{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

CBR 600 RR....YZF R6...ZX6 R...GXR 750 {{forumTopicSubject}}

Jeg står og gerne vil have en ny mc måske til næste år men...
Jeg har køre sv 650s og er glad for den, vil bare gerne have noget med lidt mere race over derfor har jeg kig på super sport.

Jeg har kigget en del på en R6 og syntes den er super cool har læst mange review og den får ros til skyerne,
men det samme gør de andre, cbr 600rr, zx6r og gxr600-750 ?? skal man bare gå efter den man forelsker sig i først ?
(skal siges jeg har ikke prøve kørt nogen af dem endnu, skal nok smiley )

Her kommer så spørgsmålet hvad syntes i ? er det over hovdet forsvarligt at købe en supersport som 25 årige der har kørt mc lidt over 1 år????
eller vente og blive på min sv 1 år eller 2 endnu?
kan også bare kaste mig ud i det. Syntes selv jeg køre ansvarligt har et godt overblik over trafikken tænker mig om inden jeg overhaler alt det der..

Jer der køre super sport havde i meget erfaring inden i købte jeres ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR 600 RR....YZF R6...ZX6 R...GXR 750
  • #1   21. aug 2008 Tjek dog osse lige forsikringen, så du ikke får et chock. De gir nok noget ancinnitet, men vil give mere hvis du venter en sæson eller 2. Er der ikke osse noget med at den får et hak nedad, når man er over 25, eller er det over 30?....Ring og hør ad.



  • #2   21. aug 2008 Om du vælger den ene eller anden er et smags-spørgsmål. Tag den du sidder bedst på, og best kan lide at se på.
    Personligt ville jeg vælge en CBR eller Daytona 675 hvis det var et marked for mig.

    Moderne 600 maskiner er meget letkørte, så kan man styre sin højre hånd, kan du sagtens overleve på sådan en. Men en god ide ville være at tage nogle svingkurser, så får du mere ud af din bike, under sikre forhold.


  • #3   21. aug 2008 GSXR kan du kasko-forsikre hos If, men kun hvis du er fyldt 25 og har 5 års ancinitet. Men om ancinitet fra bil tæller med der, ved jeg så ikke.

  • #4   21. aug 2008 Anne: Er det IF/Suzuki forsikringen? For der er deres betingelser at hvis man skal have kasko på GSXR, så skal man være fyldt 25 år og have 5 års erfaring. Hvis du så har kasko den vej igennem, er det fordi en ved If har lavet en fejl. Det skal du så kun være glad for.

  • #5   21. aug 2008 Gsxr kan jeg ikke forsikre hos if da jeg ikke har kørt 5 år på MC!! ved topdanmark hedder den 15.500 med selv risc på 15.000 dette er faktisk samme pris for alle modeller i ss klassen.

    hvis nu jeg købte en r6 vil jeg kunne forsikre den hos forhandleren for 8500 med 5000 i selv risc. me like smiley


  • #6   21. aug 2008 jeg kører på min CBR 600 og betaler 6200 om året for kasko og jeg har køret på mc i 2.5 mdr smiley

  • #7   21. aug 2008 altså har haft mit kørekort i 2.5 mdr smiley og har min forsikring hos topdanmark

  • #8   21. aug 2008 Rasmus: har du så kørt bil i eget navn?

  • #9   21. aug 2008 hmm hehe Anne nu ved jeg hvor jeg har set dig før . vi mødte dig på en tankstation lidt før thy traf smiley kan du huske det ?

  • #10   21. aug 2008 Tak for jeres input.
    konklusion:
    skal have bestilt et svingkursus.
    Jeg skal ud og prøve lidt forskellige cykler, når jeg finder den jeg vil have, ser jeg til forsikring smiley


  • #11   21. aug 2008 Jesper P: ja det har jeg smiley Og har også skiftet min bilforsikring med over i topdanmark. Men kan ikke forstå at min bilforsikring er dyre end min MC forsikring....

    Hvis ikke jeg skiftede min bilforsikring med over i topdanmark lød prisen på 17000 kr årligt...


  • #12   21. aug 2008 Tog kortet som 21 årig.
    Kørte det første år på en GS500 (9000 km).
    Købte så en R6 fra 99/00 og kørte 13.000 km på den sidste år.
    I år fik jeg så en R6 fra 06 og har indtil videre trillet 8000 km på den.

    Udover det har jeg i år fået trillet en 500 - 1000 km på diverse lånecykler. En FZR 600 blandt andet. Hvilket føles som en færge når man kommer fra R6eren.


  • #13   21. aug 2008 Startede på en R6, det var nu umiddelbart ikke det vilde problem...

    Man kan køre enhver maskine, man skal bare have respekt for hvad maskinen kan gøre hvis man ikke magter at tage hensyn til egne evner.


  • #14   21. aug 2008 Startede på en r6, August 07, August 08 en GSXR 750, Næste sæson GSXR 1000....

  • #15   21. aug 2008 jeg fløj direkte på en zx7r og har nu en tl1000r, og har ikke rundet mit første år som mcist endnu (og er 23).

    Men som du selv siger ud og prøv og tag den du bedst kan lide / sidder på.


  • #16   21. aug 2008 Altså hvis en 14-årig kan køre med på jyllands ringen på en r6´er, tror du så ikk godt du kan styre en som 25årig hehe =:)

  • #17   1. nov 2008 Jeg har haft kørerkort i små to år og er 21 nu, har haft kawa zzr600, yamaha yzf 750 og har en R1 nu.

    Hvis det skal være en af de cukler så køb den gsxr, min erfaring er at det lyn hurtigt bliver "kedeligt". eller cykelen føles langsom i hvert fald.

    Jeg giver ca 2400 for ansvar ved GF for en R1 fra 99'

    Held og lykke med handelen.


Kommentér på:
CBR 600 RR....YZF R6...ZX6 R...GXR 750

Annonce