{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Priser i Markedet {{forumTopicSubject}}

Hvad er der galt i markedet. Der er en del motorcykler og dele til salg med priser på 1234 kroner eller f.eks 10 kroner. Hvis de virkelig koster det så er det jo helt fint, super tilbud må man sige!
Hvad er der nu galt i at skrive den pris man bare nogenlunde havde tænkt sig at ville have for varen? En anden ting er at søgefunktionen i markedet giver en forkert søgning inden for et bestemt prisområde.
Man skal passe så meget på herinde på sitet at man ikke skriver noget der er stødende og undlade at skrive hvis det ikke er relevant i en annonce.
Hvad med om skrev den rigtige pris når man oprettede en annonce, det ville da om noget være rigtig relevant!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser i Markedet
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #1   9. aug 2008 Det er nok mest fordi folk er super imbecile, at de ikke skriver en cirka pris, tror jeg...

    Sæt nu det rent faktisk gav mening at bruge søgefunktionen herinde..

    Uha nej...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #2   9. aug 2008 Ja og så er den i mellemtiden faldet yderligere så de har tabt en masse penge på at nøle med det...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #3   9. aug 2008 Uha ja...

    Verden er uretfærdig!!!!!!


  • #4   9. aug 2008 "kom med et bud"-annoncer er dødens pølse..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #5   9. aug 2008 Min egen annonce er lavet som "kom med bud" - men den ligger stadig op til at folk skal komme og kigge på cyklen før de beslutter sig.

    Såre simpelt fordi jeg ikke aner hvad folk vil give for en cykel med de kilometer på tælleren...


  • #6   9. aug 2008 Jeg kan kun være enig, fat do at sæt pris på jeres annoncer, og synes evt. købere at tingene er for dyre så byder de jo bare under.. og ja enig det ødeligger 100% søgefunktionen.
    Jeg byder altid godt under hvad markedsprisen er på sådanne annoncer, men de er som regel spild af tid, da netop disse annoncer har skyhøje priser som de ikke "tør" skrive, og der ingen pris skriver..


  • #7   9. aug 2008 do=dog

  • #8   9. aug 2008 Jeg er 100 % enig med dem der siger at der skal pris på varen. Så sæt dog den pris på som du vil have, og så kan man efterfølgende skrive i annoncen om man vil have at folk skal smide et bud eller prisen er fast.

  • #9   9. aug 2008 Jeg er foe så vidt enig med mange af jer. Jeg har selv 2 annoncer herinde. begge startede som "giv et bud" af den simple årsag at jeg faktisk ikke aner hvad jeg kan "tillade" at tage af pris. Den ene har siden rettet med pris i håb om nogle reaktioner. Selv om det er dobbeltmoralsk, bryder jeg mig heller ikke om "giv et bud" annoncer. Synes dog det er iorden hvis der er en "vejledende" pris jvf. min egen annonce.
    Bare min mening.


  • #10   9. aug 2008 foe = for

  • #11   9. aug 2008 Blot til orientering, hvis man opretter sin annonce med en pris på 60.000 og ikke 60000 kr, så bliver det ændret til 60 kr (taler af erfaring ;o). Måske ligger en del af årsagen der.

  • #12   9. aug 2008 Rene(Hun skal også skrive på min) J: Jeg er pt på jagt efter en cbr 600 F3, og der er kun en årgang jeg vil have pga dens lakering, men det betyder da ikke at jeg ukritisk betaler den pris sælger vil have for den, jeg vil da satdigt have den billigt selv om jeg synes det skal være lige den.. Alt andet er da direkte dumt, så kan man jo lige så godt give sine penge væk til folk på gaden smiley

  • #13   9. aug 2008 Måske man lige skulle vende alle aspekter, før man opretter sådan en tråd her.
    Hvis du feks. har nogle dele du vil af med, det er nok de færreste der ved lige præcist hvad en motor del er værd, der er ikke nogen der gider at forære noget væk, så derfor vælger folk at der kan bydes på delen, og så kan man tage stilling til om det virker som en god handel.
    Man kan jo få nogle store dele til ens cykel som måske kun koster et par 100 kr, og så kan man få små latterlige ting som koster en arm, hvordan skal man så vide hvad man kan tage for sådan en del.

    + hvis man i sin annonce sælger flere forskellige ting til forskellige mærker cykler, så er man lige vidt, da man ikke kan lavede en samlet pris, da mogens på hans R 1 der mangler en styrkontakt, nok ikke gider at have det udstødningssystem til kawaen han også sælger.

    At det ødelægger søgefunktionen er kun fint i min verden, så kan folk lære at billigst ikke altid er bedst, og at den onde verden pålægger dem at de skal søge igennem et par dyrer ting også.


  • #14   9. aug 2008 Synes den er ret god den du kom med K2. Tro også der er en stor del sandhed i det. :O)

  • #15   9. aug 2008 den med grisen har prisen

    så simpelt er det


  • #16   9. aug 2008 Ja, men det er også manden med grisen der på beholde den hvis han vil have for meget for den, det er udbud og efterspørgsel der sætter prisen smiley

  • #17   9. aug 2008 Ja synes også de R1'ere er lige høje nok, dem spår jeg godt nok også prisfald på inden for det næste år... men rigtigt suzukierne er godt nok billige pt..

  • #18   9. aug 2008 -Rene
    Jeg tror nu ikke, der sker så meget ved Suzukis brugtpriser - i hvert fald ikke mere end alle de andre standardmærker.
    Du ved fra en tidligere tråd, at jeg er yderst prisbevidst (læs: pissenærig);-) Så jeg følger selvfølgelig meget med i brugtmarkedet og den generelle tendens er, at alle de fire japanske producenter taber lige meget i kroner & ører over en 10-årig periode. Det %-vise tab er størst på Suzuki, da de oftest er billigst i indkøb. Ducati er lidt atypisk, da tab svinger meget fra model til model. Monsteren er populær og holder prisen utrolig godt, mens f.eks Multistrada styrtdykker i pris ligeså snart den ruller ud fra forhandleren.
    En populær maskine, der er solgt i mange eksemplarer holder også typisk prisen bedre. F.eks. Suzuki SV650 har i mange år imo haft en unaturlig høj brugtpris - den er dog i det senere år kommet ned i et mere fornuftigt leje.


  • #19   10. aug 2008 Til: C-4 .-Kun kørt i Ducati vejr- .

    Med hensyn til bud annoncer.... Hvis du gerne vil sælge f.eks en motor til en maskine og du er glad ved at få 1000 kr for den... Så skriv dog 1000 kr i annoncen, og hvis du synes at der skal være lidt albuerum til at prutte om prisen så skriv 1400 kr. Og hvis der nu er rigtig mange der synes at netop din vare er interresant, mon så ikke prisen bliver budt lidt op?

    Søgefuntionen kan vi jo ligeså godt få afviklet da den jo alligevel ikke tjener til noget formål. Lad os lave et blandet Marked/forum hvor alt bare står i en lang pærevælling... Ja, det må da være optimalt!
    Så kan man se alle folks motorcykelvideoer igennem inden det bremsegreb man lige står og mangler dukker op.. Sådan er det jo i "den onde verden" og det skal vi allesammen lære.






  • #20   10. aug 2008 humm hvem er væk - hvad har jeg misset

Kommentér på:
Priser i Markedet

Annonce