769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjulspin på våd vej Hjulspin på våd vej

Var lige ude at trille den måske sidste tur i år før vinteropbevaring. Kørte ud på Grenåvej i Århus og gav den gas. Ved 80 km/h og skift fra 2. til 3. gear spandt hjulene rundt.... fik sgu´lidt et chok.
Er det normalt at en MC på 750 ccm og 100 HK kan det?
Det skal lige siges at dæk er i orden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjulspin på våd vej
  • #1   13. nov 2005 ja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #2   13. nov 2005 Hmmm, min GPZ med 60hk gør det gerne i både første og andet gear i vådt føre, og en enkelt gang på MEGET våd vej har den gjort det ved skift til tredje. Så det er vel ikke HELT utænkeligt at din også kan smiley

• #4   13. nov 2005 Ja, det er meget normalt...
    Giver altid et dejligt adrenalin kick, lige at lave lidt spin på den måde smiley

• #5   13. nov 2005 Har prøvet en enkelt gang, hvor jeg skulle dreje i et lyskryds - det var lige begyndt at regne og jeg var nok lige frisk med gassen, så endte med at powerslide igennem svinget. Fik også lidt af et chok for det var sgu ikke lige meningen, at jeg skulle sidelæns igennem svinget.
    Men så har man jo også prøvet det;o)

• #6   13. nov 2005 Min SV'er gør det også af og til. Den anden dag var det ved 60 kmt i 3 gear. Men det er også nogen lorte dæk. Det er de originale, monteret fra fabrikken. Jeg har allerede kørt over 14.000 km på dem. Glæder mig til jeg skal et nyt på til foråret. smiley

• #7   13. nov 2005 Min kunne på tør vej inden jeg skiftede det slidte bagdæk, så jo pas på i det våde vejr.

• nicki .
    nicki . Tilmeldt:
    okt 2005

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #8   13. nov 2005 hvor mange hjul er det da den trækker på?? smiley hjulene??

• #9   14. nov 2005 750 ccm, 100 Hk og så tænk på hvor lidt der er i kontakt med vejen, jeg tør slet ikke fortælle hvilke gear min gør det i..:)
    Men for at være lidt seriøs, så kan den første gang være en slem overraskelse, men når man har prøvet det nogle gange så går der sport i det. Det der nok også er værd at være opmærksom på er når du får nye dæk til foråret, at de lige skal have "grip" før du lægger til eller for den saags skyld bremser.
    Om sommeren når det ikke har regnet længe( sjældent,ik) og der kommer et regnskyl så vær især opmærksom på rundkørsler og motorvejs frakørseler, da der ligger sig en hinde som kan virke som "brunsæbe".
    /DeeMaac
    P.s. Var ude på sidste tur idag, skønt men med vemod.

/DeeMaac

• #10   14. nov 2005 min 50 ccm knallert gør det nogen gange.. og den er ikke vildt tunet.. det er bare en rmx/smx uden begrænsninger...

Kommentér på:
Hjulspin på våd vej

Annonce