1.332 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Ducati Monster?? Ducati Monster??

Hejsa

Ved ingenting om Ducati Monster, så ville høre om der er nogen der kan vejlede mig til hvilke årgange og modeller i 600 til 800 ccm klassen der er det bedste køb... Og om man skal være opmærksom på nogle specielle ting, og hvis i ellers har nogle råd eller info, så bare kom med det ???

Jeg har stadig til gode at prøve en, så ved heller ikke hvordan den er med hensyn til størrelsen... Jeg er 1.87...!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati Monster??
  • #1   10. aug 2008 Den er fysisk noget mindre end din tidligere Bandit, men man sidder faktisk glimrende på den. Jeg er 1.85 og fandt mig fint til rette på sådan en, selvom den føltes som en pocketbike, når man er vant til en V-Strøm;-)
    Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med de andre spørgsmål, men jeg har da læst at den lille 600/620/695 er ganske solid motor.

• #2   10. aug 2008 600, 750, 900 er også basalt set den samme motor, og de har ikke de store problemer, ventiler skal stilles ofte og tandremmene skal skiftes ofte, ellers er der intet at frygte.. Koblingsslavecylinderen er noget hø, men er den skiftet til den nye type holder den..
    gå efter en der har tørkobling, den slæber ikke når den er kold.. og rasler herligt..

• #3   10. aug 2008 er lige med på en lytter... smiley

for har sku altid syntes at de er mega fede.. smiley

• #4   10. aug 2008 jeg er 1,86 og sidder fint på den... har bare flyttet geararmen et hak ned i vinkel..

• #5   10. aug 2008 Skal du til at have mc igen gert? Så må du altså vise mig nogle af de små veje i Horsens...

• #6   10. aug 2008 Har en M695 og er super-tilfreds...... det er godtnok min første mc, så jeg har ikke så meget at sammenligne med: Den er let og sjov at køre og ingen problemer med hverken det ene eller andet smiley

Læs evt. mere her: http://ducati.dk/phpBB/viewtopic.php?f=30&t=4803&p=20114&hilit=k%C3%

• #7   10. aug 2008 Mange tak for jeres gode svar smiley

• #8   10. aug 2008 jeg blev positiv overrasket da jeg prøvede min inden jeg købte den....
    men jeg vil sælge min pga jeg nok er lidt mere til en r4 end v2.

du kan jo komme forbi en dag og prøve min inden du giver dig i kast med at kigge efter en
    men jeg ville helt klart tage en 750ccm

• #9   10. aug 2008 Peter : Din er godt nok flot smiley

Ja, jeg må hellere få prøvet nogle forskellige, og så se hvad jeg synes om sådan en Monster... Men indtil videre kan jeg kun sige at udseendet af den imponerer mig, modellen er meget flot smiley

Men jeg overvejer også lidt en GSR 600, så jeg må jo prøve dem begge og så se hvad der mest er mig smiley

• #10   10. aug 2008 Nå ja, er de egentlig til at kasko forsikre... Det har jeg da ikke skænket en tanke ???

• #11   10. aug 2008 Hekto --> Hvad falder jeg ind under..? Små damer, eller lange mænd (forudsat, at det kune er disse to kategorier, der kører M..)

Gert --> Min forsikring på en 695 er lige just blevet halveret, så de er absolut til at forsikre.. hvordan det forholder sig, hvis det handler om S2/S4, skal jeg nok så elegant undvige at svare på..

jacob~

• #12   10. aug 2008 Jeg har mest kigget på 620, 620 ie og favoritten er 620 Dark ie smiley

Hvad er forskellen på de 2, bortset fra at der står ie bagved ???

• #13   10. aug 2008 Forskellen på 620 og 620 ie, er at man på den første har glemt at skrive ie bagefter.
    ie står for indsprøjtning, og det har 620'eren altid haft.

• #14   10. aug 2008 Okay, tak for info smiley

Har lige kigget lidt mere på fakta omkring sådan en Monster, og hold op den har ikke mange hk...., kiggede lidt herinde på galleriet og folk skriver alt fra 51, 55, 60, 62 og 66 hk.... Hvorfor varierer det sådan, det burde da være nogenlunde ens???

Nu har jeg kørt med 85 hk, så kommer jeg til at mangle noget overskud??

Det skal siges at jeg kører efter færdsels reglerne herhjemme og overholder hastighederne, så at den ikke kan køre over 200 km/t er ligegyldig, men tænker mere på optræk og kræfterne gennerelt???

• #15   10. aug 2008 De bliver jo leveret på en anden måde end bandittens. Jeg er selv gået fra +100 hk ned til 34 hk uden at mangle hk.
    På en snoet landevej mangler den næppe kræfter.

• #16   10. aug 2008 Har selv haft en bandit 650 fra 05 med 78hk og jeg vil sige at det netop er en helt anden måde en duc leverer sine, i forhold til mange japanere, ganske få hk så jeg tror ikke at du vil komme til at savne noget overhovedet.

BC

• #17   10. aug 2008 Super smiley

Så skal jeg bare finde ud af hvordan den er med hensyn til vedligeholdelses omkostninger, og så tror jeg faktisk at jeg efterhånden ved nok om den til at den er rykket op i graderne i forhold til de andre jeg overvejer smiley

Men skal lige prøve den inden jeg slår mig fast smiley

• #18   10. aug 2008 En af forskellene du også skal kigge efter - udover IE'et er, såfremt det er de "gamle" 620'ere du leder efter, at nogle af dem kun har én skive foran, hvor den lidt nyere generation af 620'eren (også Dark) har to..

Og nej, du kommer ikke til at mangle moment og trækkraft, ved lave omdrejninger. Tvært imod - du vil få det, du leder efter i mellemområdet. Til gengæld må man jo indrømme at man kommer til kort, når man når de høje hastigheder på motorvej, men det var vist heller ikke det, du ledte efter hehe..

jacob~

• #19   10. aug 2008 Nej, leder overhovedet ikke efter høje hastigheder, det er jeg sgu ikke så vild med smiley

Vil bare have en sjov og fed bike som jeg kan hygge mig med at cruise rundt på, og som gerne må have noget optræk og tage et sving godt, og tror at Monster er sagen, efter hvad jeg efterhånden kan læse mig frem til smiley

Men er da kommet så langt nu, at hvis det bliver en Monster, så bliver det en 620 Dark ie i mat sort med 2 skiver foran smiley

Fra hvilken årgang skal jeg kigge, når der skal være 2 skiver foran???

Hvor meget vejer sådan en lille sag egentlig, min Bandit vejede jo omkring 250 kg fuld tanket.... Og sådan en tung dame skal jeg ikke have igen ???

• #20   10. aug 2008 Du skal kigge fra årgang '05 og frem til '07 (i praksis 2006, grundet M695).. så vidt jeg husker. Jeg købte min gamle 620'er i april 2005, og der var den enkeltskivede(øh) vist nok lige blevet udfaset.

Og hvad vægten angår, så vejer min nuværende 177, tør, og den gamle blot 2-3 kilo mere, skulle min hukommelse ikke bedrager mig. Så omkring 180 kilo er ikke helt ved siden af smiley

~

• #21   10. aug 2008 Super, så bliver det jo ikke bedre smiley

Tak for hjælpen smiley

• #22   10. aug 2008 Jamen det' da det.. og selv tak da..! God jagt.

jacob~

• #23   10. aug 2008 jeg tillader lige og bryde lidt ind da smiley vi jo er i snakken om monster dem fra omkring 94-97 og jeg snakker 600 og 750 er de nogle fine maskiner eller er der noget man skal være opmærksom på...??

håber det er iorden Gert ( Horsens ) J
    smiley

• #24   10. aug 2008 I øvrigt.. en lille taste fejl.. jeg købte min 620'er i 2004, så det er i hvert fald der tilbage du kan gå.. men som Lars skriver - der findes jo altså en hel del gode modeller og størrelser at vælge mellem, selv inden for Monster-gruppen!

~

• #25   10. aug 2008 -Gert
    Du skal ikke være bange for de "få" hk, som monsteren har for den vejer væsentligt mindre end Banditten. Det gør nærmere og sjovere at tumle på de små snoede:
    http://www.sydfynmc.dk/indexdele/mcdatamenu/ducatiaargange/2002/monster620ie.html
    Det er en sjov mc at køre. Den er mindst ligeså god som de direkte konkurrenter Suzuki SV og Kawasaki ER6 og så har den den ikke ubetydelige italienske charme:-)

Kommentér på:
Ducati Monster??

Annonce