909 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hjelm Caberg Justissimo Hjelm Caberg Justissimo

Hej

Er Caberg Justissimo en hjem der kan anbefales.
(link fjernet)

Det de skriver lyder jo meget godt, er på udkig efter en rimelig hjelm med rimeligt lavt støj niveau. Nogle andre forslag, markedet er jo uoverskueligt.

Mvh.
Martin Jensen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm Caberg Justissimo
  • #1   22. aug 2008 Har selv haft en. Skiftede til en Schubert S1 Pro. Synes Caberg hjelmen klarer sig rimelig godt op i mod den nye.. Dog vil den sikkert blive bedre hvis du ikke vælger en klap-hjelm.

• #2   22. aug 2008 Glemte lige at sige at den kan komme ind og ramme hagen hvis man ( i tyskland) kommer over 180.

• #3   22. aug 2008 Hæhæ Søren smiley

Jeg kører lige nøjagtig med den hjelm, og den sidder skide godt på mig, men der er en del vindstøj syntes jeg.
    Har hørt at det ikke er meget værrer end andre klaphjelme, men du skal bare vide det.

Solvisiret er ret lækkert især for mig, da jeg så kan køre med mine egne briller i både klart vejr og kraftig solskin smiley

Ventilationen er også tiptop.
    Alt i alt kan jeg godt anbefale den - især når man tager højde for prisen.

/BC

• #4   22. aug 2008 Det behøver ikke være klap hjælm. Hvis den bliver mere lydsvag vil jeg heller vælge en full face. Kom med forslag

• #5   22. aug 2008 Min kæreste har en Caberg Justissimo som jeg nu sælger for hende, da hun aldrig får kørt, og ellers så har jeg selv haft samme model, men skiftede til en Nolan N102 N-Com... Dejlig hjelm, som er forholdsvis lydsvag og super behagelig smiley

• #6   23. aug 2008 Schuberth S1 eller S1 Pro, hvis den skal være støjsvag smiley

www.schuberth.dk

• #7   23. aug 2008 Har kørt med den du kigger på.. Og kan ikke anbefale den, specielt pga. støj niveau.
    Kører lige nu med en Arai RX7 som eller skulle være en af de mest støjende sports hjelme, som alligevel ikke er kendt for det lavt støj niveau. Men alligevel er den MEGET mindre støjende end Justissimo. Ud over det syntes kvaliteten lav, med dele der er "løse", altså rasler.
    Dog har den indbyggede solbriller, hvilket er super lækkert. Men igen, så kan støjen ihverfald klares med et par gode ørepropper...

• #8   23. aug 2008 Jeg har ikke observeret raslende lyde fra hjelmen, men det er måske også fordi at vinden larmer for meget smiley

En af mine venner har den samme hjelm, og hans solskærm er knækket - ved så ikke om det er pga kvalitet eller misvedligeholdelse.

Men ja, et par gode ørepropper gør livet mere behageligt ved motorvejsfart smiley

/BC

• #9   23. aug 2008 Den er dejligt at køre med, hvis det ikke lige var for den forbandede vindstøj.

Jeg har sådan én, og den larmer altså en del. Alt andet er jeg glad for... Synes den er pæn og fungerer perfekt... Den indbyggede solbrille-ting er også dejlig, men som nævnt: Den larmer!

• #10   23. aug 2008 Eneste minus fra min side er også at den larmer, men efter jeg har anskaffet mig et par støbte ørepropper så er der støj mere eller der er i hvert fald ikke særlig meget.

• #11   24. aug 2008 Jeg har selv haft denne Caberg hjelm.

Eneste positive at sige om den, er den indbyggede solbrille.

Giv hellere lidt ekstra, og køb en Schuberth S1.
    Den har også indbygget solbrille, som er klasser bedre end solbrillen i Caberg'en.
    Og så er den bare ekstrem støjsvag. Den er kåret som den mest støjsvage hjelm overhovedet.

Eneste minus ved den er, at den ikke er speciel køn, men det glemmer man når man kører, og ikke skal slås med vindstøjen.. smiley

Kommentér på:
Hjelm Caberg Justissimo

Annonce