud af andre trafikanters bevidsthed!!!!

    Du er forretningsmand, og ved lige så godt som jeg, at en skidt reference skader mere en 50 supertlfredse kunder gavner!


  • #14   28. jul 2008 Life is a bitch.

  • #15   28. jul 2008 jeg har svært ved at tro at en der har været så fornuftig at købe en shadow kan køre så ufornuftigt... ergo må den være lånt eller stjålet : )

  • #16   28. jul 2008 Jeg tænkte nærmere at han da umuligt kunne overhale på en shadow? smiley - ellers også troede han oprigtigt at den slags "cykler" hørte hjemme på cykelstien med 25 scooterene.

  • #17   28. jul 2008 Jeg mener ikke at mc'ister generelt har et dårligt ry..

    Sjovt nok kører du begge de nævnte gange i bil til stranden. Du skulle da prøve, at tage mc'en til stranden istedet for altid at køre i bil. Så kunne det da være at du så på førnævnte lidt mere positivt. Lige nu er retorikken fra dig, som fra en sur gammel billist..

    Mener jeg..


  • #18   28. jul 2008 hov hov.. den kan faktisk gå ret hurtigt....ned af bakke

  • #19   28. jul 2008 hehe, tænkte også lige, at han da må have kørt ufatteligt langsomt, hvis han var blevet ovarhalet af en Shadow smiley

    Og mon ikke der var lidt mere afstand end 20-30cm mc'en?


  • #20   28. jul 2008 Bonneville: Var dog ikke i bil begge gange smiley

    Knud Junior aka Ulrik: Ja jeg kørte ikke særlig stærkt. Men det retfærdiggør vel ikke en overhaling op over cykelstien????

    Rene J: Fair nok.


  • #21   28. jul 2008 Helt rigtigt Rene J. Folk kan da bare tænke hvad de vil, hvis de passer deres så passer jeg mit, og nu skal det ikke forståes sådan at jeg er en af dem der køre med hovedet under armen, men når jeg indhenter mormor og morfar der er ude og være en rullende vejspærring på vejen så får den sq noget gas forbi dem, lige meget hvor det er

  • #22   28. jul 2008 ja 3 pinde ned og så håbe knastkæden ikk springer..... volle rollee

  • #23   28. jul 2008 3 er måske lige i overkanten har du ikke noget moment Lars*dækskifteren*B

  • #24   28. jul 2008 Ja jeg ved sku ikke rigtigt hvad jeg skal sige til de sidste indlæg... Mc'er på cykelstien er fuldstændig hul i hovedet hvis i spørger mig. Mc'er høre til på vejen....

  • #25   29. jul 2008 ligemeget hvor stærkt man kører ska den altid 3 pinde ned det så bare ærgeligt hvis den allerede er i begrænser inden man rykker den 3 pinde ned og kobler ud :0) derfor er det knastkæde tjek

  • #26   29. jul 2008 Lasse P

    Der er da ikke meget forskel på om det er en mcist der kommer på cykelstien eller en eller anden konfirmand der lige har tunet sin puch maxi så den kan gå 80 km/t.


Kommentér på:
Motorcykelisters dårlige ry?

Annonce