1.346 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Afgift retur fra skat ??? Afgift retur fra skat ???

Hej - er der nogen der selv, eller kender nogen der har fået noget af betalt afgift tilbage på MC pga. genberegning af afgift efter de nye afgiftsregler
jeg tænker på overgangsordningen, og den tekst SKAT har på deres hjemmeside vedr. biler ( skulle også gælde for MC )

her er teksten, kopieret direkte fra SKAT

Private
Som privat skal du ikke foretage dig noget efter ændringen af loven. SKAT vil automatisk tilbage- betale afgiften til dig, hvis du har importeret brugte biler fra udlandet, og hvis du efter lovændringen har krav på at få afgiften tilbage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift retur fra skat ???
  • #1   11. sep 2008 Ja, det gælder også for MC'er.
    Du skal dog kunne dokumentere at den bliver ført ud af landet, og SKAT snupper 15% af afgiften selv.

• #2   11. sep 2008 Jesper [Lyngby] P

det handler ikke om export - men om at der er kommet ny lov om importafgift ( og måden den beregnes på ) i april i år men med en overgangsordning et år tilbage

det ville du også have set hvis du havde læst mit indlæg ordentligt smiley

• #3   11. sep 2008 Det lyder da lidt spændende, hvis det passer. Jeg kender ikke nogen der har fået penge tilbage automatisk, men jeg importerede selv min kawasaki tilbage i marts. Så måske der kommer en lille check. Man har vel lov at håbe smiley

• #4   11. sep 2008 Jeg har ikke direkte fået penge tilbage, men da jeg betalte afgift på min betalte jeg 40.000 ud af de 45.000 som de ville have. og indsendte en klage over de sidste 5000. Da de nye regler så kom bestemte de sig for at jeg ikke skulle betale de sidste 5000 kr.
    så jeg har ikke fået dem tilbage, men sluppet fro at betale dem.....

Hilsen Esben

• #5   11. sep 2008 Jeg har ikke fået penge tilbage endnu, men jeg har fået en opringning fra ankestyrelsen om at min afgift kommer til vurdering i denne måned på min kawa

• #6   11. sep 2008 CBR600 1997 Tilsalg

hvis du nu selv gad læse indlægget var det ikke nødvendigt at skrive alting flere gange men her er det så en gang mere

der er kommet ny lov om importafgift ( og måden den beregnes på ) i april i år men med en overgangsordning et år tilbage

det ville du også have set hvis du havde læst mit indlæg ordentligt smiley

• #7   11. sep 2008 Jørgen R (Holstebro)

har du klaget over afgiften ??

hvornår har du betalt afgiften ??

Kommentér på:
Afgift retur fra skat ???

Annonce