{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.182 visninger | Oprettet:

Parkeringsbøde {{forumTopicSubject}}

Har læst lidt her og der om parkering i København.
http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/
Her står at man ikke må holde i båse til biler men ellers mål holde langs kantstenen. Men hvad hvis der er parkering forbudt skilte?
Er MC fritaget de skilte? Hvis ikke, så er der godt nok nogle områder, der er støvsuget for parkeringsmuligheder i Kbh. Fortovet dur heller ikke i Kbh.

Fik jo en bøde på Gothersgade, men det var nu egentligt fordi der holdt en stor lastbil og dækkede for forbudsskiltet, der gælder i tidsrummet 15-18.
Bøden var bare stukket ind mellem gaskablerne, så måske er den i første omgang blæst af før jeg kom hen til cyklen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsbøde
  • #1   31. jul 2008 nu har jeg lige taget kørekort, og ifæg. færdselsloven må du gerne bruge båsene der ellers er beregnet til biler...

  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    maj 2007

    MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #2   31. jul 2008 Henrik A: Nu har jeg også lige taget kørekort til MC og der fik vi afvide at vi ikke måtte holde i båse til biler, for det ville vi få bøder for. Men at vi skulle holde hvor der var skilte med MC-parkering. Så det passer ikke det du siger.

  • je58
    je58 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #4   31. jul 2008 Hvis man læser på den adresse der lagt ind, må man ikke parkere i bilbåse ,måske vi skulle sende en mail og brokke os over der kun er158 markeret p-pladser til motorcykler i København ,det kan blive svært atfinde en plads og tænkt hvis man er nogle stykker så skal man parkere forskellige steder i byen ,jeg ved godt at det samme glæder hvis man er i bil ,men det var sgu bedre da man bare kunne parkere på fortovet ,men bare skulle sørge for at der var plads til en tvillingbarnevogn.

  • #5   31. jul 2008 Man må gerne bruge båse til biler med mindre de lokale vedtægter vedr. parkering siger noget andet.

    Jeg bor i Kolding men arbejder i vejle. I kolding må man gerne bruge båse til biler - i Vejle må man ikke.

    Jeg har fået en bøde for at holde i bås til bil i Vejle da de lokale vedtæget siger man ikke må - så man skal i princippet læse de lokale vedtægter for den by man kører ind i !!!!

    Det havde min kørerlærer i Kolding ikke sagt noget om......


  • #6   1. aug 2008 Nu drejede spørgsmålet sig egentligt ikke om p-båse smiley
    Men om det var tilladt at holde langs kantstenen selvom der er et parkering forbudt skilt.

    Scenariet er jo, at der nogle steder i Kbh er skilte med parkering forbudt uden for afmærkede båse. Hvad gør en MC så?
    Det kan heller ikke være rigtigt at man som MC skal kunne huske placeringen på "alle" 158 MC parkeringspladser i Kbh.
    På Gothersgade var der ingen båse hvor jeg holdt, men dog et forbudsskilt jeg ikke havde opdaget bag en lastbil. smiley


  • #7   1. aug 2008 Jeg tror ikke at vi er fritaget, for at overholde P-forbudsskilte! Men som skrevet, er parkeringsreglerne forskellige i de forskellige kommuner.

  • #8   1. aug 2008 René A>
    Det lyder underligt. Jag var på kursus i 3 dage i Vejle, hvor jeg tog mc'en. Jeg fik tilfældigvis fat i en p-vagt og spurgt om det var i orden at parkere i en bil-bås. Og det var der ingen problemer i. Mener det var Car-park der kontrolleret området.


  • #9   1. aug 2008 Det er § 3 i de lokale vedtægter:

    (link fjernet)

    Jeg fik i hvert fald en bøde - kan være det er fordi Car-park også kontrollerer private p-pladser og der kan man lave reglerne som man vil ......


  • #10   1. aug 2008 René A> Selvfølgelig! Jeg holdte på IT-skolens parkeringsplads.
    Men p-vagten sagde at han aldrig gav mc p-bøder. Men det er tilsyneladende kun ham der ikke gør. Eller så rendte du ind i den eneste der går det :o)


  • #11   1. aug 2008 Ralf> Der er flere der fortæller at lokalreglerne for Kbh. kommune siger, at du ikke må parkere din mc på fortovet. Men ved ikke om det passer.

  • #12   1. aug 2008 Ralf> Se bl.a. det link som Mads skriver i det første indlæg... Der står det sort på hvidt.

  • #13   1. aug 2008 Ralf> Point taken! :o)

  • #14   1. aug 2008 Jeg har også før holdt på fortovet med succes. Denne gang tænkte jeg dog, at jeg lige så godt kunne tage kørebanen langs kantstenen.

    Jeg synes bare at formuleringen på http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/ efterlader tvivl om forbudskiltet gælder MCister.
    Så kunne de have skrevet: "Langs kantstenen, med mindre skiltning siger noget andet."


  • #15   1. aug 2008 Jeg tror i øvrigt ikke, at mit baghjul efterlader plads til at en barnevogn kan komme forbi, hvis jeg parkerer på fortovet smiley

  • #16   2. aug 2008 Sikke en ekspert i færdselsloven ham Mogens Wilbert er!
    Er det gået forbi hans næse, at kommunerne kan lave særskilte regler for parkering?????


Kommentér på:
Parkeringsbøde

Annonce