{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

21 år + forsikring af hayubusa? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg overvejer at købe en hayabusa næste år hvor jeg er 21 år. Har forsikret min zx9er ved gf det er jo billigt men de vil kun forsikre op til 1000cc.
Nogle selvskaber skal man være 25-28år for at forsikre den fordi det er en super maskine smiley
Nogen der ved hvor jeg kan forsikre den til en rimelig pris det skal nok bare være en ansvars forsikring andet er nok ikke til at betale?

Har lige snakket med tre kroner de vil have 10000kr for en ansvars forsikring om året..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  21 år + forsikring af hayubusa?
  • #1   18. aug 2008 hehe.. skal du så have en y2k når du bliver 25?

    ansvar på en hejabuksevand... du skal lige tænke dig om i forhold til tyveri eller selvforskyldt ulykke eller styrt... så har du ingen maskine og brugt måske 200.000kr...


  • #3   18. aug 2008 Tror desværre godt du kan sætte snuden op efter at det bliver det nærmeste du kommer på noget der er til at betale... skulle du ende med at få et tilbud på kasko under 20000 kr så undersøg meget godt om alle data mv er rigtige... for det lyder i mine øjne helt umuligt for dig at forsikre den til under 20k ja hvis ik 30

  • #4   18. aug 2008 Okay ja det er lidt dyrt og er kun lærling så har ikke råd til sådan en dyr forsikring. Hvis jeg ansvars forsikre den kommer der jo også noget gps på den. Hvis det så skulle ende så galt jeg smadre den ville jeg bare hente en i tyskland og bygge min op igen.

  • #5   18. aug 2008 Glem kasko.
    Ansvar er heller ikke anbefalelsesværdigt.
    Hvad med tålmodighed, eller en 600ccm racer. Ved sidstnævnte kan du endda så også få råd til en masse banekørsel.


  • #6   18. aug 2008 Nu har han jo en lidt ældre 9'er, så en 600 bliver nok lidt kedelig måske... (han vil vel have fart når han vil have en busa)

    Men ellers held og lykke med det hele mester smiley


  • #7   18. aug 2008 600 er alt alt for lidt til mig min 900er er ikke nok mere hehe og den tager nemt r6ere osv.
    Vil gerne have noget der har meget mere kraft og moment og kan komme over de 300 smiley Men så må jeg vel nøjes med en gsxr 1000 men den kan jeg også kun ansvars forsikre.


  • #8   18. aug 2008 Anders: Ellers også skal du finde ud af, at en MC kan andet end køre ligeud...

  • #9   18. aug 2008 GF-forsikring vil gerne forsikre en 1300ccm BUSA. Blot ring til dem, koster højest et par hundrede mere end en 1000ccm.

    Kender flere der har forsikret 11-1400ccm maskiner derinde, no problem.


  • #10   18. aug 2008 Du skal også huske på, hvis den bliver stjålet uden kasko, så er det bare sur røv. Så kan man ikke bygge nogen ny smiley

  • #11   18. aug 2008 Mener altså Busa tæller som en toruing maskine og derfor ikke er så dyr... Men er dog ikke sikker. Ring rundt. Det giver bedste svar.

  • #12   18. aug 2008 Jeg er første gangs motorcyklist og har lige fået forsikret min cbr900 RR for 5.500 hos GF...De fleste ville ikke forsikre den og dem der ville skulle have op mod 12k om året...GF = 5.500.-

    Det er noget der du'er!


  • #13   18. aug 2008 Ja nemlig jesper..

    jens jeg har ringet til gf de vil ikke forsikre mig over 1000cc fordi jeg er så ung og de vil ikke kasko forsikre mig før jeg er 30

    jesper det ved jeg udemærket godt.


  • #14   18. aug 2008 Anders.. du skal ringe til IF forsikring de sammenarbejder med suzuki og har nogle rigtig gode priser til suzukifolket...
    min den ligger på 9800 fuld kasko... havde tryg før. men de ville have 19800

    men ved ik om du er for ung. kan jo godt ske de forsikring er dyrer.
    men helt klart et forsøg værd smiley

    og lad dig ikke nare, godt nok er det en stor båd at køre på.. men den kan godt svinge. den er meget nem at køre smiley


  • #15   18. aug 2008 Det går ikke hos IF, der skal man have haft mc i 5 år før de gider forsikre en hayabusa....

  • #16   18. aug 2008 gf vil ikke røre kasko på cykler over 1000 cc

  • #17   18. aug 2008 Jeg har hos Codan på min 1100. Jeg er 22. Den er til at betale, med 3 års ancinitet.

  • #18   18. aug 2008 hayabusa stinker bare af lort... Du vil fortryde du køber sådan en...
    Samlign det med en speedbåd VS. Super tanker
    Det er en flyder...


  • #19   18. aug 2008 Jeg fik at vide da jeg ringede til dem at IF Kun ville forsikre Hayabusa, og GSX-R hvis man havde haft mc i 5 år.

  • #21   18. aug 2008 en busa er en special maskine og g¨r i en klasse for sig selv ..


    busa out


  • #22   18. aug 2008 For at forsikre en GSXR genne if/suzuki forsikringen, skal man være fyldt 25 år, samt have haft kort i 5 år, skadefrit.
    Og ansvar er der ikke mulighed for den vej igennem.

    Så enten accepterer du de høje priser, elelr også finder du en anden MC og lærer den at kende.


  • #23   18. aug 2008 Der må da være noget galt med mig. Jeg har haft kortet i 2 år og kørt en del km... over 10.000km i hvert fald og kan stadig have det sjovt ude på de små veje med 45hk (minus det tabte pga alder) Tror du ikke du skulle finde noget andet end store lige landeveje at køre på?

    Hvad vil du med den? Hvis du vil rejse ad autobahn kan jeg forstå dit valg, men når du kommer fra en noget mere sportslig cykel tror du så ikke du vil savne at kunne dreje?


  • #24   18. aug 2008 syns nu slet ik det er så nemt at forsikre noget når man er ung. se bare på min minigixxer, der var flere steder de ikke ville forsikre den bare fordi den hedder gsx-r

  • #25   18. aug 2008 Anders. 300 slår ihjel. har mistet nogle gutter på den måde også på din alder. Tænk dig om når du vrider øret.

  • #26   18. aug 2008 Niels jeg kan bare ikke få tingene vilde nok og vi køre kun på snoede veje samt nogle lange lang baner engang imellem smiley
    Da jeg tog mit kørekort på en gs 500 var jeg allerede træt af den inden jeg var færdig med kortet.

    simon måske men sådan køre vi smiley


  • #27   18. aug 2008 Ja gjorde vi også. Kører også tit stærkt men 300 i længere tid det synes jeg personligt er for sygt. folk når ikke at reagere:) men selvfølgelig. hvis man ikke har prøvet at miste nogen man kender på den måde endnu, så ved man ikke hvad det vil sige.

  • #28   18. aug 2008 Med de kyllingestriber dine bagdæk har, kan det sagtens blive meget vildere...

  • #29   18. aug 2008 Glem alt om kasko på sådan en cykel.

    Jeg fik selv et tilbud på 2003 honda cbr 600 rr fra topdk idag, og jeg er selv 22 og førstegangsbillist.

    Den årlige præmie lød på 47.725 kr

    Det er så lige ca. 40% af handelsværdien. Jeg skrev tilbage om han er helt sikker på der ikke er noget galt med lommeregneren.

    Den fik jeg ikke svar på smiley

    Jeg havde ellers lige håbet at med 20% igennem mctc til næste år hvor jeg har haft mit bilkørekort i 5 år, så ville det være bare nogenlunde til at betale...


  • #30   18. aug 2008 Du kunne jo købe den her og køre uden plade , så behøver du ikke tænke på kasko , der er sikkert heller ikke nogen der når at fange dig inden du slår dig selv ihjel

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=38810


  • #31   18. aug 2008 og en trailer til at køre den ned foran grillen smiley

  • #32   18. aug 2008 I en klasse for sig, er det RO/RO klassen

  • #33   18. aug 2008 lol

  • #34   19. aug 2008 Anders,

    Med attituden, at <i>"...jeg kan bare ikke få tingene vilde nok..."</i> bør du nok <b>ikke</b> overveje, at anskaffe dig en Hayabusa.
    Jeg er rimeligt sikker på, at også du har mennesker omkring dig, som du holder af - og som holder af dig...
    For deres - og din egen - skyld, så lad være.

    Det kan sagtens være, du er den bedste i verden til, at køre motorcykel - men jeg er rimelig sikker på, at ham / hende / dem, der overser dig eller som du ikke når, at reagere på, vil være rimeligt ligeglade med dine køregenskaber når du har kørt din fine Hayabusa tværs igennem deres bil.

    Med den mere eller mindre ligegyldige holdning, du lægger for dagen i dine indlæg, håber jeg ikke, er er nogen forsikringsselskaber - hér eller i udlandet, der vil være villige til, at sponsere dine "vanvids-drømme".

    Som Simon fra Thisted skriver - hvis man ikke har mistet nære venner eller familie på MC, ved man ikke, hvad det vil sige.

    Det gælder ikke om, at have kræfterne - det gælder om, at kunne styre dem.


  • #35   19. aug 2008 Jesper J:

    "Det med venner, man bliver sgu ikke bedere til at køre bare forbi en af ens venner er blevet slået ihjel."

    Det har du meget ret i - men man tænker lige en ekstra gang før man vrider øret på dyret.
    Og det udsagn er baseret på egne smertelige erfaringer...

    Det var ozz mest Anders´ svar til Simon, der tændte mig: "...Måske, men sådan kører vi..."

    Dét er sq da mangel på respekt for både sig selv og sine omgivelser samt - ikke at forglemme - Simons velmente indlæg.

    Normalt blander jeg mig ikke i tråde som denne, men jeg synes, vor kære fynbo (Anders) gik over stregen.


  • #36   19. aug 2008 Har fået et tilbud på 4500kr for ansvars for 1 sommer seson så nu skal jeg bare af med min 9er og så have købt en busa.

  • #37   19. aug 2008 Jesper J: Der er heller ikke meget at vise frem, for ligesom for mange andre herinde, kan min MC mere end hvad jeg bruger den til.
    Det var bare for at gøre trådstarteren opmærksom på, at der er sider af MC kørslen han ikke har lært endnu.

    Et køre stærkt når det går ligeud, siger ikke meget om ens evner.


  • #38   19. aug 2008 nej den kan ikke køre 300 den er opgivet til 270 plus

  • #39   19. aug 2008 Ja det er sikkert let at få smidt sådan en 9'er afsted, når nu ejeren har reklameret med den kun har fået fuldgas, og allerede flækket et topstykke...

  • Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 15
    #40   19. aug 2008 R.I.P

  • #41   19. aug 2008 jeg fatter ikke man kan ha den indstilling .... Det er fuldstændig lige gyldigt om du slår dig selv ihjel en dag... for det gør du en dag mde den holdning...

    men hvis du skulle komme til at tage andre med i fladet, se det ville være frygteligt for de havde måske ikke den samme slappe holdning til deres liv.
    Så er det jo lige gyldigt at man går og passer på og ikke udfordre skæbnen konstant hvis der kommer en som dig ? ...
    Tænk dog lidt på andre...


  • #42   19. aug 2008 Jesper der var nok en grund til der kom ny motor i idioten der havde den før mig havde lige haft skifet toppakning kunne vi se og har bare samlet det igen og så kunne den køre lidt igen. Derfor ofrede jeg 7kg på en ny motor + indstilling af motoren med jetkit kostede lige 6000kr
    Den gamle motor kan man så få med der er jo stadig mange gode dele bla kobling osv.
    Så lad være med at spille så kæphøj.
    Og jeg er ikke motorvejs typen.
    Har prøvet lidt af hvert og fundet ud af jeg bedst kan lide busaen nok fordi den minder mest om min 9er de vejer det samme og har begge meget komfort.
    Var ude at få en prøvetur på en r1er for 2 uger siden og det var bare slet ikke noget for mig det var ligesom en pocketbike at side på og intet kåbe at gemme sig under! Der var intet komfort. Den ville helt klart være bedst til bane hvis det var det man skulle!!!


  • #43   19. aug 2008 man kan søreme også nå at prøve meget på 2 år.......

  • #44   19. aug 2008 Jeg håber aldrig nogen jeg kender, eller jeg selv kommer til at møde dig i trafikken. Med den holdning der er det sikkert og vist at nogen kommer til skade.

    Du lyder som en parodi på en motorcyklist, fremstillet af formiddags aviserne, alle fordomme opfyldt, det er næsten komisk.


  • #45   19. aug 2008 det er komisk, peter...

  • #46   19. aug 2008 Sjovt i piver jer der har ræser mcer for 2/3 vi møder når vi er ude at køre følger enten med os eller vi følger med dem.

  • #47   19. aug 2008 piver ikke, håber bare på ikke at møde dig på din kommende færge med den indstilling til livet du har, men det må du om, trøster mig med du nok når og få noget mere livserfaring og forstand, hvis mc kørsel for dig kun handler om 300+, jamen så er det da banekørsel du skal ind på i stedet, alene...

  • #48   19. aug 2008 Har da også prøvet at køre bane er også fedt nok men kan bare bedre lide at komme rundt omkring osv derfor vælger jeg vejene.

  • #49   19. aug 2008 starter lige med en alm så kan man altid tune jo smiley

  • #50   19. aug 2008 FUCKDOLL, ja undskyld mig men du har jo ikke fattet en skid.

    Egentligt utroligt jeg lader mig hidse op.


  • #51   19. aug 2008 personligt synes jeg måske det er lidt sygt og tror du kommer til at bide meget hårdt i asfalten.
    Jeg har kørt mc i 3 år nu og fik en blackbird i feb. i år og den har sku overrasket mig et par gange og det har givet mig respekt for den og lære den stille og roligt at kende men med den instilling du har tror jeg det er bedst at du køber dig en puch maxi der max kan køre 30 km/t. Du når ikke at se 22 år.


  • #52   19. aug 2008 Køb den her med det samme og så få det overstået... !!

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=38810


  • #53   19. aug 2008 Martin det er linket med men den er desværre for dyr kunne være sjovt.

  • #55   19. aug 2008 Anders KERTEMINDE F - Hvorfor vil du herfra så tidlig? - Tag og bliv lidt længere og så há noget til gode, til lidt senere i livet ,0))

    - Ps. Hvor får jeg dog disse tanker fra? "en tre årig der absolut vil køre på sin fars cykel - selvom den trehjulede er langt mere alderssvarende" ;0/


  • #56   19. aug 2008 Er i ikke lidt hårde imod Anders.... Der er jo trods alt ingen af os debatører der har et indgående kendskab til hans evner som motorcyklist.. Hvis knægten har lyst til at køre Busa, så lad ham dog... Det er jo imidlertidig ikke lykkedes ham at køre sig selv ihjel på 9eren, så hvorfor skulle han dog det på en Busa.....Det kan da nemt være tilfældet at mange Busa-ejere har mindre styr på sagerne end Anders, det er jo nu engang ikke noget vi kan vurdere fra vores pc-skærm...

  • #57   19. aug 2008 Anders KERTEMINDE : Du skriver nede i tråden : "jeg kan bare ikke få tingene vilde nok og vi køre kun på snoede veje samt nogle lange lang baner engang imellem smiley " - Okay !
    Relevant Spørgsmål: Hvorfor så lige en Busa ??? Den er absolut IKKE sjov på de snoede veje ?

    Min egen pers. opfattelse af dig ; A-L-T for ung til sådan en maskine !
    Jeg siger det ikke for at fornærme dig ( jeg kender dig ikke ) det tror jeg iøvrigt ikke mange af debatørerne gør - men med den iver du udviser, (Læs manglende respekt for kræfterne) er det med garanti heller ikke mange af os som KOMMER til at kende dig, og det er da synd og ærgerligt smiley (oprigtigt ment).

    Du skulle da i stedet for, overveje at investerer i et seriøst BANEJERN - Dér vil du kunne få afløb og tilfredsstillet dine lyster - endda med ligesindede og ikke mindst også med konkurence og udfordringer der vil noget ???

    P.S. Jeg beklager at dette falder helt uden for svaret på din oprindelige tråd !


  • #58   19. aug 2008 Gider ikke alt det banekørsel og en busa er lige noget for mig pga af dens komfor størelse og men end of discusion!
    Jeg køber en busa så snart min cykel er solgt og sådan er det!


  • #59   19. aug 2008 Den bedste oplevelsee jeg har haft på min Busa var hårnålene i Harzen

  • #60   19. aug 2008 men håber du har respekt og frygt for den .... ellers vent til du har taget dine uheld

  • #61   19. aug 2008 og jeg kan tage det *GG*

  • #62   19. aug 2008 enig med Keizeren

  • #63   19. aug 2008 Husk at bestille kajplads til din busa

    Busa out


  • #64   20. aug 2008 Hvorfor er det i alle sammen brokker jer sådan hvorfor svarer i ikk bare på spørgsmålet hvis i kan "Hvor man kan forsikre en busa for penge?" Og der er da ikk noget galt med en busa det er jo en halvejs touring cykel så der er da ingen der siger man skal kører 350km/t hele tiden og det gør han heller ikk men derfor kan man godt vride seriøst på rullen et par gange pr tur man kører =) Holder personligt meget af at forhjulet peger lige op i vejret og herinde piver alle over det men 80% af dem vi møder i trafikken (MC´er) sys det er fedt! Husk nu på at over 75% af alle mc ulykker er ikk mclistens skyld!

    Og så er Suki jo den eneste rigtige mc =)


  • #65   20. aug 2008 jo du kan da ved Codan for 4600kr så lad dog være at være så smart..

  • #66   20. aug 2008 Hvem har sagt 200kg? Han har kig på en til 43kg uden afgift så max 115kg med og hvis cyklen blir smadret så køber man en anden uden afgift og bygger den op igen slut!

  • #67   20. aug 2008 - K3 - Jeg kan godt forstå du piver sådan med sådan en kina knallert jeg ville hellere kører 250km/t på baghjulet på en gixxer end at kører ligeud med 100km/t på sådan noget kina lort! Jeg ville til enhver tid kunne kører fra dig både på gaden og på banen!

  • #68   20. aug 2008 ! ! ! HOV HOV Kasper L ... Dér gik du da vist hen og blev lidt personlig, eller hva ?

    Klart at du "forsvarer" trådstarteren - DU ligger jo i samme aldersgruppe !

    Anders KERTEMINDE : flot at du har bestemt dig med Busaen smiley Håber du bliver tilfreds, det er også en fed cykel - men... kør med omtanke alligevel smiley


  • #69   20. aug 2008 Tror nu også at jeg ville blive ked af det hvis jeg smader en cykel til 115 liko uden kasko. Selvom man så kun lige skal ligge 40 til at bygge den op igen. Det har jeg ihvertfald ikke råd til ret mange gange. Ved at lindø har en tørdok de ikke bruger når den skal i vinterhi. Det er jo heller ikke så langt fra Kerteminde

  • #70   20. aug 2008 Kasper L

    til dig for lige at kaste trumf på, får du en 304 og link

    (link fjernet)


  • #71   21. aug 2008 en lokum busa kører nu næppe 350 km/t, den sejler vist nærmere ved de hastigheder....... og kører man skruesuki skal man den ondehyleme ikke kalde en kina mc for noget bras, .......

Kommentér på:
21 år + forsikring af hayubusa?

Annonce