Benelli trk502 {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu prøvet at køre en Benelli TRK502, og jeg må sige, at den er mega behagelig og sjov at køre på. Spørgsmålet er nu bare, hvor god den egentlig er.
Jeg kan huske, at Thansen tidligere har haft dem. Jeg ringede til Thansen, og de har stadig nogle reservedele til Benelli TRK502, men de laver ikke service. De vil kun arbejde på den, hvis der er dokumentation for, at den er købt hos Thansen – ellers vil de slet ikke røre den.
Så mit spørgsmål er: Hvem kan lave service på sådan en motorcykel?
Og hvor kan jeg få fat i reservedele, hvis der mangler noget? Er det så bare internationalt, jeg skal have fat i?
Hvad er jeres erfaringer med Benelli TRK502, især med hensyn til motor, driftssikkerhed og vedligeholdelse osv.?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.401
De køber et godt navn, for at få deres skrammel til at signalerer kvalitet.
Så du køber bare en kineser, på linje med alt mulig andet billig discount skrammel yenjang klingklang eller hvad de nu heddel fra Kina. Og hvis Thansen begynder at forhandle mærket, så ved du, at det næppe er topkvalitet.
Beklager, men du får det du betaler for.
nov 2008
Følgere: 79 MC-er: 7 Emner: 65 Svar: 1.119
aug 2015
Følger: 9 Følgere: 27 MC-er: 7 Emner: 18 Svar: 55
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 43
Og så er der forøvrigt 5 års fabriksgaranti på den.
dec 2013
Følger: 12 Følgere: 8 MC-er: 5 Svar: 33
Hvis du sparer op og køber en BMW F750GS (eller F850 / F900) så køber du også en kineser...!!! Blot til orientering. ....
Kinesiske Loncin Group bygger motorcykler i eget navn. Og så bygger de Voge og de 2 cylindrede BMW.
Voge, som du nu også kan købe i Danmark, er en direkte klon af BMW-en. Blot er Voge en del billigere.
Kinesiske Geely Group er dem der ejer og bygger Benelli-en i dag. De bygger også QJ-moto, som kommer til Danmark her i løbet af foråret.
Benelli bliver stadig udviklet og designet i Pesaro i Italien, men bygget i Kina. Og det er faktisk udemærkede motorcykler. Benelli-en har lige været i finalen i magasinet Motorrad`s Alpenmasters test 2025, og den fik faktisk rigtigt fine anmeldelser og var IKKE den første, der ryg ud i Finalen
Der bliver solgt mange Benelli syd for grænsen, specielt Spanien og Portugal, men bla. også i Tyskland, hvor der er forhandler og servicenet.
Så inden du tager en endelig beslutning om, hvor meget du vil spendere, så besøg f. eks en Suzuki forhandler, for de forhandler også Voge, da det er Suzuki importøren C. Reinhardt, der også er importør af Voge.
CFMoto er også interessant, da det er dem, der bygger KTM 790 og 890. De CFMoto, som der også forhandles i Danmark, er direkte klon af KTM, så dem kan du jo evt. også prøve/kigge på
Og så er der også Moto Morini, som er samme historie som Benelli. Moto Morini udvikles og designes i Milano i Italien og bygges i Kina af Zhongneng Motor, som i dag har aktiemajoriteten i Moto Morini.
Moto Morini X-Cape 700 er en vildt interessant motorcyklen også. De importeres og forhandles af tidligere Moto Guzzi/Aprilia importør, TMP på Mors
For alle disse "kinesiske" fabrikater gælder, at de sælges til en MEGET skarp pris. Og man skal ikke bekymre sig om kvaliteten i dag.
Jeg ser det sådan, at dem der slår det hen med, "at det her er noget billigt kinesisk lort", de får sig en brat opvågnen ....
Blot et indlæg til eftertanke... Pas på jer selv derude
Benelli trk502