751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Fox V
Fox V
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30

Yamaha FZR varme og Frigear Yamaha FZR varme og Frigear

Hey alle,

ville lige høre om nogle af jer måske har en ide til hvorfor min Yamaha gør som den gør??

Når jeg ligger i meget tæt kø, (hvor man bare ligger og tøffer frem i første gear og maskinen bliver varmet godt op). Er maskinen efter et stykke tid ikke til at tvinge ud af første gear, hvergen frigear eller 2'nd gear for den sags skyld, gearskiftet er ligesom låst fast.

hvis der så kommer en "åbning" og jeg kan få lidt fart på, skal jeg bare få lidt fart på i 1'st og så løsner gearene sig igen og det er muligt at sette gearet i neutral og ellers 2'3' osv.

(det skal lige siges at maskinen når den er blevet så varm begynder at trække mere og mere fremaf når jeg holder stille i 1'st gear med kobling trukket ind, så jeg til sidst er nød til at holde både kobling og bremse inde for at blive på min plads..??

håber nogle har en ide ? kan det evt være kobling's kablet som skal strammes ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha FZR varme og Frigear
  • #1   25. aug 2008 Det kunne godt lyde som "slidt" olie, måske den trænger til at få skiftet olie?

Eller koblingen der er færdig?

/ Lars

• #2   25. aug 2008 lyder som en færdig kobling. Men har du prøvet at justere på skruen ved håndtag eller ved snekken, så du er sikker på at den kobler helt ud??

• Fox V
    Fox V Tilmeldt:
    apr 2006

#3   25. aug 2008 Den skal have skiftet olie da den er hentet i tyskland (for ca 1år siden) og jeg ingen anelse har om hvor gammel den nuværende olie er..

men kan det skabe sådan et problem ?

jeg har prøvet da justere skruen ved håndtaget ganske lidt, og troede egentlig at det løste problemet (da den under "normal" drift var lettere at få i frigear, og at det måske virker til at den skal være varm i længere tid nu end før for at den brokker sig)

• #4   25. aug 2008 hmm ok, så tyder det sku lidt på at dine plader trænger til en udskiftning. Hvis du har lidt fingersnilde, kan man seklv gøre det, og så koster det dig ik meget mere end en tusse smiley

• #5   25. aug 2008 jep, nye plader

• #6   25. aug 2008 altid skift olie hvis man er i tvivl... smiley jeg ville ikke køre på en gammel olie hvis jeg ikke vidste hvor gammel og hvor brugt den var

Så ny olie på, virker det ikke, så nye plader smiley

• Fox V
    Fox V Tilmeldt:
    apr 2006

#7   25. aug 2008 ok tak for hjælpen

jeg køre forbi idag og køber mig noget nyt olie for at se om det skulle kunne løse problemet,

Hvis det ikke virker og jeg skal have skiftet pladerne er det noget som kan gøre uden speciel værktøj ?

• #8   25. aug 2008 Gør din kværn den tjeneste at skifte filteret samtidig,,,

• #9   25. aug 2008 Olien burde havde været skiftet dengang du købte den, den kan jo i princippet være flere år gammel, fyldt med væmmelige syrer og totalt nedbrudt.

Kommentér på:
Yamaha FZR varme og Frigear

Annonce