{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Så kom dagen {{forumTopicSubject}}

...dagen de fleste motorcyklister sikkert kommer til at opleve (desværre) !
Første fald på cyklen smiley

Det var ikke min skyld og jeg "redde" situationen rigtig godt faktisk, og slap med overfladiske skrammer, mebn hvor er det øv at få ridset kværnen smiley

Villa vej, kommer kørende med 30 - 40 km i timen da en billist ligger midt på vejen med lidt mindre. Massere af plads så jeg sætter farten op til 50 km/t så jeg kan komme forbi og videre.
Men sådan skulle det ikke gå.
Billisten vælger, uden at blinke, at foretage et impulsivt venstre sving der gør at jeg må katastrofe brems, slippe bremsen, dreje til højre og bremse yderligere hvilket får kværnen til at vælte.

øv.

Billisten var i dybt chock og der gik et par minutter før jeg opdagede at jeg stod på fortovet uden sko, så hen og hente mine sko der begge lå under kværnen.

Men jeg slap med lidt asfalt eksem.
Skal dog nok ud og investere i en ny hjelm smiley

Både min bror og fætter sagde at det var et typisk uheld, så til alle jer der er nye på motorcykler:
Overhæl ikke en bil der kører langsomt på en villa vej (eller biler der kører meget langsomt) da de jo formentlig har tænkt sig at udføre en livsfarlig manøvre uden at give tegn eller lign.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom dagen
  • #1   14. sep 2008 Surt for dig, godt at det ikke var på en landevej, hvor du kom med 80-90 km/t. Men nu ved du det, alle billister skal betragtes som potentielle lystmordere der vil gøre alt for at få os ned med nakken.

  • #2   14. sep 2008 Jeg overhaler aldrig den slags steder, og er 800% på vagt på store ppladser, netop af samme grund..

  • #3   14. sep 2008 Kanongodt, at der ikke skete noget med dig, resten er bare skrammer:-)

    Du har lige på mest effektive måde lært det der gælder med langsomtkørende biler og især landbrigsredskaber - overhaler man dem, er det med maks 5 kmt højere hastighed en de selv kører og masser af plads til siden.

    Som du selv siger, bilisten var dybt rystet, og det er meget kendetegnende. Disse trafikanter er på en anden planet, når det her sker.


  • #5   14. sep 2008 Synd for dig tja men det bare om at få et godt overblik over situationen når det går galt smiley

  • #6   14. sep 2008 godt at det gik godt med dig men du får 50% af skylden ved forsikringen surt

  • #7   14. sep 2008 Øv hvor surt, men godt der ikke skete dig noget alvorligt. Sådan nogle steder er vildt risikable, små villaveje og byveje med mange sideveje - Så pas på med det. Nu har du jo så lært det på den hårde måde, så forhåbentlig sker det ikke igen.

    sten (farsø) F
    Hvordan kan det være 50% hans skyld, når bilen uden at blinke eller noget pludselig drejer til venstre? Det må da være bilen der skulle have været lidt mere opmærksom i den situation.


  • #9   14. sep 2008 Well, jeg gik ikke videre med det og fordi jeg ikke ramte bilen byttede vi ikke forsikringspapirer!

    Mht asfalt eksem så havde jeg jeans på (der faktisk kun fik et hul) og læder jakke (mc jakke) der uden at gå i stykker alligevel gav mig et par gode afskrabninger, så selvom man har jakke på kan man altså godt få asfalt eksem smiley

    @Camilla: Loven siger desværre at,selvom den forankørende er en idiot,der uden at blinke eller sænke farten drejer, så skal bagfra kommende holde afstand i tilfælde af sådanne situationer smiley

    Dog tror jeg at hvis jeg havde vidner, så kunne jeg med god samvittighed have tilkaldt politiet og på den måde fået dækket mine skader.

    Har fået tjekket cyklen af min fætter den har haft en magen til og ud over nogle få skrammer er den faktisk i god stand.

    Så det gik jo egentlig godt til sidst smiley


  • #10   14. sep 2008 Godt der ikke skete mere med dig! Og nu har du lært en vigtig lektie - overhal aldrig på villaveje og slet ikke hvis bilen kører mærkeligt eller langsomt, så leder billisten nok efter en sidevej og kan netop finde på at dreje pludseligt. Hold god afstand i sådanne situationer, for de kan også pludselig klodse bremsen hvis de er lige ved at køre forbi den vej de skal ned af.

  • #11   14. sep 2008 Du har ret. Og med fare for at lyde bagklog (til mig selv?) så burde jeg havde vidst det.
    Tænkte over det bagefter og hvis jeg havde siddet i min bil ville jeg ikke have prøvet det. Med 10 år dagligt på vejen som billist har jeg aldrig haft en skade, og er generel opmærksom på alle fare tegn og har med opmærksomhed, god reaktion og overskud reddet mig selv og andre ud af mange situationer.

    Men som ny motorcyklist har jeg allerede erhvervet mig den vane at overhale alt og alle fordi man kan gøre det hurtigt!
    Det er så let lige at kigge til venstre, bagud og derefter overhale da det maks tager 3 sek at være foran.


  • #12   14. sep 2008 Kristian

    Lige en lille ting. Jeg gider ikke skrive en masse om tøj, jeg kører ofte selv rundt i Jeans eller lignende.

    Men - du skriver, at du fandt dig selv uden sko(!)

    Hoved, hænder og fdder, skal du altså passe virkelig godt på.

    Derfor altid - ALTID - Hjelm, og sko, der sidder fast!!!!

    Peronlig tør jeg overhovedet ikke køre uden handsker, Hænder er ufatteligt lette at invalidere, og refleksmæssigt bruger du dem tilat beskytte dig med, hvis ulykken er ude.


  • #13   14. sep 2008 Dit tøj dækker din indbo forsikring vel, det er bare med at få det anmeldt. Så du kan få ny hjelm, Jakke, bukser og sko..

Kommentér på:
Så kom dagen

Annonce