Yamaha FZR varme og Frigear Yamaha FZR varme og Frigear
Hey alle,
ville lige høre om nogle af jer måske har en ide til hvorfor min Yamaha gør som den gør??
Når jeg ligger i meget tæt kø, (hvor man bare ligger og tøffer frem i første gear og maskinen bliver varmet godt op). Er maskinen efter et stykke tid ikke til at tvinge ud af første gear, hvergen frigear eller 2'nd gear for den sags skyld, gearskiftet er ligesom låst fast.
hvis der så kommer en "åbning" og jeg kan få lidt fart på, skal jeg bare få lidt fart på i 1'st og så løsner gearene sig igen og det er muligt at sette gearet i neutral og ellers 2'3' osv.
(det skal lige siges at maskinen når den er blevet så varm begynder at trække mere og mere fremaf når jeg holder stille i 1'st gear med kobling trukket ind, så jeg til sidst er nød til at holde både kobling og bremse inde for at blive på min plads..??
håber nogle har en ide ? kan det evt være kobling's kablet som skal strammes ?
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 71
Eller koblingen der er færdig?
/ Lars
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 947
apr 2006
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
men kan det skabe sådan et problem ?
jeg har prøvet da justere skruen ved håndtaget ganske lidt, og troede egentlig at det løste problemet (da den under "normal" drift var lettere at få i frigear, og at det måske virker til at den skal være varm i længere tid nu end før for at den brokker sig)
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 947
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Så ny olie på, virker det ikke, så nye plader
apr 2006
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
jeg køre forbi idag og køber mig noget nyt olie for at se om det skulle kunne løse problemet,
Hvis det ikke virker og jeg skal have skiftet pladerne er det noget som kan gøre uden speciel værktøj ?
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 489
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
Yamaha FZR varme og Frigear