{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Gelfyldning som forebygger punktering? {{forumTopicSubject}}

hey.

jeg punkterede for nylig på mit bagdæk, og da jeg ikke lige vidste hvad man gør når man punkterer, da det her er min første mc, fik jeg et råd om at købe noget skum og sprøjte ind i dækket. det virkede ok.. såen da.. jeg kom hjem og fik købt og sat nyt dæk på et par dage efter.

så her i ugen kom jeg til at snakke med en gut fra usa, som har noget gel af en art, som man kan fylde dækket med før man punkterer.. så hvis man kører noget op i dækket som kan punktere det, ligger gelet en hinde rundt om det, så det ikke kommer luft ud. Der burde kun komme en bobbel gel ud af hullet når han hiver eks.vis søm ud.

Dette produkt skulle de ha haft på markedet i usa i noget tid, men ved ikke om det er noget man sku prøve, eller om man bare sku håbe på man ikke punkterer igen. når det kommer i dækket, burde det også holde ens dæktryk, så man ikke skal tjekke det heller, da gelen som sagt ligger en hinde i hele dækket og dækker alle evt. revner. men jeg ved ikke om det ligger ekstra vægt i dækket eller om der kan være problemer med at køre rundt med sådan noget i dækket?
Det ætser heller ikke dækket som det skum jeg fyldte i, da jeg punkterede, da det er gelbaseret og ikke limbaseret.

Er der nogen som har erfaring med sådan noget gel? eller andet punkterings"hæmmende" man fylder i dækket.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gelfyldning som forebygger punktering?
  • #2   21. sep 2008 Det skal godt nok være noget tykt gel hvis det ikke skal sive ud når man køre med hul i dækket..
    De produkter man køber på det danske marked, som skal forebygge en punktering er noget værre smatværk når man skifter dæk. Det sidder i fælg og ventil og er vist til mere skade end gavn!
    Personligt har jeg aldrig brugt det. Men skal selvfølgelig ikke sige om der er dukket noget bedre op som jeg ikke kender til!

• #3   21. sep 2008 har set videoer af det. det er en TYK TYK hinde.. man skal nok regne med 1000 gram eller mere per dæk. det har virkeligt ikke sin berettigelse i MC-dæk medmindre man kører Dakar eller lignende. og stadigvæk vil det have stor indflydelse på køreegenskaberne

Kommentér på:
Gelfyldning som forebygger punktering?

Annonce