Dilema: Salg af bonnevillen... Dilema: Salg af bonnevillen...
Hej ligesindede:
Jeg har i nu tre uger gået med et stort dilema.
Jeg er blevet tilbudt en plads i et drag team, hvilket kræver kontanter og ikke mindst garageplads.
Jeg har to meget velkørende Triumph Bonneville'er og overvejer grundet ovenstående vinterprojekt, at sælge to af mine kværne.
Først overvejedede jeg, at sælge den ene cykel. Herefter den anden. Herefter dem begge til en særdeles favorabel pris bare den nye ejer ville have sjælen med sig og ikke behandle dem dårligt.
Så fik jeg kolde fødder da jeg tænkte på, hvor dumt det egentligt er, at sælge to så velfungerende og velkørende cykler (den ene motor har fået en stort set total renorvering for 2000 km siden -kviteringer haves).
De har altid, hver eneste gang fået mig både frem og tilbage uden startproblemer eller motorstop undervejs af nogen art.
Så kom jeg til at tænke på, at jeg måske aldrig i mit mc liv igen ville komme til, at eje så velkørende Bonneviller igen og blev igen i tvivl.
På den ene side vil jeg ikke sælge kværnene idet de aldrig slår en skid forkert. På den anden side, har jeg også svært ved, at sige nej til dragbike projektet. Jeg vil jo gerne prøve så meget som muligt inden afgang herfra jorden, så lige meget hvad, kan jeg risikere at fortryde -eller ikke...
Nå, sorry. Det er bare nogle tanker herfra.
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 145 Svar: 443
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Jeg oplyser blot om mit dilema..Har du nogle kommentare eller ider'er til dillemaet eller er du bare smart ass..
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
behold den ene og så må du jo spare på guldet hvis det drag projekt det er noget du vil være med i...
syntes ikke det er noget med at han vil sælge sin cykel uden for markedet...
har faktisk lidt ondt af manden med det dilema han står i
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Alternativt, så sælg den ene af dem til mig for en god pris :o)
jan 2005
Jeg har ikke lyst til, at låne penge. Derudover hjælper det deværre ikke på mit pladsproblem i garagen.
Jeg glemte også lige at nævne at jeg skal til at efteruddanne mig fra januar så tiden er også begrænset.
Enten må cyklerne vige eller dragprojektet..
Hmm.
jan 2005
Tak for rådet.
Sælger jeg kværnene bliver de solgt til en særdeles god pris. Vil evt. køber have begge kværne, har jeg overvejet, at sælge den ene kværn (til selvsamme køber) for det samme som en motor koster. Sælger jeg bliver det til en pris som ikke er set før (bare jeg havde fået sådan et tilbud i tidernes morgen).
Jeg har som sagt muligvis brug for plads og må jeg har det sådan, at det koster, at have det sjovt..
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
jan 2005
Tak for rådet.
Det er netop hvad jeg frygter. Jeg er også nervøs for om jeg forhaster mig både ifht salg af Bonnevillerne og dragprojektet.
Jeg skal på job igen. Indtil videre tak for rådene. Gerne flere..
Hilsen
Bonneville.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Når man har købt en engelsk motorcykel så er det for livet
Og hvis du er smart, så kan den ene holde i suen, og den anden i hjørnet i garagen, så syntes jeg du skal skyde kawa'en af i stedet for, den er nok også nemmere omsættelig
Men jeg kan godt se det, det er et STORT dilema :S
jan 2005
Hehe. Tak for rådet.
Kawa kan ikke sælges da det er "sønnikke,s". Jeg lovede ham den vist selvom han kun er tolv år..
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 71 Svar: 279
Hvis du er NØDT til at sælge eller vrage dragprojektet, så ville jeg nok vælge dragteamet og få udlevet de oplevelser det giver, det er ikke hver dag man bliver tilbudt en plads i et dragteam.
Uanset hvor meget du elsker dine maskiner, så kan de erstattes med nye når tid er.
Det er da hårdt at skille sig af med sine "børn" , man hører jo ligesom sammen.
Opvej sandsynligheden for et tilbud om dragteam og det at kunne bygge sig en bonni igen når penge og tid er der.
Mvh Jan
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
jan 2005
Det er også sådan jeg går og tænker. Jeg føler, at jeg er nødt til at prøve teamet.
Jeg kan køne mig en ny Bonneville når drag drømmen er udlevet. Det der er svært i den sammenhæng er, at mine cykler kører helt upåklageligt og uden problemer. Blandt andet derfor er beslutningen også svær..
CJ:
For helvede mand. Nu er mit dillema sgu da endnu større. :o))
Kasper:
Efteruddannelsen (psykoterapeut) er ret krævende og varer i tre år. Det er også noget som indgår i overvejelserne. Og Bonnevillerne er jo købt og betalt for længe siden og "spiser derfor ikke brød".
Men pladsen i min lille garage du ved. Måske jeg bare skulle sælge den ene Bonneville.. Åhr for fanden da også, hvor er det svært.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
jan 2005
Det har jeg også overvejet men synes bare ikke det er noget ved, at have en (eller to) kværn(e) til, at stå et andet sted end hos mig selv.
Sune:
Suzuki gsx 1100 e(f) motoren er solgt. De gode dele fra cyklen, gemmer jeg til en anden gang. Måske jeg sætter dem i markedet når jeg får tid.
Hmm, måske to Bonneviller for en Bonnevilles pris? Hmm -Det er vist godt, at det ikke er lige nu beslutningen skal træffes.
Jeg regner med, at jeg indenfor de næste par uger skal mødes med sponsorerne -og de andre fra drag teamet og så skal mit dilema være løst. Det er fandme svært.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 29
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 119 Svar: 826
PS. Fandeme glad for jeg ikke står i sådan et dilemma, men held og lykke:-)
PPS. ...Og husk at fortælle hvad det hele ender med.
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
Jeg gad godt eje din 68'er, den er rigtig fin.
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 5 Emner: 126 Svar: 1.422
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
- Du kommer måske til at ærge dig over salget, men omvendt kan du også komme til at ærge dig over ikke at have prøvet, det dragbike projekt ;o/
- Hvis du pt. er der hvor du føler at noget nyt må have plads, jamen så må det koste dig den beslutning at slutte fred med hvad dit "offer" er, (at sælge de to mc'er) og tænke på at når en dør lukkes, åbnes en anden - og så kan du vælge at se på fremtiden og hvad muligheder der så åbnes for dig og ikke fortiden ;o))
Håber dette kan sætte nogle tanker i gang og være med til at gøre din beslutning god for dig ;o)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Der må være noget ved det "draggeri" som rigtigt trækker i dig.
Go-for-it
Dine englændere har givet dig glæder, det kan ingen tage fra dig. Kad dem nu ikke blive en klods om benet for dine drømme:-)
I øvrigt - stor respekt for dit ønske om at hastholde en overskuelig og sund økonomisk situation.
Hvad du end vælger - Good Luck:-)
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.374
Hvor meget brænder du for Drag projektet????
Dilema: Salg af bonnevillen...