{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.149 visninger | Oprettet:

Var med i uheld, han stak af {{forumTopicSubject}}

Her er et råd til dem der kommer ud for et færdselsuheld, hvor det er modpartens skyld.
Dette er desværre lært på den hårde/ærgelige måde tidligt i morges.

Jeg kommer kørende i et kryds hvor mine sideveje har ubetinget vigepligt. En scooter overholder ikke sin vigepligt, ser mig for sent, blokerer bremsen så han ryger ned på siden og derefter ind i min højre side, så jeg ryger ned på venstre side. Han rejser sin scooter op, kommer hen og undskylder og spørger om jeg er okay. Jeg rejser min mc op, siger ja og spørger om han godt er klar over at han har ubetinget vigepligt. Han svarer ja, går tilbage mod scooteren for så at starte den og køre væk !!! Jeg troede at han bare ville trække den ind på fortovet.
Han har ingen nummerplade på og da jeg endeligt får liv i min mc for at køre efter ham, er han over alle bjerge.
Heldigvis fik jeg ikke mere end et par blå mærker og ømme lemmer, men mc'en har fået en del skader og skrammer mere end den havde i forvejen.

Der er meldt til politiet, men det er ikke nemt at give signalement af en mand i mørkt tøj og mørk hjelm på en mørk scooter uden nummerplade klokken lidt i seks om morgenen.

Det gode råd er (hvis man kan holde hovedet koldt): Lad mc'en blive liggende. Hen og hiv fat i ham med samme og få hans sygesikringsbevis eller andet id så han ikke bare kan smutte.
To biler kørte forbi os mens vi var igang med at rejse os og vores mc'er op, men de standsede ikke.
Så sørg for at stoppe eventuelle vidner.

Håber at min erfaring kan hjælpe andre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Var med i uheld, han stak af
  • #1   29. aug 2008 ØV.......SUR RØV


    godt der trods alt ik skete mere med dig.......



  • #2   29. aug 2008 Godt råd Mark. Man SKAL sgu udveksle navn osv. Så hvis han vil stikke af - så fat i nakken af ham!!



  • #3   29. aug 2008 Gud sikke da et røvhul,men godt der ikke skete nogen personskade.Sådan en møgunge skulle sgu en tur over knæet.

  • #4   29. aug 2008 Mark... hvis jeg var dig... så vil jeg være samme sted mandag gerne lidt før end idag...og se om han kommer kørende...

    hvis ikke...så prøv tirsdag... hvis ikke...så kør der ud fredag igen....samme sted.

    Jeg mener...han har jo ikke kørt der for sjov... (måske han var på vej hjem fra byen)... men ellers var han nok på vej til arbejde...eller skole...

    Jeg ville gøre det som jeg skriver ovenstående.... hvis det var mig.


  • #5   29. aug 2008 hmmmmm over knæet ....nix

    skulle sparkes hårdt i sine boller


  • #6   29. aug 2008 Kør den rute de næste dage, og på samme tidspunkt som uheldet fandt sted,- det kunne jo være en knægt der er i lære og kører den samme vej hver dag til arbejde.

  • #7   29. aug 2008 imens han pisser blod lol lol

  • #8   29. aug 2008 Ikke et hårdt spark,men et MEGET hårdt spark....sådan bare som en begyndelse...................

  • #9   29. aug 2008 Jeg syns i er meget hårde herinde med hensyn til andres tåbelige opførsel.... jeg forsvarer ikke knægtens dumhed i at stikke af, men en purk der måske ikke engang har et knallertbevis... what ever, der er vel ingen grund til at begynde at tæve knægten... det var bare det jeg ville sige, godnat og sov godt....

  • #10   29. aug 2008 mark S: vil osse bare lige sige, super at du er ok, det er selvfølgelig ikke ok at han stikker af.

  • #11   29. aug 2008 Må desværre meddele at det var en voksen mand.

    Bare rolig, jeg holder klar i bilen på en plet så jeg både kan se den vej han kommer fra og den vej han kører ned af. Om jeg stopper ham med det samme eller jeg følger efter for at se hvor han kører hen, ved jeg ikke endnu.

    En ting er sikkert: Jeg har hele næste uge til det og han skal betale!


  • #12   29. aug 2008 ok jeg er måske rimelig fordomsfuld, når jeg så'n uden videre tænker at er det er en knægt. en voksen, hna' sker der? Jeg håber du får fat i ham, men hold nu igen med selvtægten, det er squ ikke det værd....

  • #13   29. aug 2008 Håber du får fat i den lort. Godt du er okay, surt med cyklen :S

  • #14   29. aug 2008 WSU : Du har en god ide der.
    Mennesker er jo vane dyr - så der kunne nemt være stor chance for at han kom forbi igen. Så bare følg efter ham i bil og når du så kommer frem kunne man jo ringe efter panserne og lade det gå den vej hvor du faktisk kan få dækket din skade.
    For hans scooter han jo nok synlige skader også - og det er tit de ikke gider bruge penge påderes scootere hvis du er nede eller tager skade.


  • #15   29. aug 2008 Nu er det jo faktisk muligt at manden ikke har tænkt over at han havde noget ansvar i denne sammenhæng, og at hans forsikring eller ham selv skal dække de skader du har fået? Han troede måske bare at din forsikring ville dække dine skader? Det findes dumme mennesker overalt som ikke helt fatter hvordan nogle ting hænger sammen, men som sagt så er WSU´s idé bestemt en mulighed for at få fat på ham, ellers kører voksne mennesker tit på scooter når de er på værtshus ofte(egen observation/fordom, så den kan ikke bevises), så den lokale kro er måske også en mulighed?

    Mvh. Mathias


  • Mathias D
    Mathias D Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 75
    #16   30. aug 2008 hmm selv hvis du får fat i ham en af dagene, er det så muligt at bevise noget?

  • Mathias D
    Mathias D Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 75
    #17   30. aug 2008 jeg tænker på at der jo ikke var nogle vidner

  • #18   30. aug 2008 Selvom man ikke kan bevise noget kan man jo stadig give ham flade til han hoster op med skillingerne.

  • #20   30. aug 2008 Et rigtig godt råd.

    De næste par hverdage, så stiller du dig op samme sted ca. samme tidspunkt.

    Folk har en tendens til at køre samme vej, når de skal rundt, så chancen for at du fanger ham i løbet af et par dage er temmelig stor.


  • #25   30. aug 2008 Øv at du ikke lige fik hans oplysninger, men han er da godt nok også et fjols bare sådan at køre væk...

    Men godt der ikke skete dig mere, for det kan sgu også gå galt når man f.eks får en kørende scooter ind i benet...


  • #26   30. aug 2008 Var der nogen vidner?

  • #27   30. aug 2008 Søren
    slip lige gassen et øjeblik...... : )
    se du ik han skriver


    To biler kørte forbi os mens vi var igang med at rejse os og vores mc'er op, men de standsede ikke.
    Så sørg for at stoppe eventuelle vidner.

    det går jeg ud fra er svar på dit spørgsmål


  • #28   30. aug 2008 så nedern det der...

  • #29   30. aug 2008 okey,godt ord igen...
    Det er bare fordi der er noget forsikring der kan dække "Hit and run" ulykker...


  • #30   30. aug 2008 Skriver fra min fars bruger af.
    er selv 16 år og har haft mange scootere. Har 4 venner der er blevet kørt ned. den ene var på vej til skole og rundt i et sving kommer der så en cykellist i modsat side han når lige at undvige hvilket resulterer i at hans scooter vælter på asfalten og bliver ridset hen af den eneside. udstødning og forgaffel ødelagt. hvilket løber op i et beløb på 14000 hvis han skal det lavet. men da han endelig får rejst scooteren op og vil snakke med hende er hun væk. en anden ven kørt ned i en rundkørsel hvor det også var modpartens skyld. og scooteren bliver flået fra hinanden, men igen billisten er væk. de sidste 2 er blevet kørt ned kryds hvor scooterne også er blevet smadret og de skyldige kører væk med det samme.
    så det er ikke altid os "Scooterfjæsers" skyld!

    Hilsen Simon.


  • #31   30. aug 2008 Og det er de færeste folk, der har kasko på deres scootere da det er alt for dyrt i forhold til scooterens værdi. og vi har ikke rigtig nogen fast indkomst udover et fritidsjob som ikke giver styrtende mange penge. så når man går i skole er det nogle trælse penge at skulle af med.

  • #32   30. aug 2008 hæ hæ

    godt godt Simon ...

    det tro jeg også godt at vi alle godt er klar over...

    men fint med dit indlæg......
    mvh


  • #33   30. aug 2008 jeg svarede så på dit første indlæg

  • #34   30. aug 2008 Og Simon hvordan kan det så undskylde det omtalte uheld, hvor det er en scooterkører, der er den skyldige ???

  • #35   31. aug 2008 Hej Lisbeth!
    Det kan ikke undskylde noget som helst, men det er ikke altid at scooterne stikker af, og det er også somme tider det går od over os.
    Mvh. Simon


  • #36   31. aug 2008 Som udgangspunkt er det ALTID scooterens skyld, men det er mest fordi de er grimme og larmer på en grim måde, så du kan ikke bortforklare den simon smiley

    Men satme træls for Mark S. Håber sq dit forsikringsselskab er til at snake med smiley Held og lykke


Kommentér på:
Var med i uheld, han stak af

Annonce