{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

IMPORT FRA SVERIGE {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Jeg har set mig lun på en mc fra Sverige. Den er i øjeblikket indregistreret i Sverige. Jeg vil ikke indregistrere den, men bruge den til trackdays. Jeg skrev til sælger at kunne beholde nummerpladen og afmelde den efter handlen. Sælger siger nu at jeg skal udfylde en eksport erklæring? Er der nogen der har kendskab til hvordan man handler fra Sverige og kender til papirgangen?

Nyd sommeren

Stamer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til samling af møbel søges – Vejle 500 kr.
  • Samling af IKEA skab 1.500 kr.
  • disassemble ikea furniture and assemble back 2.500 kr.
  • Samle 1 sco classic cykel 500 kr.
  • Tilskæring af fodpaneler og lister til køkken 1.140 kr.
  • Samling af tøjstativ 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IMPORT FRA SVERIGE
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 297 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.657
    #1   18. jul Det lyder som om sælger kender papirgangen, og han har ret. Den skal eksporteres før den kan afmeldes i Sverige.

• #2   18. jul Hvis den kun skal bruges til banekørsel, må den da vel kunne købes uden nummerplade? Eller er der noget med at få afgift retur via eksport?

• Sajmon ™

#3   18. jul Der er ikke noget med afgift, men svenskere kan ikke afmelde køretøjer før der er et papirspor på at de er eksporterede.

• #4   19. jul Hvad gør man så når cyklen bliver smidt i jerncontainereren?

• Sajmon ™

#5   19. jul Jeg vil tro man laver en skrotnings attest i det tilfælde.

Når svenskerne får et køretøj ind i landet, får det en registreringsnummer og nummerplade(r) med det samme - inden det bliver solgt.
    Medmindre der sker noget drastisk eller køretøjet bliver eksporteret, så tilhører det registreringsnummer køretøjet til tid og evighed.
    Når man bruger køretøjet på offentlig vej, er det ejerens ansvar at tilmelde/afmelde forsikring og vejafgift.
    Det er ikke ligesom i Danmark hvor man konstant skal købe nye stykker alu til mindre formuer, hver gang man afmelder forsikringen i 3 måneder på grund af sæson kørsel.
    Men svenske køretøjer kan heller ikke afmeldes uden de er eksporteret eller skrottet, så hvis man bare hentede en MC derovre, uden at lave papirarbejdet som sælger nævner i det her tilfælde, så "hænger" han på ejerskabet af MC'en.

• #6   19. jul Tak for forklaring. smiley

• Sajmon ™

#7   19. jul Ooooog... Det hedder "et" registreringsnummer. smiley

Ovenstående er min forståelse af hvordan det foregår. Jeg hører gerne fra folk der ved bedre. smiley

• #8   27. jul Det er korrekt, at et brugt svensk køretøj skal registreres som eksporteret ved salg ud af S. Regler og procedure finder du hos deres Transportstyrelse og lokale Lensstyrelse. I din favoritsøgemaskine søger du på fx "export av motorfordon ifrån Sverige".

Kommentér på:
IMPORT FRA SVERIGE

Annonce